Gå til innhold

Hva er det egentlig de vil ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb i kommunen i høst. Første gang jeg var hjemme med sykt barn krysset jeg av i en rubrikk for at jeg var aleneforsørger. Deretter fikk jeg beskjed om å levere vedtak til arbeidsgiver (kommunen) på at jeg var aleneforsørger (pga de ekstra omsorgsdagene man har som aleneforsørger). Spurte da hvilket vedtak de var ute etter og hvordan jeg skulle få tak i det. Fikk til svar at jeg skulle få det fra nav. Kontaktet da nav som sa at de ikke skrev ut slike vedtak og at arbeidsgiver fikk beskjed om at jeg var aleneforsørger og hadde rett på flere omsorgsdager da jeg var hjemme på dag 11. med sykt barn.

Jobben mener enda at jeg skal levere vedtak.

Så nå er jeg forvirret. Har aldri levert noe før til tidligere arbeidsgiver. Noen her som har vært borti dette?

Anonymkode: 123a2...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om. Er det nærmeste leder som ber om vedtak?

Anonymkode: aebde...98d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Aldri hørt om. Er det nærmeste leder som ber om vedtak?

Anonymkode: aebde...98d

Nei, det er de som jobber i personal og lønnsavdelingen.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Slik jeg forstår det i denne artikkelen er det slik at en får bekreftelse fra nav dersom en velger å overføre dager til far.

I utgangspunktet har en 20 dager (på 2 barn under 12 år) dersom en ikke velger å overføre til far.

Her har far kun fredag ettermiddag til søndag ettermiddag annenhver helg så overføring er ikke aktuelt.

Så da får man heller ikke bekreftelse fra nav 🤔

Hi

Skrevet

Lever samværsavtalen der det står at du har barna i ukedagene. 

Anonymkode: 00d4e...f9c

Skrevet

Jeg skjønner at arbeidsgiver vil ha en form for dokumentasjon. 

Hvis du er aleneforsørger får du automatisk dobbelt antall omsorgsdager. Du kan lever samværsavtalen son dokumentasjon på at barna bor fast hos deg, evt kan du og barnefar lage et skriv hvor dere sammen bekrefter at du er aleneforsørger og at du skal ha alle omsorgsdagene

Anonymkode: e23f6...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...