Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Har en venninne som har blitt vervet i dette nettverket. Svindyre omega 3 trankapsler som skal kurerer det aller meste forkledd i helsekvelder og foredrag. Hun er coach og er en av de heldige utvalgte som får lov til å selge dette. Nå er jeg så lei av å si nei, har god helse og ingen problemer og i tillegg ganske anstrengt økonomi. Har ikke råd til 3000 kroner for 6 uker med trankapsler. Hun er ordentlig sur og fornærmet fordi jeg ikke har sett lyset og føler det samme som henne. Dersom dette var revolusjonerende bra, ville ikke det vært mer blest om det i media? Hun påstår det kurerer omtrent alle kroppslige plager, og at man får et nytt liv. Føler jeg har mistet venninnen min, dette er enste fokuset få gangene vi møtes🙁 Anonymkode: 8d48a...d67
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Trankapsler er veldig bra for kroppen det, og absolutt sunt. Men msn behøver ikke betale 3000 kr for seks ukers forbruk. Du får kjempebra trankapsler både i butikk og apotek for mellom 90 og 150 for seks ukers bruk. Hadde informert henne om det. Anonymkode: efe7f...604
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Bare det at Trine Grung står bak er god nok grunn til å skygge unna. Anonymkode: f1f18...dac
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Trankapsler er veldig bra for kroppen det, og absolutt sunt. Men msn behøver ikke betale 3000 kr for seks ukers forbruk. Du får kjempebra trankapsler både i butikk og apotek for mellom 90 og 150 for seks ukers bruk. Hadde informert henne om det. Anonymkode: efe7f...604 Det har jeg sagt, jeg tar tran hver dag. Men denne typen hun selger er mye bedre sier hun. Får spørsmål som «vil du ikke ta vare på kroppen og helsen din?» og hun har sagt at hun er skuffet for at jeg ikke er mer interessert når man vet det finnes et sånt vidunderprodukt. Jeg er aktiv og spiser sunt, da er svaret «tenk hvilket potensial jeg egentlig har!». Uansett hva jeg sier har hun argumenter. Dersom dette er så flott og revolusjonerende, hvorfor kommer det ikke fram i media? Anonymkode: 8d48a...d67
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det har jeg sagt, jeg tar tran hver dag. Men denne typen hun selger er mye bedre sier hun. Får spørsmål som «vil du ikke ta vare på kroppen og helsen din?» og hun har sagt at hun er skuffet for at jeg ikke er mer interessert når man vet det finnes et sånt vidunderprodukt. Jeg er aktiv og spiser sunt, da er svaret «tenk hvilket potensial jeg egentlig har!». Uansett hva jeg sier har hun argumenter. Dersom dette er så flott og revolusjonerende, hvorfor kommer det ikke fram i media? Anonymkode: 8d48a...d67 Skuffet, faktisk. Det er så typisk sånne "pyramidesalg" at produktet er SÅ fantastisk, og at de har alskens argumenter for hvorfor de skal prakke på deg produktene. Hadde det vært min bekjente, hadde jeg vært skuffet over at vedkommende ikke respekterte et nei.... Anonymkode: f1f18...dac
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Omega3 er undervurdert mtp. ulike problemer og sykdommer, det er det ingen tvil om. Det finnes også mye forskning på dette. Men slik din venninne holder på beveger hun seg trolig over grensen for lovlig promotering/reklame for produktene hun selger. Det er klare regler for hva man har lov og ikke lov å si/skrive, og ut fra det lille du har fortalt hun sier her, mener jeg hun har bikket over. Prisen du nevner ser ut til å være langt høyere enn hva jeg ser om produktene (jeg bruker dem ikke). Din venninne må rett og slett lære seg å respektere andre, og hun må også lære seg å formidle budskapet på en lovlig måte og på en måte som gjør at hun fremstår som seriøs og ikke en nyfrelst fanatiker... Anonymkode: a4097...c3c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Skuffet, faktisk. Det er så typisk sånne "pyramidesalg" at produktet er SÅ fantastisk, og at de har alskens argumenter for hvorfor de skal prakke på deg produktene. Hadde det vært min bekjente, hadde jeg vært skuffet over at vedkommende ikke respekterte et nei.... Anonymkode: f1f18...dac Det er jeg også. Hun foreslo en hyggelig møte på nett med venninneprat, kunne ta oss et digitalt glass rødvin en kveld. Så koselig tenkte jeg, så var det en «helsekveld» med flere ukjente folk jeg aldri har møtt før. Følte meg lurt. Temaene var vondter i kroppen og lite energi og alt mulig, men jeg har løsningen!! Så måtte man binde seg til x antall bokser med tran, for virkningen kom ikke før man hadde gått på det i ganske mange måneder. Det man får i butikken er søppel i forhold, er ikke noe vits i å ta det i det hele tatt fordi det ikke har riktig balansen mellom omega 3 og 6. Da gjør man bare vondt verre. Hadde veldig lyst til å ha noen motargumenter. Anonymkode: 8d48a...d67
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Omega 3 er ganske så omdiskutert. Forskning i senere tid har avlivet myten om at det beskytter mot hjerteinfarkt hos eldre, som er en vedtatt sannhet blant befolkningen. Det er bare å styre unna ALT sånt. God helse kommer med et balansert kosthold og aktivitet, ispedd litt gode gener. Ikke i kapsler. Anonymkode: 252cc...55d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Omega3 er undervurdert mtp. ulike problemer og sykdommer, det er det ingen tvil om. Det finnes også mye forskning på dette. Men slik din venninne holder på beveger hun seg trolig over grensen for lovlig promotering/reklame for produktene hun selger. Det er klare regler for hva man har lov og ikke lov å si/skrive, og ut fra det lille du har fortalt hun sier her, mener jeg hun har bikket over. Prisen du nevner ser ut til å være langt høyere enn hva jeg ser om produktene (jeg bruker dem ikke). Din venninne må rett og slett lære seg å respektere andre, og hun må også lære seg å formidle budskapet på en lovlig måte og på en måte som gjør at hun fremstår som seriøs og ikke en nyfrelst fanatiker... Anonymkode: a4097...c3c Nei, det er overvurdert. https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD003177.pub5/full Dette er den reviderte utgaven, den første viste ingen tegn til forebygging. Anonymkode: 252cc...55d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, det er overvurdert. https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD003177.pub5/full Dette er den reviderte utgaven, den første viste ingen tegn til forebygging. Anonymkode: 252cc...55d Nå tenkte jeg ikke bare på hjerte-karproblematikk, omega3 har en hel rekke positive effekter på helse på mange andre områder også. Når det kommer til kostholdsrelatert sykdom så er dette noe som som regel tar lang tid å utvikle, det kan ta år og tiår å utvikle slik sykdom. Det betyr som regel også at det tar tid å reversere slike negative effekter. Videre må man se på forholdet mellom aktuelt kosthold, sykdom og tilskudd og ut fra det individualisere ev. tilskudd og doser. F.eks., om en person som har over 20:1 mellom omega6 og omega3 og fortsetter et kosthold med for mye omega6 trolig ha null effekt av 0,5 gr daglig tilskudd av omega3, selv i fem år. Det blir dessverre som å pisse i havet. Effekten i en undersøkelse blir da null. Det betyr ikke at omega3 ikke kan ha positive helseeffekter også for denne personen, hvis den fikk tilpasset tilskuddene sine individuelle behov. Dette ser også ut til å støttes av den studien du linker til, siden den bl.a. viser at høyere dose av omega3 over lengre tid viser tydelig lavere risiko for å få slag, og også at høyere og lengre doser reduserer mengden triglyserider i blodet. Slike store studier, og metaanalyser av disse, kan være veldig nyttige, men dessverre kan de også gi feil resultater, eller bagatelliserende resultater der pasienter kunne hatt veldig god effekt, om man så på mer individualiserte studier som så på den enkeltes behov - og ikke satset på "one size fits all". Uansett, dette blir en avporing av tråden. Uansett hvor uenige du og jeg ev. er, så gjenstår det faktum at His venninne trolig driver ulovlig markesføring og bruker ulovlige salgsargumenter. Måten hun synes å ordlegge seg på er i hvert fall ikke lovlig når man ser på hva man har lov til å påstå om ulike kosttilskudd. Hennes venninne må moderere ordbruken sin om hun skal holde seg innenfor lovverket. Videre trenger hun å riste seg selv ut av den "ny-frelste fanatismen" som hun gir inntrykk av å lide av, den som forsøker å få andre til å fremstå som dumme og uansvarlige hvis de ikke gjør som hun tror er riktig, gjør det hun sier de skal gjøre. På den måten fremstiller hun seg selv som lite troverdig. Det å forsøke å påtvinge andre slike produkter, selv om de ikke ønsker dem og i His tilfelle heller ikke trenger dem, det er uprofesjonelt og respektløst. Hun ønsker nok å dele sin nye interesse med HI, men å prøve å tvinge Hi inn i dette slik hun gjør, det fører bare til at hun skyver venner fra seg, og dermed garantert også skyver fra seg andre mulige kunder. Anonymkode: a4097...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå