Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Min mann gjennom 11år har i alle år spilt PC-spill. I flere år har jeg tenkt at han vokser det av seg, den gang ei. Da vi fikk både ett og to barn tenkte jeg at han kom til å spille mindre. Dette da fritiden blir mindre. Neida. I helgene kan han sitte våken til kl 03 og sover ut. Enkelte hverdager kan han også sitte våken til 03. Dette da han ofte har møter som starter kl 10 og han har hatt hjemmekontor nesten siden mars. Han sier at han ikke spiller mye. Han spiller ikke når barna er våkne og svært sjelden når jeg er våken. Jeg «må» legge meg rundt kl 24 ettersom jeg skal opp. Er dette vanlig spilltid for en familiefar? Jeg har jo lyst til å kaste ut både pcen og gubben, men jeg har jo vist om problemet hele veien. Naivt å tro at han skulle forandre seg. Jeg har foreslått 50/50 ordning for mannen. Da kan han spille fra 19 de dagene han har barna og fra kl 16 de dagene han har fri. Dette hadde nok passet han perfekt.  hilsen ei med en flott mann hvor spillingen går ut over forholdet. Å nei, han innser ikke problemet. Dette har vært diskutert mange ganger! Anonymkode: 053ea...fdc
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Hi her.  kom på at jeg ikke skrev t han spiller mobilspill på dag/kveld. Dette opptar mye tid. Han er tilstede samtidig ikke. Han er liksom helt fjern i samtaler. Anonymkode: 053ea...fdc
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Hadde aldri kunnet vært sammen med en så lite voksen mann. Dere har vel aldri sex heller da? Anonymkode: cfee8...f19
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hadde aldri kunnet vært sammen med en så lite voksen mann. Dere har vel aldri sex heller da? Anonymkode: cfee8...f19 Nei, sjelden. Han vil, jeg vil ikke. En mann som gamer tenner meg ikke. Jeg er ikke interessert i sex før jeg VET han skal opp å spille.  For selvfølgelig går han opp å spiller etterpå.  hi Anonymkode: 053ea...fdc
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, sjelden. Han vil, jeg vil ikke. En mann som gamer tenner meg ikke. Jeg er ikke interessert i sex før jeg VET han skal opp å spille.  For selvfølgelig går han opp å spiller etterpå.  hi Anonymkode: 053ea...fdc Det skjønner jeg. Som sagt, jeg kunne ikke vært sammen med en sånn mann. Er rett å slett fryktelig turn-off Anonymkode: cfee8...f19
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #6 Skrevet 13. desember 2020 Blir som alle andre hobbyer, null stress så lenge de tilpasser det til familielivet. Veldig surt når de ikke gjør det.  Den dagen dere har større barn kan det være en stor fordel med en gamer i familien. Men han må finne en god balanse her så ikke det ødelegger for dere to. Mannen her liker å spille online, men som regel gjør han det når det ikke krasjer med noe annet. Nå har vi store barn, her er det en fordel at han sitter oppe etter jeg har lagt meg om kvelden. Er trøtt lenge før tenåringen. Anonymkode: 3712b...d05
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #7 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Blir som alle andre hobbyer, null stress så lenge de tilpasser det til familielivet. Veldig surt når de ikke gjør det.  Den dagen dere har større barn kan det være en stor fordel med en gamer i familien. Men han må finne en god balanse her så ikke det ødelegger for dere to. Mannen her liker å spille online, men som regel gjør han det når det ikke krasjer med noe annet. Nå har vi store barn, her er det en fordel at han sitter oppe etter jeg har lagt meg om kvelden. Er trøtt lenge før tenåringen. Anonymkode: 3712b...d05 Takk for svar og din erfaring. Kan absolutt se det som en fordel senere. Min mann sier at det ikke opptar familietiden fordi han spiller når vi soVer. Han innser ikke at han enten da stjeler tid fordi han må sove ut dagen etter, eller fordi han står opp tidlig men sovner etter middagen pga lite søvn. Han er mye trøtt og sliten men ser ingen sammenheng. Det er uansett håpløst å diskutere dette med han. Vi har hatt diskusjoner om dette i en årrekke uten at han klarer å forstå hva jeg mener.  hi Anonymkode: 053ea...fdc
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Hi, er vi gift med samme mann? 🥴 Har samme problem, men ingen tips. Anonymkode: d2b0f...cb6
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hi, er vi gift med samme mann? 🥴 Har samme problem, men ingen tips. Anonymkode: d2b0f...cb6 Jeg måtte le selv om det bare er tragisk😅. Kommer dere noen vei med å snakke om problemet ? Nå er jeg så sur at jeg drømmer om å kaste han ut. Satt våken til 03.30 å vekket meg for å stå opp med barnet 07. Han nektet for å ha vekket meg (dyttet borti meg, snudd seg masse i sengen for det vekke meg) da datteren vår gråt/klagde i 10 min før jeg dritsur sto opp av sengen. «Jeg hørte henne ikke, det er helt sant», jug!! Jeg var våken hele tiden så jeg vet han ikke gadd. Åå vet ikke hva jeg skal gjøre med den mannen!!  hi Anonymkode: 053ea...fdc
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Problemet her er at han gjennom flere år har erfart at han ikke trenger å endre seg. Det får ingen konsekvenser for ham å fortsette med sin avhengighet og egoisme, for avhengigheten hans er en så stor drivkraft at det å takle at du er sur en liten stund er verdt det for ham. Han bryr seg ikke - innse det! Eller, han bryr seg langt mer om sin avhengighet enn av deg og barna og familien. Så hva skal du gjøre med den mannen? Du kan ikke endre ham! Skal han endre seg så må han selv: 1. Innse og innrømme problemet. 2. Være villig til å endre seg. 3. Faktisk endre seg, og gjøre det over tid. 4. Om han er så avhengig at han ikke greier å slutte selv - da må han innrømme dette, skaffe seg hjelp OG gå i behandling så lenge han trenger det. Men at han skal finne ut dette av seg selv, det kan du ikke forvente, for han ønsker pr. i dag ikke endre noe, og det er jo ingen grunn for ham å endre seg heller, for han har det bra slik han holder på (og at du ikke har det, og at han får mindre tid med barna og familien og at han er i dårlig form, det betyr mindre for ham). Du kan ikke endre ham, men du kan bestemme deg for hva du vil akseptere og ikke akseptere. Du har dessverre vist ham over tid at det å ikke bry seg ikke får noen følger for ham. Så vil du ha endring må du begynne å sette klare grenser og krav. Jeg hadde startet med å si at nå har det gått for langt, at du nå er så luta lei av at han lyver, overlater ansvar på deg, prioriterer spilling langt over familien, og at hvis han vil beholde familien sin så må det skje en endring, og at dere må i parterapi. Hvis han ikke vil det, da hadde jeg sagt at da blir det bestilt time til mekling istedenfor parterapi. Alternativet til dette er at du aksepterer at du bor med en avhengig egoist som ikke vil endre seg, og så leve ditt og barnas liv uavhengig av ham, selv om dere bor sammen. Spørsmålet da er hvor sunt det er for deg og barna og om du vil takle det. Anonymkode: f17ef...d87
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Og en annen ting - jeg ville bestilt parterapi allerede på mandag, for jeg tror mange etter denne julen vil ha behov for det, etter det året vi har hatt i år. Så ikke utsett det, kom dere på en venteliste før jul. Anonymkode: f17ef...d87
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Er også gift med en gamer. Jeg visste jo om dette når jeg giftet meg med han, vi møttes online. Vi snakket mye om hvordan vi ville ha det når vi engang fikk barn. Han spiller mye til tider om kvelden/natten, men lar det ikke gå ut over datteren vår eller forholdet. God kommunikasjon er nøkkelen for vårt forhold i alle fall. Jeg sa tidlig klart ifra hva jeg forventer av han og hva som skjer hvis ikke han holder sin del av avtalen. Har vært gift i 9 år nå og vært sammen i 13. Anonymkode: 1cd32...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå