Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Tar dere ekstra vitaminer i denne tiden?Jeg vet ikke om det er falsk trygghet, men jeg hiver innpå med d-vitaminer, multi, c-vitamin i tablettform i tillegg til det barna tar av tran og sana sol🙈🤷🏼♀️ Jeg tenker at det skader iallefall ikke🤷🏼♀️ Anonymkode: bf6a6...1f4
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Med mindre du har d vitamin mangel så trenger du ikke både d vit tabletter og tran. Selv om det "bare" er vitaminer så kan det bli for mye av det gode også, det er forskjell på vannløselige og fettløselige feks. A, D, E og K er feks fettløselige og kan lagres i fett og lever, disse skal man være forsiktige med å ta for mye av. C og B feks er vannløselige, lagres ikke lenge fordi de skilles ut i urin. Selv tar jeg d vitamin på resept pga veldig d vit mangel. En tablett i mnd av de pluss en og annen Vitaminbjørn med barna. Spiser relativt sunt. Men burde sikkert tatt sink og jod, for jeg drikker ikke melk og spiser lite melkeprodukter. Anonymkode: 3396c...69c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Med mindre du har d vitamin mangel så trenger du ikke både d vit tabletter og tran. Selv om det "bare" er vitaminer så kan det bli for mye av det gode også, det er forskjell på vannløselige og fettløselige feks. A, D, E og K er feks fettløselige og kan lagres i fett og lever, disse skal man være forsiktige med å ta for mye av. C og B feks er vannløselige, lagres ikke lenge fordi de skilles ut i urin. Selv tar jeg d vitamin på resept pga veldig d vit mangel. En tablett i mnd av de pluss en og annen Vitaminbjørn med barna. Spiser relativt sunt. Men burde sikkert tatt sink og jod, for jeg drikker ikke melk og spiser lite melkeprodukter. Anonymkode: 3396c...69c Takk for info🥰Da skal jeg være litt mer forsiktig med de vitaminene.Vet du hvor mye d-vitamin som er nok før det blir skadelig? Anonymkode: bf6a6...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå