Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #1 Skrevet 12. desember 2020 På jobben i går gjorde jeg (avtale med ledelsen) et forsøk. Jeg plaserte meg slik at jeg kunne høre hva som skjedde ved vaskene utenfor toalettene og førte statistikk for hvor lenge folk vasket hendene. Ingen, ikke en, av de 76 personene som var innom vasket hender lenge nok. I begynnelsen av epedemien ble det sendt ut mail om hvordan hendene skulle vaskes. Vi har oppslag over vasken og det blir nevnt jevnlig. Likevell lot de som var innom vannet renne i snitt bare 3 sekunder og bar 3 personer lot vannet renne to ganger. Jeg har lagt merke til at de aller fleste slurver før også, men det var værre enn forventet. Hvordan er det med dere? Vasker dere hendene skikkelig? (Fukte hender, ta på såpe, gni hendene 20 sekunder, skylle i varmt vann 10 sekunder, tørke) Hvordan får vi folk til å følge opp? Må vi sette håndvaskkontrolør til å sjekke voksne folk? Anonymkode: db2d7...7fb
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #2 Skrevet 12. desember 2020 Du vet at mange dropper håndvask så ofte de kan? Etter toalettbesøk er det mange som enten dropper å vaske, eller bare toucher borte vannstrålen med fingertuppene og tørker seg etterpå. Eller kommer hjem fra butikken og dropper å vaske hendene før de tar i absolutt alt de har handlet. Dropper håndvask før måltid osv. Hvorfor blor folk sjokkert? Er mer normalt være slappe på den fronten enn å være flinke. Og de som vasker hendene med såpe de vasker sjelden lenge nok. Bør ikke komme som en overraskelse. Folk er late, og de driter i håndvask. Meg inkludert i enkelte tilfeller (ikke dobesøk da🤢) Anonymkode: 378bb...192
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #3 Skrevet 12. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du vet at mange dropper håndvask så ofte de kan? Etter toalettbesøk er det mange som enten dropper å vaske, eller bare toucher borte vannstrålen med fingertuppene og tørker seg etterpå. Eller kommer hjem fra butikken og dropper å vaske hendene før de tar i absolutt alt de har handlet. Dropper håndvask før måltid osv. Hvorfor blor folk sjokkert? Er mer normalt være slappe på den fronten enn å være flinke. Og de som vasker hendene med såpe de vasker sjelden lenge nok. Bør ikke komme som en overraskelse. Folk er late, og de driter i håndvask. Meg inkludert i enkelte tilfeller (ikke dobesøk da🤢) Anonymkode: 378bb...192 Det er ikke overaskende at noen slurver, men at ikke en eneste en gjør det skikkelig. Det overasker meg, spesielt siden alle bedyrer at de er sååå nøye når vi snakker om det. Anonymkode: db2d7...7fb
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #4 Skrevet 12. desember 2020 Jeg vasker sikkert ikke lenge nok, men jeg vasker godt nok synes jeg. Innside, utsiden, mellom fingre, under giftering osv, med lunkent vann og såpe, men det tar jo faktisk ikke mer enn 12-15 sekunder. Anonymkode: 497d2...1aa
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #5 Skrevet 12. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vasker sikkert ikke lenge nok, men jeg vasker godt nok synes jeg. Innside, utsiden, mellom fingre, under giftering osv, med lunkent vann og såpe, men det tar jo faktisk ikke mer enn 12-15 sekunder. Anonymkode: 497d2...1aa For at såpen skal få tid til å virke godt nok og du skal få skylt og gnidd godt nok tar det mye lenger tid. Det er en grunn til at anbefalingene sier minst 20 sekunder innsåping og minst 10 sekunder skylling, i varmt og ikke lunkent vann. Det du gjør reduserer mengden virus du har på hendene, men det er ikke bra nok. Anonymkode: db2d7...7fb
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #6 Skrevet 12. desember 2020 Nå sier ikke FHI noe om hvor lenge du skal vaske eller skylle hendene. De sier at du skal fukte hendene med lunkent vann, ta på en god slump såpe, vaske sånn at alle overflater på hender, håndledd og på og mellom fingrene er dekket og gnidd på, all såpen skal skylles av og så skal hendene tørkes med papir (ev. rent håndkle). Deretter skal du bruke tørkepapiret til å lukke kranen. Anonymkode: dda24...afb
Optatium Skrevet 12. desember 2020 #7 Skrevet 12. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nå sier ikke FHI noe om hvor lenge du skal vaske eller skylle hendene. De sier at du skal fukte hendene med lunkent vann, ta på en god slump såpe, vaske sånn at alle overflater på hender, håndledd og på og mellom fingrene er dekket og gnidd på, all såpen skal skylles av og så skal hendene tørkes med papir (ev. rent håndkle). Deretter skal du bruke tørkepapiret til å lukke kranen. Anonymkode: dda24...afb Det gjør de da! De har egne veiledere for håndvask.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nå sier ikke FHI noe om hvor lenge du skal vaske eller skylle hendene. De sier at du skal fukte hendene med lunkent vann, ta på en god slump såpe, vaske sånn at alle overflater på hender, håndledd og på og mellom fingrene er dekket og gnidd på, all såpen skal skylles av og så skal hendene tørkes med papir (ev. rent håndkle). Deretter skal du bruke tørkepapiret til å lukke kranen. Anonymkode: dda24...afb De gjør de da virkelig. Det henger plakater med både bilde og tekst som sier at man skal vaske i minst 30 sek n Anonymkode: fc1b4...9a7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 Optatium skrev (4 minutter siden): Det gjør de da! De har egne veiledere for håndvask. Vi har liknende plakater hengt opp over hver vask. Ser ikke ut til å hjelpe. Anonymkode: db2d7...7fb
prekæs Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 Sto du på utsiden og lyttet etter om de som var på do vasket hendene? Jaja.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #11 Skrevet 12. desember 2020 prekæs skrev (18 minutter siden): Sto du på utsiden og lyttet etter om de som var på do vasket hendene? Jaja. Skoleferien har starta tidlig i år, vettu😅😂 Anonymkode: 90917...5aa
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #12 Skrevet 12. desember 2020 Dette er jo ulovlig. Anonymkode: 7da17...127
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #13 Skrevet 12. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er jo ulovlig. Anonymkode: 7da17...127 Vilken lov mener du jeg har brutt? Anonymkode: db2d7...7fb
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #14 Skrevet 12. desember 2020 Hehe, jeg skulle virkelig vært tilstede når ledelsen skal presentere dette funnet. "Forrige uke observerte vi dere på toalettet..." 😆🙈 Anonymkode: 11384...227
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #15 Skrevet 12. desember 2020 Og alikevel tru noken at "alle" unntatt de som lukter f... dusjer kvar dag. 😁 Anonymkode: e5812...d2b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2020 #16 Skrevet 12. desember 2020 Jeg vasker nok hendene nesten som anbefalt de fleste ganger og mer mange ganger. Er så gæren at jeg ofte vasker hendene to ganger og tidsmessig som anbefalt. Barn som er smittsom som jeg har behandlet uten hansker har gjort at denne vanen har vedvart om jeg føler jeg er skitten på hendene. Utifra at jeg at jeg bare har blitt smittet to ganger på 17år og tatt i blødende sår som har smittsomme bakterier på seg, så vil jeg si håndvasken miner godkjent. Jepp, jeg vet jeg burde brukt hansker, men den smerten unner jeg ikke min datter. Da får jeg heller ta den støyten. Men ja, skremmende hvor dårlige folk er på å vaske hendene. Ser det på jobb også. Det som jeg syns er mest fasinerende er at de som syns denne coronaen er så skummel, de har blitt deprimerte over alt dette styret og det er ikke måte på, det er de som vasker seg minst og dårligst. Anonymkode: fbf8a...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå