Gå til innhold

Besøk av andre sine barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Min eldste har besøk av ei venninne. Koselig det altså! 

Men, denne jenta kommer inn her for første gang i vår nye leilighet og etter 15min så klager hun på at hun kjeder seg og at hun har mye mer leker hjemme hos seg. Og at hjemme hos oss er det såå kjedelig. 

Vi har tonnevis med leker, men ingen av de var bra nok. Jenta mi skulle vise at hun hadde øvd på å slå hjul og da sa denne venninna at hun kunne det mye bedre. Da må jeg innrømme at jeg ble litt irritert, så jeg viste at jeg var flinkere enn henne. Jeg sa det ikke, jeg bare viste de at jeg kunne også. 

Men hun bare klager på alt vi har her og ingenting er bra nok. Nå er de ute og leker og jeg sto på verandaen og hørte på og hun dominerer alt av lek. 

Dette er ikke første gang. Det skjer hver gang vi har hatt besøk av henne tidligere, alt er mye bedre hjemme hos henne. 

Og jeg blir litt smålig provosert altså og får nesten lyst til å si noe til henne. 

Et lite sukk fra meg, vet ikke helt hva jeg ville med dette. Kanskje høre om noen har lignende erfaring og hva evt dere har gjort/sagt? 

Anonymkode: 0761b...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg sagt at hun bare kan dra hjem hvis hun syns det er så kjedelig.

Anonymkode: e4659...c29

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Og så enkelt kan det gjøres. At jeg ikke tenkte på det selv 🙈

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hei. 

Min eldste har besøk av ei venninne. Koselig det altså! 

Men, denne jenta kommer inn her for første gang i vår nye leilighet og etter 15min så klager hun på at hun kjeder seg og at hun har mye mer leker hjemme hos seg. Og at hjemme hos oss er det såå kjedelig. 

Vi har tonnevis med leker, men ingen av de var bra nok. Jenta mi skulle vise at hun hadde øvd på å slå hjul og da sa denne venninna at hun kunne det mye bedre. Da må jeg innrømme at jeg ble litt irritert, så jeg viste at jeg var flinkere enn henne. Jeg sa det ikke, jeg bare viste de at jeg kunne også. 

Men hun bare klager på alt vi har her og ingenting er bra nok. Nå er de ute og leker og jeg sto på verandaen og hørte på og hun dominerer alt av lek. 

Dette er ikke første gang. Det skjer hver gang vi har hatt besøk av henne tidligere, alt er mye bedre hjemme hos henne. 

Og jeg blir litt smålig provosert altså og får nesten lyst til å si noe til henne. 

Et lite sukk fra meg, vet ikke helt hva jeg ville med dette. Kanskje høre om noen har lignende erfaring og hva evt dere har gjort/sagt? 

Har vært igjennom alt det der selv. Jeg har vett denne jenta hjem, snakket til henne, invitert for det. Jeg trodde at jeg klarte å påvirke henne, men nei. Jeg angrer på at jeg ikke snakket med foreldrene med én gang. Her endte det med at denne jenta mobbet min jente på skolen, de var bestevenner hjemme men hun ville ikke leke med min jente på skolen, ikke jenta vår lov til å snakke med andre og ble kjempesjalu og fikk alle jentene mot vår. Dette var i 1 klasse.. Fortsatte i 2. Og 3.klasse også, men det er fattet vedtak 9A. 

Ta det med engang. Slitsomt med slike som alltid skal sjefe og være best. Aldri unne noen i å være flinkere eller bedre. Snakk med foreldrene. At dere gjerne vil ha henne på besøk, men at det ikke er alright det hun driver med. 

Anonymkode: e7f9f...fea

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Og så enkelt kan det gjøres. At jeg ikke tenkte på det selv 🙈

Hi

Prøv å påvirke, at det ikke er hyggelig å si og gjøre det hun driver med. Spør henne hva hun vil da, som er så mye morsommere. 

Anonymkode: e7f9f...fea

Skrevet

Jeg sier med en hyggelig og sikkert barnslig tone:

Nå er du på besøk hos Frida, og hvis det er kjedelig så kan du bare gå hjem da vet du. Men Frida skal være her, så du får gå hjem alene". 

Enten blir de, eller så drar de. Blir de så er det slutt på sutringen. 

Anonymkode: f04c9...1b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det har jeg også gjort (mange ganger) med en som har oppført seg på samme måte. Her har det bare hjulpet en stund. Noen ganger har han gått hjem, men kommet tilbake et par dager senere og fortsatt på samme måte.

Det har vært mye annen dårlig oppførsel på ham også, og til slutt ga jeg beskjed til foreldrene. Etter det har vi ikke sett ham, og jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig lei meg for det.

Anonymkode: 6a9b5...46f

Skrevet

Jeg sier noe, jeg. Jeg spør slike unger hvorfor de sier det, om de tenker på at andre kan bli lei seg. Ofte blir de litt satt ut og paff. Samme når de skryter av seg selv. Og jeg har virkelig ikke noe problem med å sende dem hjem hvis de ikke gir seg, med klar beskjed om at sånn oppførsel er uønsket i vårt hus.

Anonymkode: c561a...68b

Skrevet

Frekke unger er det verste. Det er bare å si rett ut hvorfor det de sier ikke er ok eller sende dem hjem. 

Anonymkode: d493c...865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...