Gå til innhold

Jeg jobber i en klesbutikk:...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er så redd for å ha dette viruset i meg uten å vite og dermed smitte kundene våre.

Merker vi er flere engstelige på jobben.Er ikke det at vi bare er redde for å selv bli syk, men å smitte kunder er det siste man vil.
Vi prøver så godt vi kan å holde avstand, men det er ikke enkelt når flere kunder absolutt ikke gjør det.

Mange skal også vise oss ting på mobilen, går ikke bort hvis vi skal ta ned klær til de, tørker seg under nesa med henda og deretter tar i «alt», hoster og nyser i «villdens sky».

Vi er nok bekymret om dagen, hva om vi må stenge pga vi ender i karantene. Kan ikke alle iallefall prøve å holde avstand😬

Det er også mange flinke, og tusen takk for det!💕

Flere butikkansatte som kjenner på det?🤒

Anonymkode: f1255...5a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner på det selv. Spesielt det med at kunder kommer helt oppi oss og skal vise på mobilen kjenner jeg igjen. Det er ikke rart smitten sprer seg.

Anonymkode: fd429...548

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner på det selv. Spesielt det med at kunder kommer helt oppi oss og skal vise på mobilen kjenner jeg igjen. Det er ikke rart smitten sprer seg.

Anonymkode: fd429...548

Ja tror mange ikke tenker seg om egentlig.De tenker ikke for en ringvirkning det har om en blir smittet. Jeg er langt fra hysterisk, men jeg skjønner hvorfor det er så mange nye smittetilfeller hver dag.
vi har merker på gulv og plakater i butikken, men de fleste virker ikke som å bry seg🤷🏼‍♀️Antibac på alle hjørner....hva mer kan man gjøre

Skrevet

Hvis dere bruker munnbind og kundene bruker munnbind er dere relativt trygge. 

Anonymkode: 10aa1...b7a

Skrevet

Kjenner jeg blir eitrende sint på deres vegne, at folk ikke kan være hensynsfulle nok til å bruke munnbind når de er i butikken. Kun er fåtall som gjør det. 

ære være dere som jobber i butikk i disse tider!  

Anonymkode: 0bf87...a06

Skrevet

Det er helt innafor å si: "kan du vennligst ikke stå så nærme meg?" , eller "kan du prøve å vise bilde fra mobilen på avstand?" . Hvis man overholder smittevernsreglene er det relativt trygt. De fleste oppegående mennesker skjønner en sånn kommentar i disse dager. 

Anonymkode: 8d8a4...218

Skrevet

Kjenner på det selv. Butikken jeg jobber på er så romslig, at vi ikke bruker munnbind (heldigvis). Når kunder kommer for nært tar jeg demonstrativt et skritt bakover. Det pleier å funke. 

Anonymkode: 52ebf...3f2

Skrevet

Jeg går ikke inn i butikker hvor ansatte ikke har munnbind på eller holder tilstrekkelig avstand. Bruk munnbind og sprit ofte. Folk holder mer avstand hvis du har munnbind på faktisk. Rygg bakover om de kommer for nærme.

Anonymkode: cdae0...0cf

Skrevet

Jeg hadde ikke klandret en ansatt i en butikk om det ble påvist at jeg ble smittet der. Det er tross alt ikke alle som har symptomer. 

Anonymkode: 13b9c...a92

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde ikke klandret en ansatt i en butikk om det ble påvist at jeg ble smittet der. Det er tross alt ikke alle som har symptomer. 

Anonymkode: 13b9c...a92

Godt å høre😊Jeg tenker at hvis man ikke vet man har det kan man jo ikke noe for det.Er en annen ting om man går snørrete og hoster på jobb. Uff så mye man skal tenke på, spesielt når man er så nært jula.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...