Gå til innhold

Beredskapslager - medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Myndighetene sier man skal ha et lite beredskapslager hjemme i tilfelle krise, og at dette skal inneholde medisiner man er avhengig av. Jeg er avhengig av medisin på blå resept, men apoteket sier det bare er lov å hente ut en av gangen, og ikke med for tett mellomrom?!

Anonymkode: 3ebe1...96e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min dør uten sin medisin. Får bare hente ut for 3 mnd.

Anonymkode: 0bbf1...b24

Skrevet

Jeg og ene barnet mitt har astma og jeg henter ut medisin for 3 mnd av gangen til oss begge. 

Anonymkode: 06303...ebe

Skrevet

Tror dette handler om at de er redd for hamstring. Krise om ikke alle får dosen de trenger her og nå. Så noen medisiner er det nok lagt restriksjoner på. 

Anonymkode: d55c1...672

Skrevet

Det er vel snakk om å kunne klare seg i tre dager med det man har hjemme og jeg antar du pleier å hente mye medisiner når du har igjen for mer enn det?

Anonymkode: ebe3d...da3

Skrevet

Det er det fine med kapitalistiske samfunn, der blander staten seg ikke med hva folk kjøper eller hvor mye de kjøper. Det er derfor jeg støtter FrP, jeg ønsker mer frihet for individet og at staten skal styre våre liv så lite som mulig.

Anonymkode: 7c2e3...e99

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er vel snakk om å kunne klare seg i tre dager med det man har hjemme og jeg antar du pleier å hente mye medisiner når du har igjen for mer enn det?

Anonymkode: ebe3d...da3

Joda, men det hadde føltes tryggere å ha medisiner for en ekstra måned feks, i tilfelle av en katastrofe. Jeg forstår at det er et problem om jeg henter ut 10 ekstra, men må da være mulig å få en ekstra pakke som jeg kan ha på lageret mitt? Jeg må bruke denne medisinen resten av livet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er det fine med kapitalistiske samfunn, der blander staten seg ikke med hva folk kjøper eller hvor mye de kjøper. Det er derfor jeg støtter FrP, jeg ønsker mer frihet for individet og at staten skal styre våre liv så lite som mulig.

Anonymkode: 7c2e3...e99

Det er helt sikkert mulig for meg å kjøpe denne medisinen til full pris. Men den er livsnødvendig og på blå resept, og dermed synes jeg at jeg burde kunne få en ekstra.

Skrevet

Kan dere ikke kjøpe mer når det er 2 uker til det er tomt? Neste gang kjøper dere når det er 3 uker til det blir tomr og så når det er 4 uker til det blir tomt. Da får dere opparbeidet dere en buffer.

Anonymkode: 970a6...be6

Skrevet

Bare hent ut litt før hver gang og legg til side, og opparbeid lager. Så nøye er de ikke..

Anonymkode: 032fe...ae4

Skrevet

Og hvorfor legger du ikke bare frem problemstillingen for legen din? Verre er det ikke.

Anonymkode: c4bb8...aec

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kan dere ikke kjøpe mer når det er 2 uker til det er tomt? Neste gang kjøper dere når det er 3 uker til det blir tomr og så når det er 4 uker til det blir tomt. Da får dere opparbeidet dere en buffer.

Anonymkode: 970a6...be6

Dette, da tar det ikke lang tid før du har nok ekstra medisin.

Anonymkode: 4dff9...a33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...