Gå til innhold

Er en bachelor i HR verdt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne på bachelorstudium i HR -og personalledelse. Jeg må velge privat nettstudium av praktiske årsaker, dette er noe annerledes enn studiet på campus, blant annet at organisasjonspsykologi ikke er en del av studiet. 

Er det noen her som har litt peiling på arbeidsmarkedet som kan vurdere for meg om dette er et studie det er verdt å bruke penger på? Blir man attraktiv på arbeidsmarkedet? Planen er å på sikt bygge på med master. 

Anonymkode: 58ca3...2fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det ikke er spesielt aktuelt om du kommer rett fra videregående. Svært få ansetter en 23-åring uten arbeidserfaring i en HR-avdeling. 

Dersom du har arbeidserfaring og ønsker mer formal kompetanse kan det være mer attraktivt. 

Vi har hatt flere personer fra et slikt studium i praksis. Utfordringen er at det har svært liten kompetanse på hva det vil si å være i arbeid. De kan godt ha god teoretisk kompetanse men sliter med å omdanne det til det praktiske liv. Ingen av de vi har hatt i praksis ville fått en stilling hos oss. 

Anonymkode: 1cd8d...a57

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg mener det ikke er spesielt aktuelt om du kommer rett fra videregående. Svært få ansetter en 23-åring uten arbeidserfaring i en HR-avdeling. 

Dersom du har arbeidserfaring og ønsker mer formal kompetanse kan det være mer attraktivt. 

Vi har hatt flere personer fra et slikt studium i praksis. Utfordringen er at det har svært liten kompetanse på hva det vil si å være i arbeid. De kan godt ha god teoretisk kompetanse men sliter med å omdanne det til det praktiske liv. Ingen av de vi har hatt i praksis ville fått en stilling hos oss. 

Anonymkode: 1cd8d...a57

Tusen takk for svar 😊 

Jeg har lang, relevant arbeidserfaring og ønsker enda mer faglig kunnskap og en formell utdannelse for å kunne stille sterkere i arbeidsmarkedet😊 

Skrevet

Ta en bachelor i et annet fag og bygg på med enkeltfag eller årsenhet i HR. 
Hilsen HR-leder i det offentlige. 

Anonymkode: 4d8ab...6c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ta en bachelor i et annet fag og bygg på med enkeltfag eller årsenhet i HR. 
Hilsen HR-leder i det offentlige. 

Anonymkode: 4d8ab...6c2

Takk for råd! 
Tenker du retning økonomi og administrasjon, da? Til alternativ bachelor om ikke HR. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...