Gå til innhold

Gikk til streik i dag, orker ingenting.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde kveldsvakt i går. Gikk fra huset i går i nokonlunde grei Forfatning. Kom heim til kaos 22.45 i går kveld. Oppvask ikke tatt, kaos og rot overalt, størkna oboy på gulvet osv. Mann og tre barn mellom 6 og 11 år. I dag orker eg ingenting, resten av gjengen skal jammen være med å gjere reint og rydde opp. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: d27bb...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da samler du sammen mann og barn og har en sivilisert (!) samtale med dem om at alle må bidra med husarbeid, og kommer med konkrete eksempler på hva som trengs å gjøres. 

Anonymkode: e6838...bdd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hadde kveldsvakt i går. Gikk fra huset i går i nokonlunde grei Forfatning. Kom heim til kaos 22.45 i går kveld. Oppvask ikke tatt, kaos og rot overalt, størkna oboy på gulvet osv. Mann og tre barn mellom 6 og 11 år. I dag orker eg ingenting, resten av gjengen skal jammen være med å gjere reint og rydde opp. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: d27bb...985

Helt likt som deg. Her må far ta ansvar. 

Anonymkode: f066f...7c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da samler du sammen mann og barn og har en sivilisert (!) samtale med dem om at alle må bidra med husarbeid, og kommer med konkrete eksempler på hva som trengs å gjøres. 

Anonymkode: e6838...bdd

Jeg hadde ikke vært mye sivilisert om jeg kom hjem seint på kvelden etter jobb og det så ut som en svinesti! 

Skrevet

Jøjemeg, har ikke mannen din armer eller?

Det er da helt naturlig at den som er hjemme med barna tar rydding, oppvask og tørking av oboy underveis i kvelden, og tar resten når barna er i seng...

Anonymkode: 9a363...4ed

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Hadde kveldsvakt i går. Gikk fra huset i går i nokonlunde grei Forfatning. Kom heim til kaos 22.45 i går kveld. Oppvask ikke tatt, kaos og rot overalt, størkna oboy på gulvet osv. Mann og tre barn mellom 6 og 11 år. I dag orker eg ingenting, resten av gjengen skal jammen være med å gjere reint og rydde opp. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: d27bb...985

😴sutreguri

Anonymkode: c5a20...d1a

Skrevet

Hva har de drevet med hvis de har rotet til hele huset på en vakt?

Jeg hadde lagt meg og gitt beskjed i dag om at de måtte rydde etter seg.

Anonymkode: 0d1f8...bb8

Skrevet
frk Nilsen skrev (34 minutter siden):

Jeg hadde ikke vært mye sivilisert om jeg kom hjem seint på kvelden etter jobb og det så ut som en svinesti! 

Nei, men er her det jo rimelig åpenbart at HI har gjort seg selv en bjørnetjeneste, og alltid har gjort disse oppgavene i hjemmet. Det hjelper det lite å «streike» nå. Da må man faktisk snakke sammen og finne en fordeling som passer alle. Man kan ikke gjøre en ting den ene dagen og så tro at de andre i huset ved et trylleslag skal skjønne at NÅ er det annerledes. Rett og slett. 

Anonymkode: e6838...bdd

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei, men er her det jo rimelig åpenbart at HI har gjort seg selv en bjørnetjeneste, og alltid har gjort disse oppgavene i hjemmet. Det hjelper det lite å «streike» nå. Da må man faktisk snakke sammen og finne en fordeling som passer alle. Man kan ikke gjøre en ting den ene dagen og så tro at de andre i huset ved et trylleslag skal skjønne at NÅ er det annerledes. Rett og slett. 

Anonymkode: e6838...bdd

Så nå er dette HI sin skyld ja? Det er ikke mann og barn som er late, det hun som har «oppdratt» dem feil. 

Høres ut som klassisk kvinnefelle.

Og joda. De skjønner det nok om hun streiker i noen dager. Nok kan være nok i blant.

Endret av Merdee
Skrevet
Merdee skrev (8 minutter siden):

Så nå er dette HI sin skyld ja? Det er ikke mann og barn som er late, det hun som har «oppdratt» dem feil. 

Høres ut som klassisk kvinnefelle.

Og joda. De skjønner det nok om hun streiker i noen dager. Nok kan være nok i blant.

Eh... Var det det jeg sa???!! Vennligst les det en gang til. Det handler ikke om «oppdragelse», men om man er vant til at noen alltid ordner opp, så blir man sløv da. Det ligger i menneskets natur. «Mamma/staten/NAV/sjefen/kollegaen pleier ordner opp, så dette trenger ikke jeg ta ansvar for. Jeg har andre ting å gjøre.»

Ev; hvis det nå faktisk ER sånn at far og barn normalt sett pleier å hjelpe til, så KAN det jo hende at det er en grunn til at ting er som det er når hun kommer hjem. Litt romslighet overfor hverandre hjelper ofte. 
 

Dessuten: hvor jævla stor krise er det at det det er noen leker på gulvet og litt rot på kjøkkenet en dag. Verden går ikke under. Det holder å si «fikser du litt på dette? jeg er sliten og går å legger meg.» Men det er klart at det er mer konstruktivt å sette seg ned å «streike». Helst uten å si noe om hva som er problemet til de andre  👍

Anonymkode: e6838...bdd

Skrevet

Han hadde sovna på sofaen når jeg kom heim. Skal ta praten idag om at alle på bidra og rydde etter seg selv og jeg ikke er tjener og hushjelp.

Anonymkode: d27bb...985

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Han hadde sovna på sofaen når jeg kom heim. Skal ta praten idag om at alle på bidra og rydde etter seg selv og jeg ikke er tjener og hushjelp.

Anonymkode: d27bb...985

Bra! Lykke til! Jeg heier på deg! 👍 Prøv å ikke være sur og anklagende. Det ender da som oftest opp i krangel og såre tær, heller enn en løsning alle kan leve med. 

Anonymkode: e6838...bdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...