Gå til innhold

Boligpriser i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir jo bare dyrere og dyrere, hvem har egentlig råd til å bosette seg i hovedstaden om noen år? 

Hvordan tenker dere at barna deres skal kunne bosette seg i områder hvor det koster 3-4 millioner for en liten leilighet.

Vi bor 30 min fra Oslo, her er det også dyrt, men ikke så håpløst. Folk med vanlige jobber og enslige vil få store problemer med å etablere seg.

Dere som bor i hovedstaden med barn, tenker dere å hjelpe barna inn på boligmarkedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nyttårs barn skrev (14 timer siden):

Det blir jo bare dyrere og dyrere, hvem har egentlig råd til å bosette seg i hovedstaden om noen år? 

Hvordan tenker dere at barna deres skal kunne bosette seg i områder hvor det koster 3-4 millioner for en liten leilighet.

Vi bor 30 min fra Oslo, her er det også dyrt, men ikke så håpløst. Folk med vanlige jobber og enslige vil få store problemer med å etablere seg.

Dere som bor i hovedstaden med barn, tenker dere å hjelpe barna inn på boligmarkedet?

Det er jo ingen menneskerett å bo i Oslo, ei heller å eie sin egen bolig, når man skal etablere seg. Har man ikke råd får man bosette seg et sted msn har råd. 

Anonymkode: 8d43b...aa4

Skrevet

Jeg måtte begynne mitt Oslo liv i bydeler med lave boligpriser og det blir mine også nødt til. Etter hvert ble det bydeler som Majorstuen og løkka. Jeg trives aller best på sistnevnte steder men hadde godt av å måtte jobbe for å komme meg dit. Hadde selv ingen hjelp hjemmefra og kjøpte oppussingsobjekter for å pusse dem opp med fortjeneste. Sånn var min boligreise til sentrum. Vi har mulighet til å hjelpe ungene men de får ikke leilighet på løkka for å si det sånn. Vil de bo i Oslo så får de det men det bør bli en fornuftig handel 

Skrevet

Jeg kjøpte sammen med en kamerat. Etter 4 år kjøpte jeg han ut og da hadde hen også jobbet seg opp egenkapital til å kjøpe noe eget. 

Men som andre skriver det er ingen menneskerett å eie bolig ei heller det å bo i Oslo. 

Anonymkode: 042e9...c65

Skrevet

Ingen menneskerett å bo innenfor ring 3, det er fortsatt mulig å kjøpe oppover groruddalen eller søndre Nordstrand. Vi kjøpte 150 m2 på Frogner for 3.1 for 18 år siden, som å vinne i Lotto 😅

Anonymkode: 89b9d...eaf

Skrevet

Tenker at barna må ha hjelp, ja. Og har planlagt for det. Vi deler på det vi har opparbeidet oss i boligmarkedet. Vi har jo selv vært helt  utrolig heldige. Fikk kjøpe tidlig til en rimelig penge, og har vært med på snart 25 år med prisøkning. Siste bolig kjøpte vi for 15 år siden til 4 mill, verdien er nå litt over 15. Når barna er store skal vi alle over i mindre leiligheter.

Anonymkode: bc6ce...46b

Skrevet

Nå er Oslo hovedstaden vår da, og det er ikke mange hovedsteder i verden som unge mennesker har råd til å kjøpe seg egen bolig... 

Nesten uansett hvilket land du ser til så leier unge mennesker alene eller helst sammen med andre om de ønsker bo sentralt i storbyen, også flytter de lenger ut på bygda når de etablerer seg.

Ser ingen grunn til å hjelpe barna mine ut på boligmarkedet i Oslo...

Vi bor 5 mil fra Oslo 

Anonymkode: 4a435...c4f

Skrevet

Ingen menneskerett å bo i Oslo. Samtidig er det synd om det kun blir folk med rett familie eller høye lønninger som kan bo i byen. Der lønner seg ikke å pendle til Oslo for å jobbe i barnehage for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...