Gå til innhold

Tips for tørt hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes håret ser litt tørt ut. Sikkert litt pga alder og mer grå hår. 

Men har noen tips til shampoo, balsam og hårkurer som faktisk funker? 

Har halvlangt hår. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk for guds skyld shampo med silikon. Uten silikon ser håret ut som tørt høy. 

Ellers vil jeg anbefale hårolje. 

Anonymkode: 82aa6...b86

Skrevet

He, he, ja det minner litt om tørt høy. 

Har de shampoo med silikon i vanlig dagligvarebutikk, på Normal eller bør jeg gå til frisør? 

Anonymkode: 146aa...7a0

Skrevet

Se etter en av disse ingrediensene i shampoen:

dimethicone, cyclopentasiloxane, phenyl trimethicone, amodimethicone, cyclomethicone og dimethicone copolyol

I dagligvaren finner du de i noen av shampoene til elvital.

Skrevet

Dytter. Har lest at det også er ulemper med silikon i shampoo

Skrevet

Morrocanoil produktene. Den shampo og balsamen som er hydrating. + olje

Anonymkode: 93d8b...c3c

Skrevet
Duali skrev (24 minutter siden):

Dytter. Har lest at det også er ulemper med silikon i shampoo

Det er bare tull.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er bare tull.

Eventuelt at håret ser ut som tørt høy når du sluttar med silikonshampoen. 

Skrevet

Kevin murphy. 
Jeg bruker både hydrate me og repair me serien, varierer etter hva håret trenger. Do.over tørrsjampo og litt ulike leave in produkter. Bruker også Rensesjampoen til KM ca en gang i mnd.

Aldri hatt så sunt og glansfullt hår som etter jeg gikk over til KM. 

Ikke bruk silikon-produkter. Det legger seg bare som et plastlag utenpå hårstrået, og over tid bygger det seg opp, og håret blir ikke mottakelig for annen pleie pga «lokket». Den gode følelsen silikonprodukter gir varer i få uker før håret bare blir verre enn det var fra før. 

Ikke kjøp hos frisør, mye å spare på å handle på nett. 

Anonymkode: b248f...c4b

Skrevet (endret)

Takk for tips, det skal jeg vurdere. Noen som med hell har handlet fra Blivakker.no? 

Jeg vil jo gjerne bli vakker 🤣

Endret av Duali
Skrevet

Gå til frisør så får du skreddersydd produkter til håret ditt. 

Anonymkode: a0778...7ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Alt for lenge siden jeg har vært hos frisøren, dette var dyttet jeg trengte for å få bestilt time. 😀

Skrevet
Duali skrev (1 time siden):

Alt for lenge siden jeg har vært hos frisøren, dette var dyttet jeg trengte for å få bestilt time. 😀

Tipset mitt er da å få frisøren til å si hvilke produkter du bør bruke. Så husker du det og kjøper dem på blivakker. Mye å spare!

Anonymkode: 0e5ec...8ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tipset mitt er da å få frisøren til å si hvilke produkter du bør bruke. Så husker du det og kjøper dem på blivakker. Mye å spare!

Anonymkode: 0e5ec...8ca

Ikke alle produkter er billigere på blivakker enn i salong. En del av Moroccanoil feks. Dessuten kan de produktene være falske. Frisørene trenger sårt de pengene.

Skrevet

Jeg har tykt, krusete og tørt hår. Bruker Redken All Soft produktene. Og hårmaske fra Kerastasé for tykt hår. 

Anonymkode: 90fa3...054

Skrevet

HI

Takk for alle gode tips

Jeg har bestilt time til frisør og kommet fram til at det beste er å lytte til frisørens råd å kjøpe produkter hos frisøren. Synes ikke det er riktig å kjøpe det på nett etterpå. 

Min faste frisør gjennom mange år, som jeg var kjempefornøyd med, flyttet tidligere i år langt unna og jeg har siden den gang latt håret gro. På tide med klipp og ny frisør. 

Skrevet
Duali skrev (9 minutter siden):

HI

Takk for alle gode tips

Jeg har bestilt time til frisør og kommet fram til at det beste er å lytte til frisørens råd å kjøpe produkter hos frisøren. Synes ikke det er riktig å kjøpe det på nett etterpå. 

Min faste frisør gjennom mange år, som jeg var kjempefornøyd med, flyttet tidligere i år langt unna og jeg har siden den gang latt håret gro. På tide med klipp og ny frisør. 

Høres lurt ut, lykke til. Velg en frisør med godt utvalg i produkter da de ofte har enkeklte merker de tjener på å selge til kundene. Jeg har opplevd å bli anbefalt produkter som ikke passet spesielt godt til mitt hår. 

Anonymkode: 90fa3...054

Skrevet

Kjøp kokosnøtt olje. Gni det inn i håret om kvelden, og vask håret som normalt på morgenen. Gjør underverker for håret mitt. Billig er det også. Beste hårkur jeg noen gang har prøvd 

Anonymkode: c9792...539

Skrevet
Duali skrev (På 11.12.2020 den 19.29):

Takk for tips, det skal jeg vurdere. Noen som med hell har handlet fra Blivakker.no? 

Jeg vil jo gjerne bli vakker 🤣

Har handlet en god del på blivakker.no, og har bare gode opplevelser, fri frakt og kjapt levert!

Anonymkode: ab6b5...fc4

Skrevet

Jeg har litt av det samme problemet, begynner å bli ganske grå og har fint men tykt hår, dvs mye hår. Etter å ha vært mye i solen i sommer, så og føltes det ut som halm. Det var forferdelig, Løsningen for min del har vært å bruke kerastase shampo og så bruker jeg redken all soft heavy cream ca 1x i uken.  Er nå mykt og lett og glansfult! 😊

Anonymkode: f5c56...d45

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.12.2020 den 19.32):

Tja, det er kanskje litt forskjell fra person til person. Selv kan jeg kan ikke tenke meg noe mer bortkastede penger enn dyre frisørshampoer, håret mitt var aldri så trått og tungt som når jeg brukte det.

Anonymkode: e150a...307

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.12.2020 den 22.22):

Tja, det er kanskje litt forskjell fra person til person. Selv kan jeg kan ikke tenke meg noe mer bortkastede penger enn dyre frisørshampoer, håret mitt var aldri så trått og tungt som når jeg brukte det.

Anonymkode: e150a...307

Da fikk du anbefalt feil produkter.

Skrevet

Nå er jeg nyklipt. Frisøren tok en kur og jeg synes allerede håret ser freshere ut.

Kjøpte anbefalte produkter, fikk frisøren til å anbefale i 2 ulike prisklasser og gikk for den rimeligeste, som jeg synes var dyr nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...