Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #26 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Å hva skjedde da? Hun fikk ett år i fengsel? Politiet ler nok av sånne skrullinger som deg haha! Anonymkode: 83699...a22 https://www.forbrukerklageutvalget.no/informasjon-til-partene/etter-at-vedtak-er-truffet/ Dette. Jeg fikk pengene mine og han fikk en skrape. Anonymkode: cb6fe...144
HeiteH Skrevet 10. desember 2020 #27 Skrevet 10. desember 2020 Du kan spørre pent. Får du nei må du kjøpe.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #28 Skrevet 10. desember 2020 HeiteH skrev (23 minutter siden): Du kan spørre pent. Får du nei må du kjøpe. Nei jeg må ingenting som helst. Sier hun på en fin måte at hun ikke ønsker å selge så få ting så kjøper jeg nok alt vi hadde avtale om for trenger glassene. Svarer hun på sur måte så kommer jeg ikke til å kjøpe noe som helst. Anonymkode: 83699...a22
HeiteH Skrevet 10. desember 2020 #29 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei jeg må ingenting som helst. Sier hun på en fin måte at hun ikke ønsker å selge så få ting så kjøper jeg nok alt vi hadde avtale om for trenger glassene. Svarer hun på sur måte så kommer jeg ikke til å kjøpe noe som helst. Anonymkode: 83699...a22 Hespetre.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #30 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei jeg må ingenting som helst. Sier hun på en fin måte at hun ikke ønsker å selge så få ting så kjøper jeg nok alt vi hadde avtale om for trenger glassene. Svarer hun på sur måte så kommer jeg ikke til å kjøpe noe som helst. Anonymkode: 83699...a22 Du bryter en avtale, og så forventer du dulling tilbake. Du bryr deg ikke så mye om å få en dårlig vurdering i hvert fall Anonymkode: 3d0b1...1e7
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #31 Skrevet 10. desember 2020 Hvorfor spurte du her i det hele tatt egentlig? Anonymkode: 426a8...f00
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #32 Skrevet 10. desember 2020 8 hours ago, Anonym bruker said: Jeg bestillte velkomstpakke fra Firkløver for 5 dager siden for da hadde jeg fått to av fatene jeg trengte gratis. Men fikk beskjed om at det tar 2-3 uker før varen blir sendt,så bestemte meg for å kjøpe brukt i år å heller selge de igjen når de nye fatene kommer. Så avtalte med en selger på finn.no om å kjøpe 3 fat og 3 glass å skal hente på fredag. Men idag våknet jeg opp til sms der det står at fatene er på vei å at de kommer 15.desember.Er det da lov å ombestemme seg å si at jeg ønsker å bare kjøpe ett fat og 3 glass,selv om avtalen egentlig var å kjøpe 3 fat og 3 kopper? Anonymkode: 83699...a22 ja det kan du, det har jeg gjort mange ganger Anonymkode: 0c0fe...ea2
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #33 Skrevet 10. desember 2020 Kan du ikke heller bare returnere til firkløveren? De har jo rutiner for retur. synes det er veldig uhøflig å ikke kjøpe når man har gjort en avtale. Anonymkode: 57dad...61a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #34 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Er da lov å ombestemme seg! Skal forsatt kjøpe av henne,bare litt mindre. Anonymkode: 83699...a22 Det fungerer ikke slik. Hun selger sikkert et visst antall samlet, fordi det kan ta tid å selge de to andre fatene separat. Det er selvfølgelig lov å spørre, men jeg hadde nok sagt at vi hadde en avtale. Anonymkode: 3bac9...19f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #35 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Kan du ikke heller bare returnere til firkløveren? De har jo rutiner for retur. synes det er veldig uhøflig å ikke kjøpe når man har gjort en avtale. Anonymkode: 57dad...61a Vil jo heller ha helt nye fat når jeg kan få de gratis. Itellegg til at jeg ønsker å være medlem hos firkløver å bestille andre ting jeg trenger med rabatt. Anonymkode: 83699...a22
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #36 Skrevet 10. desember 2020 Fra kjøpsloven: § 51.Innledende bestemmelse. (1) Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller sine øvrige plikter etter avtalen eller loven, og dette ikke beror på selgeren eller forhold på hans side, kan selgeren kreve oppfyllelse, heving og erstatning etter bestemmelsene i kapitlet her. Han kan også holde tilbake ytelse etter § 10 samt kreve rente etter § 71. (2) Oppfyller ikke kjøperen sin plikt til å overta tingen, og beror dette ikke på selgeren eller forhold på hans side, gjelder isteden reglene i §§ 55, 57 (2) og 58. (3) Selgerens rett til erstatning og rente faller ikke bort ved at han gjør gjeldende andre krav eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende. Anonymkode: 5214a...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå