Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Jeg kaster opp i min egen munn av fokuset til han mannen som skal få barn alene!?! Null omtanke for surrogatmor og kun fokus på utseendet på eggdonor. Anonymkode: a9fad...14c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg kaster opp i min egen munn av fokuset til han mannen som skal få barn alene!?! Null omtanke for surrogatmor og kun fokus på utseendet på eggdonor. Anonymkode: a9fad...14c Enig. Klarte ikke se programmet ferdig. Stakkars barn som blir født (kjøpt) inn i verden til en far som kun fokuserer på utseende Anonymkode: db186...d32
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Enig. Ble veldig delt ang surrogati. Skjønner de ønsker barn, men det er jo bare ren utnyttelse og penger i det der. Stusset og litt på dr som hadde 2 barn fra før av, hvorfor ikke være fornøyd med de? Men det er min mening. Anonymkode: 71fa5...494
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Surrogati er vanskelig for meg å akseptere. Det er forståelig med de som ønsker seg barn, men kjenner veldig på at dette er utnyttelse av kvinner i vanskelige situasjoner. Samtidig vet jeg at jeg hadde stilt som surrogat for min bror og min søster (uten å få noe annet enn tantebarn). Anonymkode: e91c6...dee
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har vært mot surrogati siden... over 10 år siden. Jeg ser bare samme historie gjenta seg igjen og igjen. Fattige kvinner som utnyttes så til de grader. I verste fall får de sine liv ødelagte. Noen steder blir de til og med voldtatt for å forsyne noen med barn. Sitat: Höll kvinnor fångna och våldtog dem På företagets reklambilder låg surrogatmödrarna och myste vid poolen. I verkligen var de fångar i en babyfabrik. – I vissa fall verkar kvinnorna ha blivit våldtagna, säger Thailands folkhälsominister Jurin Laksanawisit. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL7vgK/babyfabrik-sprangd Anonymkode: d54ea...6c3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg har vært mot surrogati siden... over 10 år siden. Jeg ser bare samme historie gjenta seg igjen og igjen. Fattige kvinner som utnyttes så til de grader. I verste fall får de sine liv ødelagte. Noen steder blir de til og med voldtatt for å forsyne noen med barn. Sitat: Höll kvinnor fångna och våldtog dem På företagets reklambilder låg surrogatmödrarna och myste vid poolen. I verkligen var de fångar i en babyfabrik. – I vissa fall verkar kvinnorna ha blivit våldtagna, säger Thailands folkhälsominister Jurin Laksanawisit. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL7vgK/babyfabrik-sprangd Anonymkode: d54ea...6c3 Følte egentlig at han mannen der surrogatmoren aborterte også ble svindlet. Først sender de film av ul også mister hun samme dag. Veldig merkelig, følte det var noe muffens der. Anonymkode: c4140...f13
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg kaster opp i min egen munn av fokuset til han mannen som skal få barn alene!?! Null omtanke for surrogatmor og kun fokus på utseendet på eggdonor. Anonymkode: a9fad...14c Altså, når man først skal kjøpe seg et barn så skjønner jeg at de ikke velger den styggeste eggdonoren... Men eggdonasjon generelt er veldig spesielt, i allefall der de gjør det kun for å forsørge egen familie. Anonymkode: fe1ea...661
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Følte egentlig at han mannen der surrogatmoren aborterte også ble svindlet. Først sender de film av ul også mister hun samme dag. Veldig merkelig, følte det var noe muffens der. Anonymkode: c4140...f13 Vet!! Har nesten lyst til å opprette spleis så han kan få tilbake pengene Ren svindel. Anonymkode: f82c3...198
amandine Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg kaster opp i min egen munn av fokuset til han mannen som skal få barn alene!?! Null omtanke for surrogatmor og kun fokus på utseendet på eggdonor. Anonymkode: a9fad...14c Hvorfor det? Altså, surrogati for og imot er jo én ting, men om du ikke kjenner en person vil du jo tenkt på utseende? Han valgte jo der det var barnebilde slik at han så uten filler og operasjoner. Jeg ville også valgt en som tiltalte meg utseendemessig. Han hadde omtanke? Han har ingen forutsetning for å vite hva et svangerskap innebærer for en kvinne, men etter fødselen hadde han jo definitivt omtanke.
amandine Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Enig. Ble veldig delt ang surrogati. Skjønner de ønsker barn, men det er jo bare ren utnyttelse og penger i det der. Stusset og litt på dr som hadde 2 barn fra før av, hvorfor ikke være fornøyd med de? Men det er min mening. Anonymkode: 71fa5...494 Hvordan kan du stusse på deres vurdering om ønsket om et barn til ? De hadde mistet en datter i svangerskapet, du går ikke i deres sko. De var også reflekterte og så absolutt utfordringer med surrogati.
amandine Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Surrogati er vanskelig for meg å akseptere. Det er forståelig med de som ønsker seg barn, men kjenner veldig på at dette er utnyttelse av kvinner i vanskelige situasjoner. Samtidig vet jeg at jeg hadde stilt som surrogat for min bror og min søster (uten å få noe annet enn tantebarn). Anonymkode: e91c6...dee Jeg er helt enig. Jeg skjønner at man ønsker seg barn over alt, jeg vet ikke hvor langt jeg selv hadde strukket meg for å få barn, men jeg vet at jeg hadde strukket meg langt. Utnyttelsen og businessen i surrogati er likevel vanskelig å akseptere.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Jeg klarer dessverre ikke å se programmene pga programlederen. Der skal hun liksom være så seriøs og medfølende mens hun i podcasten driter ut folk og prøver å få så mange banneord som mulig inn i teksten. Hun mangler fullstendig troverdighet Surrogati er jeg ambivalent til. Våre nærmeste venner har valg å få barn på den måten og jeg både såg sorgen over å ikke få barn selv og gleden de har over barnet nå. Likevel klarer jeg ikke å glemme at det er en kvinne som bar henne i magen sin og som måtte gi henne fra seg. Anonymkode: 5b7cf...e7e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg klarer dessverre ikke å se programmene pga programlederen. Der skal hun liksom være så seriøs og medfølende mens hun i podcasten driter ut folk og prøver å få så mange banneord som mulig inn i teksten. Hun mangler fullstendig troverdighet Surrogati er jeg ambivalent til. Våre nærmeste venner har valg å få barn på den måten og jeg både såg sorgen over å ikke få barn selv og gleden de har over barnet nå. Likevel klarer jeg ikke å glemme at det er en kvinne som bar henne i magen sin og som måtte gi henne fra seg. Anonymkode: 5b7cf...e7e Som jeg skulle skrevet hele innlegget selv Anonymkode: 00979...717
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 amandine skrev (36 minutter siden): Hvordan kan du stusse på deres vurdering om ønsket om et barn til ? De hadde mistet en datter i svangerskapet, du går ikke i deres sko. De var også reflekterte og så absolutt utfordringer med surrogati. Kan ikke jeg få lov til det? Jeg syns ikke noe om surrogati og syns det blir egoistisk når du har 2 barn fra før av. Vær fornøyd med de du har. Skjønner at det er trist når man ønsker flere barn,,men det vil gå ut over de barna man alt har, psykisk tenker jeg. Og ja, det er selvfølgelig trist å miste et barn, har det selv, men mye tidligere i svangerskapet, så kan vel ikke klage. Anonymkode: 71fa5...494
amandine Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Som jeg skulle skrevet hele innlegget selv Anonymkode: 00979...717 Jeg er enig ang programlederen. Jeg så programmet i går etter å ha lest tråden her, jeg så også programmet om de som reiste ut og fikk kreftbehandling. Jeg er veldig enig i at hun står i veien for budskapet. Og jeg synes fremdeles hun tramper i klaveret. I går ordla hun seg så den ene deltageren tok til tårene. Heldigvis sa han fra. Hun er omtrent like fintfølende som en elefant i glassmagasinet.
Iiiiik Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 Surrogati er et vanskelig tema, og det finnes åpenbart etiske dilemmaer her. Jeg har tre homofile vennepar som har fått barn ved surrogati, og ser hvor stor glede det gir dem å ha barn i familien. Samtidig er det jo brutalt for en kvinne å bære frem et barn og deretter gi det fra seg, og jeg kan ikke la være å bli bekymret over graden av frivillighet. Motivasjonen for å tjene penger på denne måten må jo være preget av desperasjon for dem alle, på et eller annet nivå. Jeg har ikke sett programmet, måtte google nå for å se hvem som er programleder. Tenker når jeg nå vet at jeg klarer meg uten å se både dette og de andre programmene selv om de tematisk er interessante.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 Prohramlederen gjør at jeg ikke engang orker tanken på å se programmet Anonymkode: e170d...596
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har aldri likt programlederen egentlig,men fikk et annet inntrykk etter å ha sett disse programmene. Liker ikke podcasten eller komikeren,men syns hun gjorde det brukbart her, begynte å bli littlei hun Helene i Helene sjekker inn. Anonymkode: 71fa5...494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå