Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Og har dere noen gode tips? Jeg har mye smerter, det går opp og ned. Men føles alltid støl ut, på en måte. Blir bedre når jeg er inne i en god periode med trening, men når jeg er stillesittende er det ikke bra. Etter hjemmekontor ble vane så har det blitt verre. Vil gjerne høre din historie og eventuelle tips.. Anonymkode: c786f...849
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Gå, tren stabilitet og styrke og tøy daglig. Det må rett og slett gjøres, det er et valg å ta - enten akseptere smertene, eller gjøre det som skal til for å fungere bra og smertefritt Jeg velger det siste Du må bare ta et valg om hvilket liv du ønsker å leve, og så gå for det og lage rutiner på det. Anonymkode: cc13f...b0c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Samme her. Gjør yoga (YouTube) daglig nå, fra 20-60min,og har det mye bedre. Trener med vekter når jeg har tid. Men yogaen styrker kjernemuskulaturen, rygg, nakke, skuldre/armer og ben på en bedre måte, i tillegg til god tøying - Så det er mer "i pose og sekk", perfekt når jeg er stresset og bare tid til litt i lunch pausen eller på kvelden (og trenger ikke utstyr annet en tlf eller ipad) Anonymkode: 82f06...7fd
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Samme her. Gjør yoga (YouTube) daglig nå, fra 20-60min,og har det mye bedre. Trener med vekter når jeg har tid. Men yogaen styrker kjernemuskulaturen, rygg, nakke, skuldre/armer og ben på en bedre måte, i tillegg til god tøying - Så det er mer "i pose og sekk", perfekt når jeg er stresset og bare tid til litt i lunch pausen eller på kvelden (og trenger ikke utstyr annet en tlf eller ipad) Anonymkode: 82f06...7fd Hvilken setter du på da? Trenger tips til gode yoga videoer på YouTube😊 Anonymkode: a4b94...1f3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvilken setter du på da? Trenger tips til gode yoga videoer på YouTube😊 Anonymkode: a4b94...1f3 Yoga with adriene feks har mye for enhver smak 🙂 Anonymkode: 82f06...7fd
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Yoga with adriene feks har mye for enhver smak 🙂 Anonymkode: 82f06...7fd Takk for svar! Skal sjekke ut den🤩 Anonymkode: a4b94...1f3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Takk for svar! Jeg skal bli flinkere til å komme meg ut på tur og å trene styrke. Er litt dårlig på det når været blir kjipt. Skal ta yoga med som tips, og tøying. Jeg har trent mye tidligere uten å tøye - tror det er en del av problemet. Jeg er 43 år, og begynte vel å kjenne på vondter i slutten av 20-åra, starten på 30-åra. Så har det bare økt på. Med en prolaps i korsryggen som ekstra bonus, som ligger og murrer i bakgrunnen flere år etter «friskmelding». Jeg opplever at jeg også er mer trøtt i hverdagen. Det hjelper på når jeg husker å drikke vann, kommer meg ut og følger periodisk fasting. Skulle gjerne hørt om mange har det slik. Svar gjerne på innlegget med JA dersom dere opplever smerter i muskulatur. HI Anonymkode: c786f...849
Superdolly Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har slitt med ryggen i mange år. Som de over her sier: Du MÅ bevege deg. For meg er det beste å gå i litt ulendt terreng (men det er vanskelig nå pga en annen skade). Så trener jeg styrke i tillegg. Det er rett og slett et valg: Noen ganger er det dritkjedelig å finne fram den matta og legge ned på stuegulvet, men jeg vet at hvis jeg dropper det så får jeg det skikkelig vondt. Jeg sliter med trøtthet om vinteren pga mørket. Det er mørkt om morgenen når jeg står opp, det er mørkt når jeg drar på jobb, det er mørkt når jeg drar hjem fra jobb. Men i fjor begynte jeg og min mann å gå til jobben - nesten. Vi har lang vei, men vi løste det ved at jeg parkerte på hans arbeidssted og han på mitt. Så jeg gikk fra hans arbeidssted til mitt og tilbake om ettermiddagen, og det hjalp veldig godt. Det er ikke så langt, ca 1,5 km, men bare det å få litt bevegelse og frisk luft om morgenen og ettermiddagen var helt supert.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Superdolly skrev (15 minutter siden): Jeg har slitt med ryggen i mange år. Som de over her sier: Du MÅ bevege deg. For meg er det beste å gå i litt ulendt terreng (men det er vanskelig nå pga en annen skade). Så trener jeg styrke i tillegg. Det er rett og slett et valg: Noen ganger er det dritkjedelig å finne fram den matta og legge ned på stuegulvet, men jeg vet at hvis jeg dropper det så får jeg det skikkelig vondt. Jeg sliter med trøtthet om vinteren pga mørket. Det er mørkt om morgenen når jeg står opp, det er mørkt når jeg drar på jobb, det er mørkt når jeg drar hjem fra jobb. Men i fjor begynte jeg og min mann å gå til jobben - nesten. Vi har lang vei, men vi løste det ved at jeg parkerte på hans arbeidssted og han på mitt. Så jeg gikk fra hans arbeidssted til mitt og tilbake om ettermiddagen, og det hjalp veldig godt. Det er ikke så langt, ca 1,5 km, men bare det å få litt bevegelse og frisk luft om morgenen og ettermiddagen var helt supert. Så god ide! Å gå til jobb! Og i disse hjemmekontor-tider er det jo fint å gå en morgentur. Jeg er flink til det vår/sommer - not so much vinter.. og det er jo kanskje nå vi trenger det mest. De dagene jeg har ekstra mye jobb på hjemmekontor og dag glir over i ettermiddag/kveld og alt det medfører av huslige oppgaver, så er jeg faktisk ikke ute. HI Anonymkode: c786f...849
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Du blir bedre av aktivitet, da må du faktisk bare gjøre det. Jeg er nødt å gå hver dag, i tillegg til uttøyning og/eller yoga. Hvis ikke så fungerer ikke kroppen. Kjedelig å ta på seg skoene når det er mørkt, regner og er skikkelig surt, men får jo en god følelse etterpå! Anonymkode: 4b7ad...bde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå