Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Blir dere sure om noen skriver til dere og spør om litt forskjellige ting. Som om hvor gammelt plagget, hvilken stand det er i osv. Og etter kanskje to tre spørsmål så skriver man kanskje at man ikke er interessert, men takker gir svar. Blir dere irriterte da? Hadde ei som nettopp svarte meg ufint og at hun syns ikke jeg kunne forvente «ny» kvalitet på et brukt plagg. Dette etter at jeg hadde avdekket litt misfarging på plagget. Blei litt paff jeg🤔 Anonymkode: 6fc17...f17
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Beklager skrivefeil....drittmobil🙄 Anonymkode: 6fc17...f17
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Jeg blir ikke sur, jeg beskriver det jeg selger som best jeg kan. Skal likevel innrømme at jeg ble litt avvisende i dag. Jeg har lagt ut noe for salg og en mann sender meldinger: -Er du villig til å diskutere pris? Jeg tar det for 350. -Jeg selger ikke for 350. -Det ligger en annen ute til 300. -Da kan du jo kjøpe den? -Ja, men det var ikke den finishen jeg ville ha. -Ok. -Selger du for 400? -Nei, i annonsen står det 500 og jeg selger for 500. -Du vet jeg kan kjøpe ny for 600? -Da kan du det hvis du vil. -Jeg synes du er vanskelig. Jeg synes ikke jeg var den vanskelige. Jeg hadde ikke solgt til ham uansett, han var skikkelig irriterende. Anonymkode: 22513...8bb
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg blir ikke sur, jeg beskriver det jeg selger som best jeg kan. Skal likevel innrømme at jeg ble litt avvisende i dag. Jeg har lagt ut noe for salg og en mann sender meldinger: -Er du villig til å diskutere pris? Jeg tar det for 350. -Jeg selger ikke for 350. -Det ligger en annen ute til 300. -Da kan du jo kjøpe den? -Ja, men det var ikke den finishen jeg ville ha. -Ok. -Selger du for 400? -Nei, i annonsen står det 500 og jeg selger for 500. -Du vet jeg kan kjøpe ny for 600? -Da kan du det hvis du vil. -Jeg synes du er vanskelig. Jeg synes ikke jeg var den vanskelige. Jeg hadde ikke solgt til ham uansett, han var skikkelig irriterende. Anonymkode: 22513...8bb Å hjelp nei det var spesielt. Jeg har ikke prutet på noe, bare stilt to tre spørsmål om plagget. HI Anonymkode: 6fc17...f17
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Å hjelp nei det var spesielt. Jeg har ikke prutet på noe, bare stilt to tre spørsmål om plagget. HI Anonymkode: 6fc17...f17 Det er helt innafor. Anonymkode: 4abea...b38
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Jeg mistenker at en del av dem som selger på Finn egentlig ikke vil selge. De syns tingene er så fine og vil innerst inne ha dem selv. Så hvis noen ikke synes de er like fine som de gjør selv, så blir de skikkelig fornærma og lei seg. Anonymkode: ead28...5d2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Hvis du spør tre spørsmål når du skal kjøpe noe for en hundrelapp eller to synes jeg du er slitsom, litt annerledes hvis det er dyre ting Anonymkode: 413fb...b58
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Nei jeg blir ikke fornærmet over noen spørsmål. Det som irriterer meg er pruting på småsummer. Kjøpte en vippestol til 1600kr ny, la den ut for 400kr som er normalprisen på Finn. At noen skal prute på en 50-lapp får jeg fnatt av. Anonymkode: 9e350...92b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Det gjør meg absolutt ingenting å svare på spørsmål, jeg svarer hyggelig på alle spørsmål. Om du faktisk gir beskjed om at du ikke er interessert, så er det bonus, de fleste blir bare stille. Det eneste som irriterer meg er de som avtaler handel og ikke dukker opp, eller pruter når de kommer, etter at handelen er avtalt. Da har de kastet bort tiden min. Å svare på noen meldinger tar knapt noe tid. Anonymkode: a600e...15c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Jeg blir ikke irritert av at kjøper stiller spørsmål, men det er fint om man samler spørsmålene i en melding så det ikke blir sånn: - Hei. Er den slitt? - Veldig lite. - Loer den? - Nei, - Er det noen hull? - Nei. Da kjenner jeg at jeg blir litt sliten. Det hadde vært bedre med en melding der det sto: Hei. Jeg lurer på om den er veldig slitt, har hull eller loer? Anonymkode: 1799c...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Jeg blir irritert om det er mange spørsmål om en vare også velger hun å ikke kjøpe likevel ja. Hvorfor ta kontakt om du likevel ikke har tenkt å kjøpe?? Anonymkode: 84762...a21
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg blir irritert om det er mange spørsmål om en vare også velger hun å ikke kjøpe likevel ja. Hvorfor ta kontakt om du likevel ikke har tenkt å kjøpe?? Anonymkode: 84762...a21 Personen hadde kanskje tenkt til å kjøpe, men ombestemte seg utifra svarene Anonymkode: f1ed8...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 Jeg både kjøper og selger en del og blir sjelden sur. Jeg blir av og til litt oppgitt over mangelfulle annonser. Hvorfor ikke ta bilder fra flere sider, hvorfor ikke oppgi størrelse eller ta med forklaring på eventuelle feil eller mangler? Jeg sender av og til konkrete spørsmål, f.eks. angående størrelse. Da takker jeg for svar og velger enten å kjøpe eller så gir jeg beskjed om at jeg ikke er interessert likevel. Jeg hadde en annonse på finn, hadde tydelige bilder og beskrev "normal bruksslitasje". Prisen var ca en fjerdedel av ny-pris, 100 eller 200 kroner. En dame ba meg reservere, hadde en haug med spørsmål, bekreftet at hun ville kjøpe, svarte ikke da jeg sendte henne nummer for vippsing og sendte meg en lang og nokså frekk melding om at hun ikke var klar over bruksslitasjen. Ellers har jeg egentlig bare helt OK erfaring fra finn.no Anonymkode: 970ef...58e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Tja.... har man konkrete og «fornuftige» spørsmål så svarer jeg etter beste evne. Feks. har jeg solgt en del parkdresser. Når man beskriver merke, farge, størrelse, funksjoner og hvor gammel den er samt skriver «hel og fin, uten hull eller synlig slitasje», og man får tilsendt følgende spørsmål: - hvilken farge er det egentlig? Svar: som det står i annonsen; rød -ja, men hvilken rødfarge? 😳😳😳😳🙄 -tror du den passer til en 5-åring. Svar: det er str 122, så det kommer vel an På barnet. - barnet mitt har lange ben, vil du si den passer til en med lange ben? 🙄🙄🙄🙄 Anonymkode: 972b9...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå