Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Datter har en venninne. Familien kommer fra et annet land. Foreldrene er veldig hyggelige og vi har litt omgang med de. Men.... det glipper ofte for de når det er noe ekstra. Ta med nisselue, lys til luciatog, kjevle og forkle osv. Datter fortalte i høst at XX var lei seg fordi alle hadde med en ting men ikke hun. Så nå har jeg begynt å sende med datter en ekstra ting som hun kan dele med venninnen om hun ikke har med. Ikke sagt noe til lærer om det men sier at min datter bare kan dele om hun står der som den eneste uten nisselue. En kollega mente jeg kanskje tråkket på noen tær her. Selv tenker jeg at dette er jo bare noe som ligger i sekken OM det ikke er behov for det. Hva tenker dere? Anonymkode: 559d3...019
Blop Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Du tråkker ikke over noe som helst. Synes det du gjør er medmenneskelig, empatisk og veldig fint 😊 . Du lærer datteren din noe veldig bra og!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Nei, det synes jeg ikke du gjør. Så lenge det foregår i det stille, og så lenge mangelen skyldes glemsel og ikke overbevisning, er dette sikkert noe jenta setter stor pris på. Det du kan gjøre, er å høre med foreldrene hennes hva de mener. Dialog skader aldri. Anonymkode: 50648...054
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Datter har en venninne. Familien kommer fra et annet land. Foreldrene er veldig hyggelige og vi har litt omgang med de. Men.... det glipper ofte for de når det er noe ekstra. Ta med nisselue, lys til luciatog, kjevle og forkle osv. Datter fortalte i høst at XX var lei seg fordi alle hadde med en ting men ikke hun. Så nå har jeg begynt å sende med datter en ekstra ting som hun kan dele med venninnen om hun ikke har med. Ikke sagt noe til lærer om det men sier at min datter bare kan dele om hun står der som den eneste uten nisselue. En kollega mente jeg kanskje tråkket på noen tær her. Selv tenker jeg at dette er jo bare noe som ligger i sekken OM det ikke er behov for det. Hva tenker dere? Anonymkode: 559d3...019 Det er ikke over noen som helst grense. Det er omtanke og medmenneskelighet ♥️
sug lut Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Det er altfor mange som har foreldre som ikke virker. Du hjelper et barn med slike foreldre, det er bare fint.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Det syns jeg ikke, jeg har selv gjort slikt flere ganger. Begge mine unger hadde i flere år alltid med seg dobbelt opp av ting når de skulle ha med seg noe på skolen. Med to eldre bonussøsken i hus så hadde vi ekstra ting som oftes, så da kunne jeg slenge det med. Har også lånt ut andre ting når noen har manglet noe eller glemt noe. Mine unger vet hva vi har og ikke har av ulike ting så har fått endel telefoner der de har spurt om jeg kan finne frem eller jeg må si hvor ting er. Skidag på skolen og noen mangler det ene eller andre, da har de stikki hjemmom for å hente ekstra om noen mangler. Akebrett til de som ikke har akebrett til akedag osv. Fordel med å ha mange barn i ulike aldere i hus og bo veldig nære skolen. Jeg vet også at det er noen gjengangere blandt de som har lånt, men ogsånoen av de som foreldrene normalt sett har stålkonroll på slikt. Nå er begge tenåringer og de er slik enda. For de så er dette helt naturlig å gjøre. Er ikke mange dagene siden jeg fikk telefon med spørsmål om hvor pepperkakeformene våre var og hvor ekstra kjevla var. Aner ikke hva de skulle ha det til, men jeg har ikke sett en eneste pepperkake komme inn i hus her så reegner med det var utlåntil noen venner. Anonymkode: 9de9b...867
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 Du tråkker ikke over noen grenser. Her sender jeg med barna dobbelt opp veldig ofte, da det alltid er noen som glemmer eller ikke har med. Anonymkode: 18097...aae
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Beskjed fra skolen "Hver elev tar med pølser til seg selv." Mine barn har da som regel med seg hele pølsepakka. "Da kan du dele hvis noen har glemt", sier jeg. Du har ikke tråkket over noen grense her, du viser omtanke, og lærer barna dine det samme. Anonymkode: 3f1fa...064
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Jeg symes det høres fint ut, men datteren din kan jo dele med andre som mangler også, ikke bare hvis det er venninnen som mangler. Anonymkode: c25b1...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Det der gjør jeg ofte selv, sender med barna ekstra i tilfelle noen ikke har. Vet lærerne ofte har litt ekstra på lur og. Anonymkode: f5efa...882
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 helt supert av deg Anonymkode: 8b2b8...22b
amandine Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Skjønner ikke helt hvilken grense det skulle være du tråkker over? Jeg hadde gjort akkurat det samme selv.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Beskjed fra skolen "Hver elev tar med pølser til seg selv." Mine barn har da som regel med seg hele pølsepakka. "Da kan du dele hvis noen har glemt", sier jeg. Du har ikke tråkket over noen grense her, du viser omtanke, og lærer barna dine det samme. Anonymkode: 3f1fa...064 Samme her Og ekstra vedkubbe på tur dag. Da deler de, og alle føler de bidrar i felleskapet. Skulle ønske noen foreldre gjorde slik når jeg vokste opp. På barneskolen hadde jeg aldri matpakke, og manglet alltid ting til Lucia, nissefest, turdager osv. Det var så trist og flaut, husker jeg. Om noen hadde ekstra og delte så hjalp det mye. Så fint gjort av deg, Hi. Jeg er ikke like flink til å følge med om andre faktisk trenger det,jeg bare sender med "i tilfelle", og håper at det påvirker andre til å dele den dagen jeg glipper og glemmer at det feks er pølser eller kjeks med til turdag - For det kommer nok til å skje en dag 🙈😊 Anonymkode: a650b...d32
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Datter har en venninne. Familien kommer fra et annet land. Foreldrene er veldig hyggelige og vi har litt omgang med de. Men.... det glipper ofte for de når det er noe ekstra. Ta med nisselue, lys til luciatog, kjevle og forkle osv. Datter fortalte i høst at XX var lei seg fordi alle hadde med en ting men ikke hun. Så nå har jeg begynt å sende med datter en ekstra ting som hun kan dele med venninnen om hun ikke har med. Ikke sagt noe til lærer om det men sier at min datter bare kan dele om hun står der som den eneste uten nisselue. En kollega mente jeg kanskje tråkket på noen tær her. Selv tenker jeg at dette er jo bare noe som ligger i sekken OM det ikke er behov for det. Hva tenker dere? Anonymkode: 559d3...019 De kommer fra et annet land sa du? Forsiktig så du ikke krenker noen. Det er ikke lett å være hvit i dag vet du... Anonymkode: c3811...b83
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Vi gjør det samme.. Ser ikke at det er over streken.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 Jeg gjør det samme med et barn i min datters klasse. Sender med ekstra matpakke, ekstra drikke, turutstyr og sånn. Tilogmed sørget for ekstra adventskalender. Men disse lever i ekstrem fattigdom, (etter min målestokk) og foreldrene har sendt meg takkemeldinger mange ganger. Noe de ikke trenger å gjøre, koster meg ikke en kalori og smøre et par ekstra brødskiver. Anonymkode: 63f7d...e56
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 Sender altid med ekstra pølser på tur dagen. Veldig greit om noen andre skulle ha glemt. Har til vanlig stålkontroll på sånt. Men har faktisk ikke fått med meg at det er turdag jeg også 😅 og da var jeg ekstra glad for at noen kunne dele. 😊 Veldig fint det du gjør. Ikke sikkert de tenker over de norske tradisjonene. Eller at de faktisk har disse tingene. Anonymkode: 2e74f...e6f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 Tenker venninnen din at foreldrene skulle bli opprørt, lei seg, brydd o.l? Da får de huske å sende med barna diverse da. Jeg skjønner ikke hvorfor hun sa dette.. Er hun misunnelig? Kanskje hun skulle ønske at hun var like grei som deg. Takk for at du bryr deg om andre, og lærer barna dine medmenneskelighet. Anonymkode: 8245a...86b
Iiiiik Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 Det kan vel hende at foreldrene kan føle seg dumme hvis dette kommer dem for øret, at de tenker at du ikke har tro på dem og bryr deg med ting du ikke har noe med. Det kan vel allikevel ikke veie tyngre enn det åpenbare - at dette er viktig for jenta. Når foreldrene sliter med å følge med, og kanskje også med å faktisk kjøpe det skolen forventer at elevene kommer dit med, så er det jo vanskelig for henne at mamma og pappa ikke klarer å levere. At du da hjelper henne slik at hun slipper å være den som ikke har med seg ting, er veldig fint. Jeg sender også alltid med en pakke pølser, to lucialys, en ekstra nisselue osv. Det er alltid i bruk, kjeksene er spist opp og det samme er pølsene. Som fotballtrener har jeg i mange år betalt for først en jente på eldste sitt lag, og nå for en gutt på yngste sitt lag når det er pizzakvelder, alle skal få like gensere eller noe annet. Alle andre foreldre har fått beskjed om hva ting koster, foreldrene disse barna har ikke mottatt noen oppfordring om å betale for ungene sine utover treningsavgift.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 Jeg sender også alltid med ekstra. Etter at jeg ble alene og har ansvaret for tre barn 100%, hender det at jeg også har glemt vedkubbe eller pølse til turdag. Veldig glad for at andre deler da. Nå skal de ha med julepapir for å pakke inn julegaver. Jeg sender med to digre ruller. Anonymkode: 4835b...652
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå