Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Merker at ungene begynner å bli voksne for det er ingen som gidder bli med på noenting. Jeg syns halve gleden med jul er å lage saker sammen med ungene, bake og kose oss. Nå gidder de ikke....vi har fire mellom 13 og 19 år og ingen vil noe. Ikke være med på julebilde, ikke være med å bake, ikke lage pynt....uansett hva jeg foreslår er det nei gidder ikke eller har ikke så lyst. Det er liksom ikke samme stasen å gjøre det alene. Har spurt dem om det er noe de kunne tenke seg å finne på, men nei. Det eneste er bytur - og hva de da kan få shoppe seg. Jeg baker alene, pynter huset, handler gaver osv....og er på rommet, med venner innimellom eller på trening. Finner dere på noe med ungdommen? Anonymkode: 48196...e15
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Vi pynter pepperkakehus, de hjelper meg med ideer og å utføre rampenissestreker på jobb, ser julefilmer sammen osv. Ikke akkurat som da de var mindre, men fortsatt koselig. Bare annerledes😊 Anonymkode: aa85a...613
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 De er med og baker pepperkaker - gjerne flere runder med vennene sine - og pynter dem. Og så baker den ene noen andre kaker som han gir bort til jul. Og så er de faktisk med på å tenne lys og si adventsvers hver søndag. Ser filmer innimellom. Er med og kjøper juletre. Anonymkode: d2f57...fd1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Her baker fjortisen selv, vil ikke bake med meg nei. Jeg griper de halmstråene med hjelp hun trenger, men lar hun styre selv. Men bake med meg er uaktuelt og julemusikk er bare såå teit. Så da får det bare være... Vi skal ut å hogge tre og bake pepperkake hus og pepperkaker, men tviler på at jeg får til mer... Anonymkode: 23e75...264
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 De er med og hugger juletre, kan se en og annen julefilm, er med å baker et par ganger, tenner lys i helgene, henger opp mat til småfuglene og så har jeg en plan om at jeg skal få lukket dem til å brette kurver med meg. I tillegg må de hjelpe til å rydde og vaske. Anonymkode: f379c...910
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Her vil de visst kun være med å lage sjokoladehus 😅
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 De har hatt perioder der familietid er verre enn døden. 🙄 Nå har eldste (19) begynt å sette pris på enkelte ting og da vil selvsagt de yngste også være med. De kommer til seg sjøl igjen. Ingen vits å ergre seg. Jeg husker jeg var slik selv. 😊 Anonymkode: 883a9...aad
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Mine eldste er 13 år og 15 år. De elsker førjulstiden, så her bakes det, lages julepynt, ser Stjernestøv og Jul i svingen sammen med meg nesten hver dag. Vi tenner adventslys sammen hver søndag. Til helgen skal vi bruke lørdagskvelden til å pakke inn julegaver sammen. Tror aldri de blir for store 💕 Anonymkode: e1a79...579
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Mine gutter på 15 og snart 12 er heller ikke så interesserte- dessverre. Synes yngste er for liten hvertfall til å ikke ville så mye. Har bakt pepperkaker og skal lage lussekatter, der stopper det nok! Yngste og jeg har sett på noen episoder med Vazelina sammen da, men han er ikke interessert i Stjernestøv. Den som er mest interesset er den utflyttede dattera på 22😉 Anonymkode: e2b90...e34
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Ser at jeg er heldig. Mine fire på 11-18 år liker å være med på en del. F.eks sitter alle de tre yngste og ser julekalenderen med meg, til og med han på 16 år. Alle fire var med og bakte pepperkaker i helgen, og pyntet hus, men de ble fort lei da. Men det er nok mest de to yngste på 11 og 13 år som er engasjert. I år merker jeg imidlertid at han på 18 år begynner å spørre meg etter tradisjoner, så nå har vi avtalt å se julefilm sammen til helgen. Anonymkode: 05368...5fa
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 22 hours ago, Anonym bruker said: Merker at ungene begynner å bli voksne for det er ingen som gidder bli med på noenting. Jeg syns halve gleden med jul er å lage saker sammen med ungene, bake og kose oss. Nå gidder de ikke....vi har fire mellom 13 og 19 år og ingen vil noe. Ikke være med på julebilde, ikke være med å bake, ikke lage pynt....uansett hva jeg foreslår er det nei gidder ikke eller har ikke så lyst. Det er liksom ikke samme stasen å gjøre det alene. Har spurt dem om det er noe de kunne tenke seg å finne på, men nei. Det eneste er bytur - og hva de da kan få shoppe seg. Jeg baker alene, pynter huset, handler gaver osv....og er på rommet, med venner innimellom eller på trening. Finner dere på noe med ungdommen? Anonymkode: 48196...e15 det må bli vanlig,men går virkelig an og kose seg for det Anonymkode: 8aa40...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå