Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #1 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har ei jente pÄ 9 Är og ei pÄ 5 Är.Begge har pakkekalender og i tillegg fikk de sjokoladekalender(en sÄnn god «gammeldags» fra rampenissen). Jeg fant nÄ eldste sin sjokoladekalender oppspist og synes ikke det er ok. Jeg vurderer Ä la rampenissen fylle opp «tomhullene» til minste som har vÊrt sÄ flink Ä ta en for dag og legge frem eldste sin tomme kalender med en form for beskjed.... Men sÄ kommer samvittigheta....er det innafor?Noe dere ville ha gjort? Anonymkode: 0f63f...07e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #2 Skrevet 8. desember 2020 Den eneste hun straffer med Ă„ ha tĂžmt egen kalender er seg selv. SĂ„ jeg ser ikke helt hvorfor hun trenger Ă„ straffes mer đ€·ââïž Anonymkode: d4512...7c1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #3 Skrevet 8. desember 2020 Jeg ville bare konstatert at oppspist kalender betyr at kun lillesÞster fÄr sjokolade hver morgen. En veldig naturlig konsekvens..og passe straff Anonymkode: b7cfa...716
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #4 Skrevet 8. desember 2020 Ikke kommuniser gjennom rampenissen. Det er hun for stor til. Ta en prat med henne og si dette ikke er ok. Noen videre konsekvens hadde det neppe fÄtt her. Jeg hadde passet pÄ Ä skryte av minste foran begge unga da. Unger gjÞr slikt innimellom. Noen straff hadde jeg trolig ikke giddet. Anonymkode: 6e036...4b2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #5 Skrevet 8. desember 2020 Synes det blir merkelig Ă„ belĂžnne et barn fordi det andre barnet har gjort noe dumt. Hvorfor i all verden vil du gjĂžre det? Anonymkode: 9bd43...4cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #6 Skrevet 8. desember 2020 Takk for svar damer, greit med synspunkter fra andređ„°Da blir det bare Ă„ nevne det og la det gĂ„ forbiđđ»đ« Anonymkode: 0f63f...07e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #7 Skrevet 8. desember 2020 ?? Konsekvensene jo at hun da er tom ? Hun skal vel ikke dobbelstraffes, men ta konsekvensen av egen handling. BelÞnne det andre barnet fordi etvannet barn gjorde noe dumt, henger heller ikke pÄ greip. Ta en prat med 9 Äringen om at det ikke er ok, og at du ikke kjÞper noen ny sjokoladekalender. Anonymkode: 7ee1b...e62
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #8 Skrevet 8. desember 2020 Ja, det er dumt. Helt utrolig, skikkelig dumt, faktisk. Hva tenker du Ä oppnÄ med det? Anonymkode: d3ba2...415
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #9 Skrevet 8. desember 2020 Jeg gjorde det samme nÄr jeg var 9 Är, kjipt Ä gÄ uten sjokolade i de siste ukene fÞr jul, men gÄr fint m oss. NÄ er jeg 47. Anonymkode: 66813...87d
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #10 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk for svar damer, greit med synspunkter fra andređ„°Da blir det bare Ă„ nevne det og la det gĂ„ forbiđđ»đ« Anonymkode: 0f63f...07e Ja. Jeg tror at ved Ă„ belĂžnne yngste sĂ„ setter du jo de opp mot hverandre (grobunn for sjalusi). Straffen er at hun ikke fĂ„r fordi hun har spist opp sin. Tenker det er mer en straff nok/se konsekvens av egen handling. Anonymkode: 67058...0af
Mamma-til-3-jenter Skrevet 8. desember 2020 #11 Skrevet 8. desember 2020 Jeg tenker det er nok straff Ă„ se at sĂžstra fĂ„r en sjokoladebit hver dag, nĂ„r hun selv ikke har mer igjen. đÂ
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #12 Skrevet 8. desember 2020 Jeg ville ha spurt henne om hun synes kalender er dumt, og om hun har lyst til Ä Äpne alle pakkene i pakkekalenderen ogsÄ, ogsÄ dropper dere julekalender til henne neste Är? Eller om hun er enig i at det var kjipt Ä spise opp alle sjokoladene fordi hun Þdela for seg selv, og at dere beholder pakkekalenderen og prÞver sjokoladen igjen til neste Är? Avslutning: klem, glad i deg, alle er litt dumme i blant; sÄnn lÊrer vi. Anonymkode: 274d2...63f
*Miss Marple* Skrevet 8. desember 2020 #13 Skrevet 8. desember 2020 Hun er ni Ă„r! Det hĂžrer til med barndommen Ă„ minst en gang gĂ„ pĂ„ en julesmell. Det er jo en utrolig merkelig tankegang Ă„ ville straffe henne for Ă„ ha Ă„pnet sin egen kalender? Hun mĂ„ leve resten av adventstiden med at lillesĂžster fĂ„r sjokolade hver dag, det er da virkelig konsekvens nok.Â
Leverpostei Skrevet 8. desember 2020 #14 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Jeg ville ha spurt henne om hun synes kalender er dumt, og om hun har lyst til Ă„ Ă„pne alle pakkene i pakkekalenderen ogsĂ„, ogsĂ„ dropper dere julekalender til henne neste Ă„r? Eller om hun er enig i at det var kjipt Ă„ spise opp alle sjokoladene fordi hun Ăždela for seg selv, og at dere beholder pakkekalenderen og prĂžver sjokoladen igjen til neste Ă„r? Avslutning: klem, glad i deg, alle er litt dumme i blant; sĂ„nn lĂŠrer vi. Anonymkode: 274d2...63f For en utrolig slem mĂ„te Ă„ snakke til et barn pĂ„ đł Jeg hadde blitt utrolig lei meg om noen snakket slik til meg.Â
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #15 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg ville ha spurt henne om hun synes kalender er dumt, og om hun har lyst til Ä Äpne alle pakkene i pakkekalenderen ogsÄ, ogsÄ dropper dere julekalender til henne neste Är? Eller om hun er enig i at det var kjipt Ä spise opp alle sjokoladene fordi hun Þdela for seg selv, og at dere beholder pakkekalenderen og prÞver sjokoladen igjen til neste Är? Avslutning: klem, glad i deg, alle er litt dumme i blant; sÄnn lÊrer vi. Anonymkode: 274d2...63f Hvorfor sÄ mye styr? Er mamma til en 8- Äring og en 9-Äring og hadde en av de gjort dette ville jeg sikkert sagt: «det var ikke sÊrlig lurt» og ferdig med det. Vi snakker om personlig en sjokoladekalender.. Anonymkode: 66813...87d
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #16 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har ei jente pÄ 9 Är og ei pÄ 5 Är.Begge har pakkekalender og i tillegg fikk de sjokoladekalender(en sÄnn god «gammeldags» fra rampenissen). Jeg fant nÄ eldste sin sjokoladekalender oppspist og synes ikke det er ok. Jeg vurderer Ä la rampenissen fylle opp «tomhullene» til minste som har vÊrt sÄ flink Ä ta en for dag og legge frem eldste sin tomme kalender med en form for beskjed.... Men sÄ kommer samvittigheta....er det innafor?Noe dere ville ha gjort? Anonymkode: 0f63f...07e For noen bortskjemte barn... Holder det ikke med vanlig kalender? Pakkekalender er bare noe jÊvla tull! Anonymkode: 51e24...221
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): For noen bortskjemte barn... Holder det ikke med vanlig kalender? Pakkekalender er bare noe jĂŠvla tull! Anonymkode: 51e24...221 đđđ For en fantastisk dag du mĂ„ ha i dag đđđ Anonymkode: d4512...7c1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Hadde ikke lagd noe stort nummer ut av det. Har en 9 og 11 Äring selv. De har vanlig ferdig kalender med ting, og gleder seg hver dag over det. Koselig ting Ä gjÞre hver morgen. Men de er lite interessert i sjokoladekalender, bortsett fra nÄr de kjÞpte billig med sine egne penger og spiste opp alt som lÞrdagsgodt. Dette var lenge fÞr Desember. SÄ hadde latt det gÄ. Da har hun ikke sjokolade mens sÞsteren har. Naturlig konsekvens. Anonymkode: e7c25...cd6
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 SkjÞnner ikke hvorfor man skal lage sÄ mye styr, er da ikke snakk om en 3-Äring som har forspist seg pÄ sjokolade, men en 9-Äring som var godtesyk Hadde bare sagt at det var dumt, da har du jo ikke noe sjokoladekalender resten av mÄneden, og ikke lagt noe mer i det enn det. à belÞnne lillesÞster for at storesÞster raidet sin kalender ville jeg aldri gjort. Anonymkode: 74d86...48b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 Hvorfor er det sÄ mange som er sÄ i mot pakkekalender? Synes det er veldig koselig jeg, og barna gleder seg stort over disse dagene med smÄ overraskelser. Det er ikke sÊrlig dyrt eller slitsomt, jeg starter i oktober og kjÞper inn smÄting nÄr jeg kommer over noe, stort sett ting de ville fÄtt i lÞpet av hÞsten uansett. De fÄr en julegodteri pÄ lÞrdagene (nissesjokololade, skumnisse, marsipangris) og resten av dagene fÄr de f.eks noen nye hÄrspenner, badekuler, litt nytt innhold til pennalet, julesokker, en neglelakk, en leppepomade, litt utstyr til juleverksted, noen nye pepperkakeformer, et par nye farger play dough, et perlebrett med julemotiv. De setter stor pris pÄ det og det er ting som blir spist eller brukt opp. Anonymkode: 05766...110
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #21 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): đđđ For en fantastisk dag du mĂ„ ha i dag đđđ Anonymkode: d4512...7c1 Ja, men har samme meninger uansett hva slags dag jeg mĂ„ ha. SĂ„ det er irrelevant... StĂ„r for det jeg sier. Anonymkode: 51e24...221
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #22 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ja, men har samme meninger uansett hva slags dag jeg mÄ ha. SÄ det er irrelevant... StÄr for det jeg sier. Anonymkode: 51e24...221 Du kalle fremmede barn for bortskjemte og at andre som velger annerledes enn deg bruker tid og penger pÄ tull. Jeg er glad jeg ikke er deg! Anonymkode: d3ba2...415
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #23 Skrevet 8. desember 2020 Haha, jeg spiste opp naboguttens sjokoladekalender da jeg var 10 Klarte ikke motstÄ fristelsen. Fortalte det aldri til noen, men jeg regner med at foreldrene skjÞnte at der var den gÊrne nabodattera. Anonymkode: 8615f...41c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #24 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har ei jente pÄ 9 Är og ei pÄ 5 Är.Begge har pakkekalender og i tillegg fikk de sjokoladekalender(en sÄnn god «gammeldags» fra rampenissen). Jeg fant nÄ eldste sin sjokoladekalender oppspist og synes ikke det er ok. Jeg vurderer Ä la rampenissen fylle opp «tomhullene» til minste som har vÊrt sÄ flink Ä ta en for dag og legge frem eldste sin tomme kalender med en form for beskjed.... Men sÄ kommer samvittigheta....er det innafor?Noe dere ville ha gjort? Anonymkode: 0f63f...07e AltsÄ, du straffer jo ikke barnet for noe sÄnt? Og hvertfall ikke ved Ä belÞnne lillesÞster? Jippi, du fÄr premie fordi mor synes storesÞster er slem...? Alle sjokoladene i den kalenderen var hennes? Spiller det -egentlig- noen rolle nÄr hun spiser dem? Vet om mange voksne som gjÞr det samme. Jula kommer likevel... og hun har jo heller ikke behov for nedtelling via den nÄr hun har enda en kalender... Jeg kunne sikkert kommentert at det var litt dumt for nÄ fÄr du jo ikke sjokolade resten av dagene fÞr jul eller no, men er virkelig ikke en stor sak? SÄsant hun ikke maser om mer sjokolade da... Anonymkode: 8bf68...3bf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #25 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, men har samme meninger uansett hva slags dag jeg mĂ„ ha. SĂ„ det er irrelevant... StĂ„r for det jeg sier. Anonymkode: 51e24...221 Bra for deg đđ»Personlig tenker jeg derimot dette er en av utrolig mange ting jeg ikke orker Ă„ ha sĂ„ sterke meninger om. Hva sĂ„ om andre sine barn er bortskjemt? Det gĂ„r ikke utover meg đ€·ââïžÂ Anonymkode: d4512...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ