Gå til innhold

Vondt i skuldrene ved jogging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å lære meg å like å jogge. Problemet er at jeg blir så utrolig stiv og får smerter i skuldrene etter trening. Springer på mølle, og har prøvd å fokusere på å ha avslappet «holding». Hjelper ikke. Noen med tips?

Anonymkode: 9ebec...9ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strekke ut litt etterpå? Noen yoga med vridning øvelser kanskje? 

Skrevet

Du bør i hvert fall sørge for at brystene sitter fast i en skikkelig treningsbh. :) 

Skrevet
prekæs skrev (På 7.12.2020 den 19.46):

Du bør i hvert fall sørge for at brystene sitter fast i en skikkelig treningsbh. :) 

Det gjør de 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør de 😂

Trener du på senter, har du spurt instruktørene der om tips? Jeg var på treningssenter i går og da hadde de løpetime, og treneren kom med mange tips om hvordan løpe for å ikke få stiv nakke og rygg, men jeg hørte desverre ikke noe særlig etter siden jeg holdt på med noe annet.

Anonymkode: fae4e...ab0

Skrevet

Vet ikke om dette gjelder deg.
Jeg får det.
Hadde full røntgen og MR av hele ryggraden for litt siden for å utelukke noen skader (som endte opp med at de heller fant flere, dessverre). En av de tingene de fant var en feilstilling i nakken som gjør at nerven lett kommer i klem og det forutsaker smerten. Ikke noe farlig, men heller ikke noe de kan gjøre noe med.

Anonymkode: 71c24...447

Skrevet

Jeg tipper på at du er litt svak i noen muskler. Løping gir en gjenntagende og overaskende hard belastning på overkroppen. 

Prøv å heller løpe intervaller pg gjøre lott andre bevegelser mellom dragene enn å løpe lenge i samme tempo før du blir vant til det.

Anonymkode: 5687f...822

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.12.2020 den 16.20):

Jeg tipper på at du er litt svak i noen muskler. Løping gir en gjenntagende og overaskende hard belastning på overkroppen. 

Prøv å heller løpe intervaller pg gjøre lott andre bevegelser mellom dragene enn å løpe lenge i samme tempo før du blir vant til det.

Ja, er det jeg tenker også. Har ikke den beste kondisjonen enda, så veksler mellom jogging og å gå i raskt tempo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, er det jeg tenker også. Har ikke den beste kondisjonen enda, så veksler mellom jogging og å gå i raskt tempo.

Legg inn litt arhevinger også så tipper jeg det bedrer seg etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...