Gå til innhold

Hva tror dere dette er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utslett rundt ene øyet, klør ikke og svir ikke. Er der bare. Ikke pent, så vil bli kvitt det. Smurte på kortisonslve nå i håp om at det forsvinner. Hva tror dere dette kan skyldes? Bruker lite sminke, aldri foundation. Bruker dr greve dagkrem. 

IMG_20201207_105125.jpg

Anonymkode: 068b2...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aaaaah. Stort of my life. Kjøp øyesalve med kortison. Vanlig er for sterk. Jeg får det av vanlig vaskemiddel og skyllemiddel. 

Anonymkode: c0543...1db

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Aaaaah. Stort of my life. Kjøp øyesalve med kortison. Vanlig er for sterk. Jeg får det av vanlig vaskemiddel og skyllemiddel. 

Takk for tips, reseptfritt på apotek da sant? Og det kan jo være reaksjon på vaskemiddel fra hodeputen forsåvidt, sover på den siden 🤔

Skrevet

Smør deg inn med kokosolje hver kveld, smør så mye at huden blir overmettet. Ikke bare smør det inn og det blir tørt. Ja, det blir klissete og litt grisete men putetrekket kan du vaske og det får trekke inn i løpet av natta. Fortsett med dette når det har blitt bedre også. Når det er borte blr du gjøre det innimellom for å ikke få det tilbake. 
Har en datter som får slikt, denne tiden er alltid værst. Fuktig og kaldt ute, så kommer hun inn i ett varmt og tørt hus, en skikkelig dårlig kombinasjon for huden.  Hun er hardt rammet sv stopisk eksem, men dette er det som hjelper best i lengden. Kortison har vi fått beskjed om å ikke bruke i ansiktet. Hun har kortison type 4 for resten av kroppen (som såvidt er nrukt etter vi fikk vite om kokosolja. Skikkelig gris, men det virker) 

Anonymkode: e60d4...c96

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Smør deg inn med kokosolje hver kveld, smør så mye at huden blir overmettet. Ikke bare smør det inn og det blir tørt. Ja, det blir klissete og litt grisete men putetrekket kan du vaske og det får trekke inn i løpet av natta. Fortsett med dette når det har blitt bedre også. Når det er borte blr du gjøre det innimellom for å ikke få det tilbake. 
Har en datter som får slikt, denne tiden er alltid værst. Fuktig og kaldt ute, så kommer hun inn i ett varmt og tørt hus, en skikkelig dårlig kombinasjon for huden.  Hun er hardt rammet sv stopisk eksem, men dette er det som hjelper best i lengden. Kortison har vi fått beskjed om å ikke bruke i ansiktet. Hun har kortison type 4 for resten av kroppen (som såvidt er nrukt etter vi fikk vite om kokosolja. Skikkelig gris, men det virker) 

Anonymkode: e60d4...c96

Takk for tips, kan godt prøve dette også jeg ☺️

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Takk for tips, reseptfritt på apotek da sant? Og det kan jo være reaksjon på vaskemiddel fra hodeputen forsåvidt, sover på den siden 🤔

Det kan hende det er på resept når jeg tenker meg om. 
Jeg bruker neutral og ikke skyllemiddel på sengetøy. Da får jeg ikke slikt. Kan ha antydning på sommeren når det er varmt. 

Skrevet

Støtter den som sier ikke kortison rundt øyet, har så tynn hud der. Er det ensidig handler det ofte om kontakteksem, kanskje gnidd deg i det øyet med noe på hånda. Når jeg har problemer med øynene blander jeg babyshampoo og vann, vasker forsiktig morgen og kveld så huden holdes ren. Litt pause fra sminke er også lurt. Bruker minst mulig kremer da huden er så skjør rundt øyet :) 

Anonymkode: 43f54...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...