Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Flere som irriterer seg over dette med at menn tar æren for julen? Særlig tenker jeg da på julenissen. Hvorfor må det være en mann? Hvorfor kan det ikke være en kvinne som reiser rundt og gir alle barna julepresanger? Hvorfor må alt handle om menn alltid? Anonymkode: d162c...621
Syngensang Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Tja, akkurat den oppgåva må gjerne ein mann ta på seg. Eg er berre glad nokon vil. Det må jo vere ganske slitsomt?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Har du noen sinne lest litt historie? Sånn, bare bitte litt? Anonymkode: c8282...253
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Historisk sett kommer julenisse myten fra et utspring fra en helgen, St Nicolas. Sjøfarenes beskytter. Ergo en mann, ikke en kvinne. Nei, selv som feminist til min hals har jeg aldri irritert meg over dette. Og jo, damer kan det. Jeg har vært nissekone for flere barn på julaften, ingen skuffede barn å se. Anonymkode: 7183a...67a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Julenissen er en mann. PUNKTUM. Og folk lurer på hvorfor jeg HATER feminister..... Anonymkode: b3552...ecd
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Julenissen er en mann. PUNKTUM. Og folk lurer på hvorfor jeg HATER feminister..... Anonymkode: b3552...ecd Vil legge til at jeg ikke hater alle feminister, men dere som klager og føler dere krenka over at det bare er seigMENN i en seigmennpose, og at julenissen SÅ ABSOLUTT må være en mann kan dra dit peppern gror. Anonymkode: b3552...ecd
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Alle vet at det er nissemor som gjør jobben med logistikken og organiseringen. Nissen bare leverer prensangene (og tar æren for jobben). Anonymkode: dda40...d83
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Julenissen er en mann. PUNKTUM. Og folk lurer på hvorfor jeg HATER feminister..... Anonymkode: b3552...ecd Zzzzzz Anonymkode: af043...b10
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Vi har da hatt besøk av en nissekone flere ganger. Hun finnes jo hun også. Anonymkode: 1ca59...6b2
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Flere som irriterer seg over dette med at menn tar æren for julen? Særlig tenker jeg da på julenissen. Hvorfor må det være en mann? Hvorfor kan det ikke være en kvinne som reiser rundt og gir alle barna julepresanger? Hvorfor må alt handle om menn alltid? Anonymkode: d162c...621 Irriterer du deg like mye over at vi feirer Lucia, og at hun er kvinne? Damer kan like godt kle seg ut som nisser som at gutter kan kle seg ut som Lucia. Som flere over i tråden her begynner jeg å bli utrolig lei av feministisk tull og tøys. At vi i det hele tatt fortsatt orker å høre på sånt vrøvl må heldigvis bety at vi har lite riktige bekymringer å tenke på. Anonymkode: e2d63...af9
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 Les historie, så skjønner du. Idiot Anonymkode: e3103...33f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Julenissen er en mann. PUNKTUM. Og folk lurer på hvorfor jeg HATER feminister..... Anonymkode: b3552...ecd I'm not like other girls. Pick me! Anonymkode: bd832...01e
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Jeg er også lei av at menn alltid skal ta æren for alt godt som kvinner gjør. Jeg har ingen tro på den historiske myten om Nikolas. Det har aldri skjedd. Men det fortelles slik, akkurat som med Robin Hood, for å fremstille menn i et positivt lys. Men vi vet alle hvem det er som virkelig står på for å lage julestemning. Det er ikke fedrene det, nemlig! Men de tar æren, bare fordi julenissen er en mann. Anonymkode: bd832...01e
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg er også lei av at menn alltid skal ta æren for alt godt som kvinner gjør. Jeg har ingen tro på den historiske myten om Nikolas. Det har aldri skjedd. Men det fortelles slik, akkurat som med Robin Hood, for å fremstille menn i et positivt lys. Men vi vet alle hvem det er som virkelig står på for å lage julestemning. Det er ikke fedrene det, nemlig! Men de tar æren, bare fordi julenissen er en mann. Anonymkode: bd832...01e Du får meg oppriktig til å synes synd på feminister. Det begynner mer å ligne på en diagnose enn en ideologi. Det finnes feminister som heller ikke aksepterer at Jesus var en gutt, så de anser "han" som kvinne. Er det et like stort problem at Lucia var kvinne? Har ikke hørt noen feminister påpeke det. Kanskje vi i feminismens navn skal bytte ut nissemor og nissefar med en mekanisk ukjønnet jolerobot? Anonymkode: e2d63...af9
Syngensang Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du får meg oppriktig til å synes synd på feminister. Det begynner mer å ligne på en diagnose enn en ideologi. Det finnes feminister som heller ikke aksepterer at Jesus var en gutt, så de anser "han" som kvinne. Er det et like stort problem at Lucia var kvinne? Har ikke hørt noen feminister påpeke det. Kanskje vi i feminismens navn skal bytte ut nissemor og nissefar med en mekanisk ukjønnet jolerobot? Anonymkode: e2d63...af9 Skjønnar du ikkje at det der er enten troll, eller ein som prøvar å få feministar til å framstå som idiotar? Ingen seriøse feministar ville engasjert seg så hardt i at nissen er mann. Det trur eg du og forstår.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Julenissen finnes ikke. Sånn til opplysning Anonymkode: 5e0e6...cb8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Hvorfor er det et problem at nissen er mann? Anonymkode: 4ece0...071
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #18 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg er også lei av at menn alltid skal ta æren for alt godt som kvinner gjør. Jeg har ingen tro på den historiske myten om Nikolas. Det har aldri skjedd. Men det fortelles slik, akkurat som med Robin Hood, for å fremstille menn i et positivt lys. Men vi vet alle hvem det er som virkelig står på for å lage julestemning. Det er ikke fedrene det, nemlig! Men de tar æren, bare fordi julenissen er en mann. Anonymkode: bd832...01e Jo, sånn er det faktisk. St. Nikolas var en biskop som var svært gavmild. Og derfor inspirasjon til julenissen. Den «amerikanske nissen» Santa Claus. Men er det så farlig da? Det er jo en hyggelig mann. Ikke noe mannssjåvinist🤣 Anonymkode: b630e...948
Gjest KenCreek Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 Krenkelsens år når stadig nye høyder.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 KenCreek skrev (17 minutter siden): Krenkelsens år når stadig nye høyder. Det er sikkert og visst🤣 Anonymkode: b630e...948
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #21 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Flere som irriterer seg over dette med at menn tar æren for julen? Særlig tenker jeg da på julenissen. Hvorfor må det være en mann? Hvorfor kan det ikke være en kvinne som reiser rundt og gir alle barna julepresanger? Hvorfor må alt handle om menn alltid? Anonymkode: d162c...621 Huff, stakkars lille deg, blir du krenket? Ta deg sammen, kjerring!!! Anonymkode: b430c...44e
Syngensang Skrevet 7. desember 2020 #22 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Huff, stakkars lille deg, blir du krenket? Ta deg sammen, kjerring!!! Anonymkode: b430c...44e Kjerring er ikkje eit skjellsord!
Polly-Esther Skrevet 7. desember 2020 #23 Skrevet 7. desember 2020 Enig med anonym som påpeker at dette er et troll. Hvis jeg skal gjette, vil jeg tippe det er husincelen vår.
sug lut Skrevet 7. desember 2020 #24 Skrevet 7. desember 2020 Syngensang skrev (29 minutter siden): Kjerring er ikkje eit skjellsord! På den annen side, og spesielt i denne tråden, opprinnelsen til KJERRING er KERL+diminutiv, dvs KJERRING=LITEN MANN. Det er nok tungt å svelge for enkelte. For meg er kjerring 90% skjellsord og treffer begge kjønn. 10% er det grepa kjerring og godt kjerringemne.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #25 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Julenissen er en mann. PUNKTUM. Og folk lurer på hvorfor jeg HATER feminister..... Anonymkode: b3552...ecd En feminister hater ikke faktumet at nissen er en mann, men at ikke en kvinne kan være det også. En feminist hater ikke menn, men ønsker likestilling for begge kjønn. Anonymkode: 394c9...b61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå