Gå til innhold

Erfaring med sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært å dratt ut siste spiralen jeg noen gang skal ha, og hormonell prevensjon er ikke aktuelt pga alvorlige bivirkninger.  Har 4 barn, så det er jeg også ferdig med.. det finnes dermed ikke et prevensjonsmiddel som fungerer for meg (har en del allergier og reagerte på latex før jeg fikk barn 🙄)  er også en del plaget av store cyster på eggstokkene.. 

jeg lurer på om noen har erfaring med sterilisering (ikke i sammenheng med fødsel)?

Anonymkode: 1f8fa...adc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke egentlig fra meg du vil høre,for jeg har kun erfaring med at mannens sterilisering. Det gikk imidlertid veldig greit hos oss 😊 Liten operasjon, litt vondt for han i to uker. Etter de to første ukene merker han ingenting. Han sier også at følelsen med å komme er like bra.. 

Anonymkode: 99716...e02

Skrevet

Å fikse mannen er ikke etisk riktig for meg, det er jeg som ikke ønsker flere barn. Han er far til to av mine 4, og man vet ikke om en kommer til å være sammen for alltid, og skulle det være at jeg ender opp i nytt forhold er det fortsatt mitt problem.. 

Han skulle absolutt fått tatt håndbok prevensjon fremover, det er ikke det, men vi er som sagt der at det ikke er sikkert dette varer livet ut.. 🙈

Skrevet

Jeg ble sterilisert da jeg opererte for endometriose. Liten kikkhullesoperasjon. Gikk veldig greit. Var litt slapp og utilpass den første uken.

Anonymkode: 6027d...68d

Skrevet

Jeg ble sterilisert ved en lapraskopi. Gikk veldig fint. Litt luftsmerter et par dager etter inngrepet, litt ømt. Har ikke hatt noe ubehag eller bivirkninger etterpå (tvert i mot hatt mindre smerter ved menstruasjon). 

Skrevet

Jeg er sterilisert ved fødsel, men en venninne ble sterilisert med kikkhull.

Begge deler gikk veldig greit, og begge er veldig fornøyd i ettertid.

Anonymkode: d40c2...1be

Skrevet

Hvordan er det med eggløsningssmerter, for eksempel? 

har vært veldig mye plaget med smerter hele syklusen, jeg har fått antyder mulig Adenomyose og skal ha en hysteroskopi for å bekrefte/avkrefte, vil en sterilisering eventuelt samtidig være mulig eller gjøres dette i to runder da det ikke er samme «rutiner»? 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

har vært veldig mye plaget med smerter hele syklusen, jeg har fått antyder mulig Adenomyose og skal ha en hysteroskopi for å bekrefte/avkrefte, vil en sterilisering eventuelt samtidig være mulig eller gjøres dette i to runder da det ikke er samme «rutiner»? 🤔

Eggløsning og mens er akkurat som før, de endrer ikke på hverken eggstokker eller livmor, de bare kutter over egglederne mellom...

Om de kan gjøre det samtidig som andre ting vet jeg ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eggløsning og mens er akkurat som før, de endrer ikke på hverken eggstokker eller livmor, de bare kutter over egglederne mellom...

Om de kan gjøre det samtidig som andre ting vet jeg ikke.

Det er ikke helt sant at det ikke endrer noe altså. Jeg hadde tette og betente egglederne. De ga meg mye smerter ved både eggløsning og mens, det er en helt annen hverdag nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har like mye smerter og pms som før, det har dessverre ikke endret seg. Da må du nok søke om hysrektomi. 

Anonymkode: 6027d...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...