Gå til innhold

Pedofili er en legning

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/trondelag/jens-er-pedofil-og-fordommer-seksuelle-overgrep-mot-barn-1.15247336

Leste denne og ble nesten litt uvel.. Å si at pedofili er en legning synes jeg blir veldig feil. 

Og som mor selv er det utrolig fælt å lese at han forventet forståelse fra familien sin. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært for foreldrene å høre at sønnen identifiserer seg som pedofil, nærmest med stolthet.

Og også, hans familie kan da umulig ønske at han skal stifte familie? Uff..

Anonymkode: 1435f...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at pedofili er en legning, dette er ikke noe man velger frivillig. Det er dog et valg å leve ut legningen sin og det burde straffes hardt.

Anonymkode: 8487c...385

Skrevet

Det var hard kost å lese. Jeg skjønner på en måte at man kan ikke noe for det MEN når han forteller om jenta i hoppdslottet tar kvalmen meg fullstendig. 

Anonymkode: 0148f...c9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var hard kost å lese. Jeg skjønner på en måte at man kan ikke noe for det MEN når han forteller om jenta i hoppdslottet tar kvalmen meg fullstendig. 

Anonymkode: 0148f...c9a

Samtidig var han ikke så mye eldre enn henne da, så at det var et «bevis» for pedofili, syns jeg var merkelig.

Jeg reagerer mest på at han gråt over jentenes kroppslige forfall. Det gir utrykk for en tankegang om at verden og kvinner er «feil» fordi de ikke er som han skulle ønske.

Det er et rødt flagg!

Anonymkode: 7de66...cfa

Skrevet

Pedofili er en legning. Hva ellers skal det være? 
Det bør bli mye mer fokus på denne legningen slik at de som har den får hjelp. Til og med kriminalomsorgen mener at dømte pedofile ikke får den hjelpen de trenger for å kunne hindre at de gjentar handlinger. 

Anonymkode: 2d31d...2b0

Skrevet

Særlig at han typen der ikke har sett bilder eller filmer. Han presiserer at han ikke fysisk har begått overgrep😳 Ok. Han mener vel at det er ekte kjærlighet da🤮🤬 

Anonymkode: eb768...28f

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

https://www.nrk.no/trondelag/jens-er-pedofil-og-fordommer-seksuelle-overgrep-mot-barn-1.15247336

Leste denne og ble nesten litt uvel.. Å si at pedofili er en legning synes jeg blir veldig feil. 

Og som mor selv er det utrolig fælt å lese at han forventet forståelse fra familien sin. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært for foreldrene å høre at sønnen identifiserer seg som pedofil, nærmest med stolthet.

Og også, hans familie kan da umulig ønske at han skal stifte familie? Uff..

Anonymkode: 1435f...9b9

Pedofili er en legning. Det er ikke et valg. 
Ikke alle pedofile forgriper seg på barn, og ikke alle som forgriper seg på barn er pedofile. Det er et faktum, uansett hva du synes. 
Han identifiserer seg ikke som pedofil med stolthet, men han håper at det kommer mer kunnskap om hva pedofili faktisk er, og at det også skal fokuseres på at det ikke er et valg. 

Anonymkode: 2c524...3f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Særlig at han typen der ikke har sett bilder eller filmer. Han presiserer at han ikke fysisk har begått overgrep😳 Ok. Han mener vel at det er ekte kjærlighet da🤮🤬 

Det er jo det pedofili er. En pedofil forelsker seg i et barn, på samme måte som en voksen forelsker seg i en annen voksen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det pedofili er. En pedofil forelsker seg i et barn, på samme måte som en voksen forelsker seg i en annen voksen. 

Nettopp. Så at han sier han ikke har begått overgrep har ingen verdi siden han oppfatter det som kjærlighet og ikke som overgrep 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nettopp. Så at han sier han ikke har begått overgrep har ingen verdi siden han oppfatter det som kjærlighet og ikke som overgrep 

De vet nok at kjærligheten ikke blir gjengjeldt 

Anonymkode: 2d31d...2b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Han er jo bevisst om at et overgrep er et overgrep, og at han aldri vil få det han ønsker da han vet at det han ønsker er en illusjon. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er vel akkurat den holdningen der som gjør at det blir en enorm terskel å klatre over for en som er pedofil å fortelle det, søke hjelp ol.  Har du aldri vært forelsket i noen uten å hverken si det til noen eller gjøre noe med det eller har du begått overgrep mot alle du har fått følelser for? Du hopper nemlig rett i den grøfta han snakker om, der det settes likhetstegn mellom pedofili og overgriper/ kriminell. Det er veldig tynt grunnlag å dømme noen på. Tenk hvor mange homofile som opp gjennom tiden har levd et liv uten å røre en de var tiltrukket av. Å ha en legning betyr ikke at man er slave av den og derfor blottet for annet enn drifter. 

Anonymkode: ab775...6d1

Skrevet

Jeg kan gå med på at det er en seksualitet siden de blir seksuelt opphisset av barn, men legning er det IKKE.
Legning innebærer også forelskelse og et ønske om at den man er forelsket i har det bra. Det gjør men IKKE når man begår overgrep

Anonymkode: 84483...e2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kan gå med på at det er en seksualitet siden de blir seksuelt opphisset av barn, men legning er det IKKE.
Legning innebærer også forelskelse og et ønske om at den man er forelsket i har det bra. Det gjør men IKKE når man begår overgrep

Leste du artikkelen?

Anonymkode: ab775...6d1

Skrevet

Synes det skal bli mer åpenhet om dette. For det er ikke alle pedofile som utfører overgrep, eller ser på overgrep på nett. Noen av de er fullstendig klar over hvor galt det er, og har så mye empati og moral. At de klarer å unngå det.

Jeg ble selv grovt seksuelt misbrukt som barn. Og ønsker virkelig at det skulle vært behandling av de pedofile. Tror jo ikke vi klarer å fjerne legningen deres. Men prøve å gi de best mulig verktøy og hjelp, så de ikke utfører overgrep. 

Anonymkode: b52fb...6a9

Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange menn som velger å gå gjennom livet uten å ha sex, ergo er det stor sannsynlighet for at mange pedofile vil begå overgrep.

Jeg synes det er problematisk å kalle dette en legning. Spesielt siden det arbeides aktivt for å få et forbud mot "behandling" av homofili. Går en slik lov gjennom, da vil jo pedofile også kunne nekte behandling og begrunne det med at de har en legning. En skummel utvikling, synes jeg.

En annen ting, i artikkelen står det at det på fem år, 2015-2019, var det 2000 dommer for overgrep mot barn. Det er et skremmende høyt tall!!! Spesielt med tanke på at dette nok bare er en liten del av alle faktiske sakene som finnes der ute. Mange saker henlegges jo, og enda flere blir trolig aldri anmeldt.

Anonymkode: 4ee37...3f5

Skrevet

Pedofili er ingen legning nei, men en veldig alvorlig følelsesmessig skade som gjerne er utløst av å ha blitt påført egne krenkelser/overgrep. Manglende empati, mentalisering og avvikende følelsesmessig innsikt  i egen atferd er klare trekk. Så nei: det er ikke et biologisk fenomen man ikke kan noe for. En slik holdning fratar også gjerningsmannen skyld;» jeg kan ikke noe for det liksom, det er medfødt». Det er en psykiatrisk lidelse. 

Anonymkode: 594a8...b4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Kanskje du skal lese artikkelen før du uttaler deg? Kommentaren din er jo helt feil. Dessuten er det ikke helt rett konklusjon heller. Det er nok av heterofile menn som er forelsket i kjæresten sin, men skambanker henne likevel.

Anonymkode: 3b1f9...50e

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Pedofili er ingen legning nei, men en veldig alvorlig følelsesmessig skade som gjerne er utløst av å ha blitt påført egne krenkelser/overgrep. Manglende empati, mentalisering og avvikende følelsesmessig innsikt  i egen atferd er klare trekk. Så nei: det er ikke et biologisk fenomen man ikke kan noe for. En slik holdning fratar også gjerningsmannen skyld;» jeg kan ikke noe for det liksom, det er medfødt». Det er en psykiatrisk lidelse. 

Anonymkode: 594a8...b4e

Les artikkelen først.

Anonymkode: 3b1f9...50e

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg tror ikke det er så mange menn som velger å gå gjennom livet uten å ha sex, ergo er det stor sannsynlighet for at mange pedofile vil begå overgrep.

Jeg synes det er problematisk å kalle dette en legning. Spesielt siden det arbeides aktivt for å få et forbud mot "behandling" av homofili. Går en slik lov gjennom, da vil jo pedofile også kunne nekte behandling og begrunne det med at de har en legning. En skummel utvikling, synes jeg.

En annen ting, i artikkelen står det at det på fem år, 2015-2019, var det 2000 dommer for overgrep mot barn. Det er et skremmende høyt tall!!! Spesielt med tanke på at dette nok bare er en liten del av alle faktiske sakene som finnes der ute. Mange saker henlegges jo, og enda flere blir trolig aldri anmeldt.

Enig med deg. En legning bør i det minste innebære likeverdig balanse mellom partene, noe man fint kan ha som homofil, heterofil og bifil. 

Pedofil er for meg en lidelse som trenger behandling på lik linje som alkoholisme og rusmisbruk. Det vil aldri være mulig å leve ut den delen av livet uten et offer. 

Anonymkode: f6090...cbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg har vært forelsket i flere der det ilke har utviklet seg til noe mer, uten at jeg har begått overgrep mot dem av den grunn. For ikke å snakke om hvor mange mennesker jeg har følt seksuell tiltrekkning mot, både kjendiser og bekjente. Jeg har forgrepet meg på dem likevell. Det er jo ikke noe annerledes enn det han beskriver. Hans problem er bare at han vet at han aldri kommer til å kunne ha et forhold til noen av dem han faller for.

Anonymkode: dd3b2...4df

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på norsk lov.

Admin

Skrevet

Nekter å godta påstanden til enkelte her om at pedofili er en legning! Det er en hjerneskade som burde kvalifisert til fengsel, bare fordi du er så skakkjørt at du kan tenke tanken!!! Er ingenting jeg avskyr mer enn pedofile! Og det at det faktisk FINNES en reklame på TV for å sympatisere med disse krypene gjør meg rasende!!! Har aldri opplevd overgrep selv, men en av mine nærmeste venninner har fortalt meg nok om sine egne opplevelser, både som barn og voksen, til at jeg blir rasende over at reklamen eksisterer! Det at det kanskje sitter ofre der hjemme et sted, som ikke har turt å si det til noen, som blir servert beskjeden om at det er synd på de som har BEGÅTT et overgrep mot dem på sølvfat i beste sendetid.... BLIR SÅ SINT! Den reklamen på TV er faktisk jævlig skadelig for dem som enda ikke har turt å si fra!

Anonymkode: ab377...bbe

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Enig med deg. En legning bør i det minste innebære likeverdig balanse mellom partene, noe man fint kan ha som homofil, heterofil og bifil. 

Pedofil er for meg en lidelse som trenger behandling på lik linje som alkoholisme og rusmisbruk. Det vil aldri være mulig å leve ut den delen av livet uten et offer. 

Anonymkode: f6090...cbb

Det er akkurat det, det kan aldri bli et likeverdig forhold, det vil alltid og uten unntak være overgrep og en ekstrem maktubalanse mellom overgriper og barn. Det sykeste er når de groomer barn, gjerne ispedd en dose trusler, og overbeviser seg selv til å tro at det er frivillig og ønsket fra barnets side. Det viser etter min mening at de må være en diagnose som ligger bak, for det er total mangel på innsikt og empati, sammen med fullstendig mangel på kunnskap.

Han i artikkelen er kanskje et unntak, men jeg tror dessverre de er få. Og selv om han foreløpig i sitt forholdsvis unge liv ikke har gjort noe med dette, så er det dessverre ingen sikkerhet for at han vil greie å gå gjennom hele livet og ikke begå overgrep. Og andre må uansett ta forholdsregler slik at barn rundt ham er sikre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...