Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Vi har mine og dine barn og konfirmasjonen til mannes datter nærmer seg. Vi ble sammen for noen år siden og jenta bor 50 % av tiden med oss. Faren er mye borte pga, også når jenta er her. Så vi er ofte alene med henne, meg og mine barn. Forøvrig så ønsker jenta å være her selv om faren er borte på jobb og vi har et veldig godt forhold. Og vi bor nærmet i forhold til jentas mor. Jeg ser på henne som min egen og barna ser på hverandre som søsken. Barna mine gleder seg veldig til konfirmasjonen til storesøster. så til temaet, min mann har også 2 andre voksne barn og i disse konfirmasjonene har det ikke vært barn til stedet annet enn søsken. En regel de har hatt i familien. Nå sier mannen min at mine barn ikke kan komme i konfirmasjonen til storesøster for da skal sikkert nye mannen til jentas mor ha sine 3 barn der også. Men jeg mener det er en viss forskjell siden disse barna bare er hos faren sin i annen hver påske, vinter, sommer, jul. Hva mener dere? Kan også legge til at barna mine ikke har biologisk far. Anonymkode: 67eab...84d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 Jeg tenker at regler ofte må endres når familien endres. Vet noen har denne regelen med at alle som blir invitert i konfirmasjon må være konfirmert selv, det skal jeg ikke uttale meg om, men familien til mannen din og hans barn har endret seg og da må han ta hensyn til det. Hans yngste barn har stesøsken, og i min verden er de en selvfølge i selskapet. Jeg tenker at om mor og hennes nye mann ønsker stesøsken på den siden som gjester så skal også de inviteres, men det bestemmer de. Mannen bør si til sin ekskone at det er en selvfølge for han at stesøsken blir invitert, for de er en så stor del av livet til datteren når hun er hos dere, også må hun avgjøre om stesøsken på den siden skal inviteres. Anonymkode: e5341...280
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Konfirmant må avgjøre dette tenker jeg Anonymkode: 5a861...6a2
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Konfirmant må avgjøre dette tenker jeg Anonymkode: 5a861...6a2 Skal ungdommen bestemme hvem som får komme i selskapet? Det er litt spesielt. Ja, det er ungdommen sin store dag, men det er jaggu jeg som betaler for gildet. Mine konfirmanter har fått bedt noen venner, komme med ønske om mat og bestemme klær selv. Men jeg har da hatt en stor finger med i spillet her. Gjestelista har jeg satt stort sett alene. Anonymkode: ecb87...579
Nyttårs barn Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 Selvfølgelig skal stesøsken som bor med jenta inviteres, det er lov å bruke hodet tenker jeg. Jeg skjønner at man kan ha en sånn regel(uten barn) om det er mange i familien, samtidig så ville jo et barns biologiske søsken vært selvskrevne gjester, og da tenker jeg det må være det samme med stesøsken som er barnets nære. Egentlig synes jeg dere skal være så rause å invitere stesøsken på den andre siden også. Tror det er lurt med litt storsinnethet rundt familiebegivenheter og sammensatte familier.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 Jeg synes mannen din er helt på jordet for å være ærlig, jeg synes at både dine barn og barna til mannen til moren deres burde inviteres alle sammen. Jeg synes ikke det er rikitg at de andre barna ikke skal inviteres bare fordi de bare ses i ferier. Anonymkode: e0345...802
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Konfirmant må avgjøre dette tenker jeg Anonymkode: 5a861...6a2 Dårlig ide å sette ungdommen i midten. Uansett hva ungdommen velger vil en av foreldrene bli misfornøyd. Dårlig gjort å sette et barn i den situasjonen Anonymkode: d26c3...fe5
Eliseflisa Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 for en idiotisk regel.. da endrer dere regelen da vel... bare dere som bestemmer det. Mannen din og x en i hvertfall. Heretter er det lov med barn, ferdig med det
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 Men hvorfor i all verden har mannen din noe i mot at stesøsken på morssiden skal få komme? Anonymkode: 686ed...131
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (På 5.12.2020 den 12.24): Vi har mine og dine barn og konfirmasjonen til mannes datter nærmer seg. Vi ble sammen for noen år siden og jenta bor 50 % av tiden med oss. Faren er mye borte pga, også når jenta er her. Så vi er ofte alene med henne, meg og mine barn. Forøvrig så ønsker jenta å være her selv om faren er borte på jobb og vi har et veldig godt forhold. Og vi bor nærmet i forhold til jentas mor. Jeg ser på henne som min egen og barna ser på hverandre som søsken. Barna mine gleder seg veldig til konfirmasjonen til storesøster. så til temaet, min mann har også 2 andre voksne barn og i disse konfirmasjonene har det ikke vært barn til stedet annet enn søsken. En regel de har hatt i familien. Nå sier mannen min at mine barn ikke kan komme i konfirmasjonen til storesøster for da skal sikkert nye mannen til jentas mor ha sine 3 barn der også. Men jeg mener det er en viss forskjell siden disse barna bare er hos faren sin i annen hver påske, vinter, sommer, jul. Hva mener dere? Kan også legge til at barna mine ikke har biologisk far. Anonymkode: 67eab...84d Selvfølgelig burde dine barn få lov til å komme til Søsterns konfirmasjon! Arg Anonymkode: 58e8d...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå