Gå til innhold

Telefonanrop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene fått anrop fra merkelige nr. som +07550 og +02323, er det utenlandske nummere? Farlig å svare?

Anonymkode: b615f...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke farlig å svare, men de vil skremme deg til å oppgi kontonr og passord for at du ikke skal miste pc dokumenter/bilder/bank ide osv osv. Det må du ikke oppgi 😉 

Bare å la være å ta tlf, så slipper du maset. 

Anonymkode: 9861f...191

Skrevet

Takk, tror jeg leste en gang at de kunne belaste kontoen hvis man svarte, gjorde det en gang. 

Men skal ikke svare neste gang 😊

Hi

Skrevet

Jeg òg fikk noen merkelige anrop forleden og svarte . Ja hallo du er kommet til politiet Øst og snakker med NN. Hva kan jeg hjelpe deg med? Blei lagt på gitt...

Skrevet

02323 er jo tlf til Oslo taxi. Gogglet det andre og det er nr til Nordland taxi.  Så i utgangspunktet ikke noe skummelt med dem. Men kanskje litt rart om de ringer deg om du ikke har bestilt taxi eller har vært i annen kontakt med dem?

Anonymkode: ffc1e...27e

Skrevet

Jeg har i en tid blitt oppringt av reelle norsk mobilnummer. Når jeg søker på 1881 kommer det opp navn på menn som bor på helt andre steder enn meg og som helt sikkert ikke har noen grunn til å ringe meg. 

Jeg har aldri svart, så jeg vet ikke hvem som er i andre enden, men de har aldri ringt opp igjen så viktig kan det ikke være.

Jeg tipset politi på nett for mange mnd siden og da stoppet det, selv om jeg aldri hørte et pip fra politi hverken om tipset ble mottatt eller om det var noe muffens med at det plutselig var mange fremmede menn som ville ha kontakt med meg. 

Jeg syns det er litt ekkelt, men svarer sjelden direkte på ukjent nummer. 

Anonymkode: 3fd7c...46a

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

02323 er jo tlf til Oslo taxi. Gogglet det andre og det er nr til Nordland taxi.  Så i utgangspunktet ikke noe skummelt med dem. Men kanskje litt rart om de ringer deg om du ikke har bestilt taxi eller har vært i annen kontakt med dem?

Anonymkode: ffc1e...27e

Nr. er 0002323, det er vel ikke et norsk nummer? Har en app som viser hele nr.

Skrevet

De som ringer fra utlandet legger på hvis du svarer. Hvis du ringer opp igjen blir du belastet med store beløp. Så aldri ring de tilbake!!! 

Anonymkode: 133b1...7cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nr. er 0002323, det er vel ikke et norsk nummer? Har en app som viser hele nr.

Er det flere tall? 7 sifret nummer er vel ikke utenlandsk?

Anonymkode: d035e...b99

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De som ringer fra utlandet legger på hvis du svarer. Hvis du ringer opp igjen blir du belastet med store beløp. Så aldri ring de tilbake!!! 

Anonymkode: 133b1...7cc

Gjelder det hvis man legger på før de svarer?

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Er det flere tall? 7 sifret nummer er vel ikke utenlandsk?

Anonymkode: d035e...b99

Nei det er et merkelig og kort nr, derfor reagerte jeg.

Skrevet

Indiske ‘microsoft support’ sentre har mulighet til å spoofe ethvert nummer. Så det gjør de veldig gjerne, slik at folk skal besvare anropet og la se lure.  

Om du ikke gidder bruke tid på å leke med indere, er det like greit å ikke besvare anropet.

Anonymkode: ae9f5...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...