Gå til innhold

Mannen har vært oppe hele natten og lagt puslespill 🙄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, nå våkner yngstemann trolig om en halvtime, og mannen har fortsatt ikke lagt seg. Puslespill er jo uskyldige greier, men jeg er ikke særlig glad. Han kommer jo til å sove i hele dag, sikkert. Aaaargh. Hvorfor blir menn aldri voksne??! 

Anonymkode: fa5b1...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han har mye å tenke på? Kanskje han trengte en våken stund for seg selv der ingen krevde noe av han? 
 

Vi trenger der alle sammen..

Anonymkode: 99abc...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje han har mye å tenke på? Kanskje han trengte en våken stund for seg selv der ingen krevde noe av han? 
 

Vi trenger der alle sammen..

Anonymkode: 99abc...901

Nei, han glemte bare tiden. Blid og fornøyd. Hørte på podcast. Du hadde sikkert vært like forståelsesfull om det var du som måtte være aleine med ungene hele lørdagen, fordi mannen din måtte sove ut.

Anonymkode: fa5b1...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke gir hverandre egentid, tar det ikke mange årene før dere to er skilt i hvertfall. 

Sånne sure kjerringer/menn går ikke i lengden. 

Anonymkode: b512b...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi lav terskel for å avtale å få sove lengre hvis den ene har truffet venner, hatt spillkveld, sett film etc.

Samtidig som jeg har omtrent nulltoleranse for uplanlagt natterangel. Dvs, han må bare gjøre det, men han forventes å være vanlig pappa dagen etter.

Anonymkode: 04832...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Nei, han glemte bare tiden. Blid og fornøyd. Hørte på podcast. Du hadde sikkert vært like forståelsesfull om det var du som måtte være aleine med ungene hele lørdagen, fordi mannen din måtte sove ut.

Anonymkode: fa5b1...f86

Måtte være alene med barna? Nei tenk, så grusomt da! Jeg er alene med barna hver helg, vi koser oss og finner på ting. 

Anonymkode: da8d0...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, han glemte bare tiden. Blid og fornøyd. Hørte på podcast. Du hadde sikkert vært like forståelsesfull om det var du som måtte være aleine med ungene hele lørdagen, fordi mannen din måtte sove ut.

Anonymkode: fa5b1...f86

Jeg liker ungene mine, jeg, og unner mannen alt godt også. Ingen taper noe på dette. Unntatt du som har bestemt deg for at dette er vanskelig, da. Hvis dette er sånn du alltid reagerer så har han nok ønsket seg en pause fra deg.

Anonymkode: 1cbf7...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg glemte jo helt at Dib-damene er en gjeng med Stepford-wives.

Vi gir hverandre masse egentid og jeg elsker ungene mine, ok? Jeg synes bare det var dårlig gjort av han.

Anonymkode: fa5b1...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt hvor ofte dette skjer, hvor delaktig han er ellers og grunnen til at han hadde behov for en stille stund i natt. 

Å være alene med barna en halv lørdag bør ikke være et problem for noen. 

Anonymkode: 9c203...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nå søt, da. Av alle ting han kunne gjort på natten har han lagt puslespill og hørt på podkast 😂

Anonymkode: 11014...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Haha, jeg glemte jo helt at Dib-damene er en gjeng med Stepford-wives.

Vi gir hverandre masse egentid og jeg elsker ungene mine, ok? Jeg synes bare det var dårlig gjort av han.

Anonymkode: fa5b1...f86

Hvorfor det? Han tar ikke noe fra noen. Og Stepford Wives-referansen din er bare malplassert.

Anonymkode: 1cbf7...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt du blir litt sur, hi. Og så tenker jeg helt om natten helt om dagen, han får sove noen timer og så stå opp. Det er vel kanskje mye som skal skje på en lørdag i desember som han skulle vært med på og det er ikke ok å la deg bli stående med alt. Selv om det sikkert var utrolig deilig å sitte alene i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte jeg legger meg midt på natten. Men selv med 3 timers søvn, så er det jeg som står opp med barna. 

Men det er er 2 morgener i helga... Dere får ta en morgen hver med barna. 

Anonymkode: e8b87...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Han er nå søt, da. Av alle ting han kunne gjort på natten har han lagt puslespill og hørt på podkast 😂

Anonymkode: 11014...6ce

Hehe, ja han er jo veldig søt ❤️

Anonymkode: fa5b1...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt sur da. Og det hadde ikke vært snakk om å sove hele dagen, men noen timer. Dette handler ikke bare om min kompetanse til å ta meg av barna, men at barna har rett på tid sammen med pappaen sin, og at han frarøvet dem dette ved å pusle hele natten i stedet (prioriterer puslespill framfor egne barn). Så kan den gjennomsnittlige DB-er synes det er en strålende prioritering, men jeg er sterkt uenig. Å gi hverandre alenetid er viktig, så klart, men dette er jo bare tullete. 

Anonymkode: 2d6ef...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Altså, nå våkner yngstemann trolig om en halvtime, og mannen har fortsatt ikke lagt seg. Puslespill er jo uskyldige greier, men jeg er ikke særlig glad. Han kommer jo til å sove i hele dag, sikkert. Aaaargh. Hvorfor blir menn aldri voksne??! 

Anonymkode: fa5b1...f86

Hvorfor bryr du deg? Det er helg, la han bestemme selv hva han vil gjøre. Han er voksen. Han sitter i hvert fall ikke å drikker slik minn eksmann gjorde. DA har du lov til å reagere negativt. 

Anonymkode: da454...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg hadde også blitt sur da. Og det hadde ikke vært snakk om å sove hele dagen, men noen timer. Dette handler ikke bare om min kompetanse til å ta meg av barna, men at barna har rett på tid sammen med pappaen sin, og at han frarøvet dem dette ved å pusle hele natten i stedet (prioriterer puslespill framfor egne barn). Så kan den gjennomsnittlige DB-er synes det er en strålende prioritering, men jeg er sterkt uenig. Å gi hverandre alenetid er viktig, så klart, men dette er jo bare tullete. 

Anonymkode: 2d6ef...68a

Men i herrens navn, han er da ikke funksjonshemmet fordi om han har vært våken ei natt.

Anonymkode: 1cbf7...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt har jeg gjort flere ganger og det gjorde mannen når vi bodde sammen også, dette var absulutt ikke derfor det ble slutt. Vi trenger alle en slik natt innimellom, og det er helt greit om det er en sjelden gang. Er det ofte, er det en helt annen sak.

Mine foreldre gjøre slikt enda. Mamma kan sy en hel natt og pappa tegner biler. Mine unger som nå er tenåringer ler seg skakk når de har vært på overrnatting hos besteforeldre en og en de har hatt en slik natt. Ja, de er litt trøtt i tryne den dagen, men ungene ser at den natten har gitt de påfyll med energi. 

Anonymkode: 8e3ef...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis dere ikke gir hverandre egentid, tar det ikke mange årene før dere to er skilt i hvertfall. 

Sånne sure kjerringer/menn går ikke i lengden. 

Anonymkode: b512b...72d

Nøkkelordet er «gir». Hvis den ene tar seg egentid stadig vekk og uten forvarsel, sliter det mer på den som alltid må stå i beredskap, enn hvis han bare kunne kommunisert behovet sitt og kommet til en ordning.

TS har gjerne også behov for egentid i blant, men for eksempel i dag, har mannen egenhendig bestemt at det ikke blir verken egentid eller hjelp med dagens oppgaver på TS. Er det særlig hensynsfullt, da?

TS, jeg tenker det ikke er noen selvfølge at mannen kan legge seg til hele dagen fordi han valgte å døgne i natt. Slik funker det ikke når man har valgt å få barn. Du har vel gjerne hatt en og annen ufrivillig våkenatt, uten å kunne abdisere hele neste dag av den grunn.

I dag har mannen valgt å være trøtt. Da får han ta seg et par timers søvn og stå opp og tåle å fungere på halvt gir. Omsorgsoppgaver med søvnunderskudd hører med til småbarnslivet, og det er ingen grunn til at mødre skal ha monopol på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ikke problem her. Hver sin tur. Jeg satt oppe til 2 i natt for å se en film. Sto opp 1 time etter resten av familien. Slik er det når mannen også sitter oppe. 

Anonymkode: c305a...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor store unger du har eller om dette skjer ofte. Selv har jeg tenåringer som sover lenge, vi har motsatt problem. Hvem kan legge seg tidlig 😂 Jeg stakk av med seieren i går siden jeg skal jobbe i dag. 

Anonymkode: b9289...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Slikt har jeg gjort flere ganger og det gjorde mannen når vi bodde sammen også, dette var absulutt ikke derfor det ble slutt. Vi trenger alle en slik natt innimellom, og det er helt greit om det er en sjelden gang. Er det ofte, er det en helt annen sak.

Mine foreldre gjøre slikt enda. Mamma kan sy en hel natt og pappa tegner biler. Mine unger som nå er tenåringer ler seg skakk når de har vært på overrnatting hos besteforeldre en og en de har hatt en slik natt. Ja, de er litt trøtt i tryne den dagen, men ungene ser at den natten har gitt de påfyll med energi. 

Anonymkode: 8e3ef...2c6

Nemlig!

Anonymkode: 1cbf7...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men i herrens navn, han er da ikke funksjonshemmet fordi om han har vært våken ei natt.

Anonymkode: 1cbf7...026

Akkurat dette. Tror nok de fleste som har overlevd småbarnstiden vet at det er fullt mulig å ta seg av unger selv om man ikke fikk sove om natten. 

Anonymkode: b9289...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange som åpenbart mener at det er helt ok å unne seg en våkenatt med påfølgende «utpåsoving» dagen derpå. Lurer på om de samme damene selv natterangler uten å avtale med mannen, og tar det som en selvfølge at mannen tar barna neste dag? Noe i meg sier at dette er en frihet beregnet på mannen.

Jeg og mannen min kan også unne hverandre å være våkne en natt. Men vi har såpass respekt for hverandre at vi avtaler det, og det går begge veier.

Anonymkode: de50f...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag hadde jeg virkelig ikke brydd med om. Jeg har det sånn hele tiden. Har to barn i alder 2 1/2 - 6 år. Kan telle på en hånd hvor mange ganger mannen har stått opp med de alene. Har hatt uendelige diskusjoner. Jeg mener det ikke er noe å diskutere. En dag hver i helgene.  Alt faller på meg hele uken. Frustrasjonen og sinne mot mannen vokser. Skjønner ikke hvordan det går ann å være så egoistisk, samtidig som han ikke klarer å unne den andre parten søvn og hvile. Jeg tenker at for min del hadde vært lettere å være alenemor. Men vil ikke frata barna mine sin pappa og ting fungerer ellers. Bortsett fra dette med søvn (som er en del stor del av det å ha små barn). Jeg prøver å snu tankene mine til at han går glipp av store deler av barndommen deres. Alle de små koselige stundene. Vi koser oss skikkelig når han ligger å sover til langt utpå dagen. 

Anonymkode: eecf3...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...