Gå til innhold

Hvilken organisasjon støtter rusmisbrukere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gi penger til en organisasjon som hjelper rusmisbrukere. Jeg har tidligere gitt til kirkens bymisjon og også kjøpt en del av det de selger. Men jeg kjenner lite til organisasjonen, og om pengene kommer til de som har behovet. Hvilken organisasjon vil dere anbefale, når målet er at det skal hjelpe de som er narkomane?

Anonymkode: f338c...b73

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ønsker å gi penger til en organisasjon som hjelper rusmisbrukere. Jeg har tidligere gitt til kirkens bymisjon og også kjøpt en del av det de selger. Men jeg kjenner lite til organisasjonen, og om pengene kommer til de som har behovet. Hvilken organisasjon vil dere anbefale, når målet er at det skal hjelpe de som er narkomane?

Absolutt Kirkens Bymisjon. Der gir du direkte hjelp. Det går kanskje an å støtte =Oslo også for å gi direkte til selgerne?

Anonymkode: f6cb1...670

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er ingen spesialist på området, men de i feministorganissjonen Ottar må enten gå på narkotika eller ha røyket egne sokker, så kanskje de bør få pengene.

Neida, jeg ville støttet "Foreningen Tryggere Ruspolitikk" som faktisk bidrar positivt mot narkotika.

Anonymkode: 1f516...69a

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er ingen spesialist på området, men de i feministorganissjonen Ottar må enten gå på narkotika eller ha røyket egne sokker, så kanskje de bør få pengene.

Anonymkode: 1f516...69a

Uff da, så bitter fordi kvinner er blitt mer selvstendige. Sur fordi ingen kvinne trenger deg mer, husincellen?

Anonymkode: 38248...72f

Skrevet

Er det mye fordommer mot rusmisbrukere? Jeg føler det. Men skjønner ikke hvorfor. Ja, de velger å starte med å ruse seg. Men når de er ung så skjønner de ikke helt at de blir så fort avhengig. Jeg har heller fordommer mot de som selger den dritten 

Anonymkode: e2226...1ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er det mye fordommer mot rusmisbrukere? Jeg føler det. Men skjønner ikke hvorfor. Ja, de velger å starte med å ruse seg. Men når de er ung så skjønner de ikke helt at de blir så fort avhengig. Jeg har heller fordommer mot de som selger den dritten 

Anonymkode: e2226...1ac

Det er heller ikke alle som velger det. Mange glir over til ulovlige rusmidler etter lang tid medisinering av helsevesenet. 

Også har du dem med alvorlige psykiske lidelser som finner en ro gjennom rusmidler. 

Det er ikke sånn at rus nødvendigvis er et valg. 

Anonymkode: f6cb1...670

Skrevet

Kirkens bymisjon 👍

Anonymkode: 70f38...987

Skrevet

Kirkens bymisjon - enig

Anonymkode: 735da...4e1

Skrevet

Kirkens bymisjon er fantastisk, de tar imot alle og hjelper der det trengs.

Men ellers er Medvandrerne også en fin organisasjon, de har vært på nyhetene, God morgen Norge o.l. så du kan sikkert finne noen reportasjer om de, men de jobber mye med folk som har kommet ut av rusen og trenger noe å gjøre. Det er nesten umulig for en tørrlagt hard rusmisbruker å finne veien inn i det rusfrie livet med jobb osv, de er for preget av sin fortid og sliter med å finne alt fra jobb til bolig. Så Medvandrerne hjelper med mestringsfølelse og miljø, finne venner og omgangskrets som hjelper deg på rett vei.

https://medvandrerne.org/om-oss/

Anonymkode: a40c3...b1b

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Da går jeg for kirkens bymisjon 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...