Gå til innhold

BV-ansatte. Hva skal til for at et barn blir tatt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Ok. Tror du barn også tas av politiet? 

Hva synes du om at en som hevder seg være BV-ansatt sitter her og lyver og sier at barn ikke kan tas fra noen av barnevernet?

Anonymkode: f1ded...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvis du tror at det er barnevernet som bestemmer om barn skal fjernes fra familien så har du ikke jobbet i barnevernet! 

Skam deg for å spre usannheter. 

Anonymkode: 8da47...390

Selvfølgelig er det barnevernet som tar den beslutningen, selv om mange liker å innbille seg noe annet. Fylkesnemnda er til dels barnevernets forlengende arm, det er barnevernets vurderinger de har å gå etter.

Anonymkode: 6198c...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan det også være at barnet får alt av fysisk omsorg , men ikke emosjonelt og sosialt? 

Anonymkode: 16485...6ff

Ja, det også.

Anonymkode: 6198c...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva synes du om at en som hevder seg være BV-ansatt sitter her og lyver og sier at barn ikke kan tas fra noen av barnevernet?

Anonymkode: f1ded...4cb

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Når du gjør det så svarer jeg på ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Når du gjør det så svarer jeg på ditt

Jeg har svart på ditt spørsmål. Derfor stilte jeg deg et spørsmål i retur. Du forlanger mye og gir lite.

Anonymkode: f1ded...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har svart på ditt spørsmål. Derfor stilte jeg deg et spørsmål i retur. Du forlanger mye og gir lite.

Anonymkode: f1ded...4cb

Jeg spurte deg om du tror at politiet tar barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I don't care. Din påstand var:

Videoen viser at BV tar barnet fra noen. Du lyver.

Anonymkode: f1ded...4cb

Du viser at du ikke skjønner hva som blir sagt til deg. Ingen lyver, du evner ikke å skjønne det du leser. 

Anonymkode: 8da47...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år i arbeid med barn og unge og i samarbeid med bv vil jeg si at det skal utrolig mye til før barn flyttes. Har vært i flere saker jeg bare ikke forstår at ungene får forbli i hjem med omsorg godt under pari. Men det vurderes som "godt nok" ikke optimalt, ikke spesielt utviklingsfremmende, men ikke skadelig. Jeg har flere ganger vært uenig men sånn er det. De sakene der barna har vært flyttet har det vært seksuelle overgrep fra nær familie, ingen omsorg/ barn som bare eksisterer i de voksnes liv, vold eller rus.

Anonymkode: a1db9...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har fått med meg så kommer det ann fra kommune til kommune. Nabo kommunene kan hver mer flinkere å hjelpe familiene mens den andre kommunen leter bare etter feil hos familien. Ett råtten spill hos noen som får store konsekvenser for barnet. Fosterfamilier er det og blitt funn i at det kan skje mye alvorlige hendelser der også. Så etter min mening så bør det hver gode grunner for å fjerne ett barn fra sin familie. Og hvis man må, bruke mer tid å høre med nettverket/ slektninger til barnet slik at barnet lider minst nød! Man er alt for raske med å plassere barnet en helt annen og ukjent plass. Barnet lider nok og trenger sine trygge omgivelser og kjente område for å helbredes! 

Anonymkode: a9957...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Altfor mye er min erfaring. Jeg har meldt naboen to ganger. Mor skriker til begge barna på 4 og 8. Den eldste ble plassert i fosterhjem pga vold i 2 år, men kom Jammen tilbake igjen i vår. I sommer og nå nylig har jeg måttet ringe politiet pga husbråk. Nå sist kom den eldste og fortalte om at hun hadde blitt slått, moren hasde knust mobilen og sparket hull i baderomdøra.

Må vel si at min tillitt til barnevernet har blitt kraftig redusert. Hvis naboen vurderes å være skikket...da er vel omtrent alle det.

Anonymkode: c2bf2...11a

Huff så trist! Ikke gi opp, meld fra igjen og oppover i systemet!! For barnas skyld ❤️

Anonymkode: 46edb...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

I don't care. Din påstand var:

Videoen viser at BV tar barnet fra noen. Du lyver.

Anonymkode: f1ded...4cb

Du er jo gal. Du bør fratas alt av barn og dyr.

Anonymkode: ffcec...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Etter som jeg har fått med meg så kommer det ann fra kommune til kommune. Nabo kommunene kan hver mer flinkere å hjelpe familiene mens den andre kommunen leter bare etter feil hos familien. Ett råtten spill hos noen som får store konsekvenser for barnet. Fosterfamilier er det og blitt funn i at det kan skje mye alvorlige hendelser der også. Så etter min mening så bør det hver gode grunner for å fjerne ett barn fra sin familie. Og hvis man må, bruke mer tid å høre med nettverket/ slektninger til barnet slik at barnet lider minst nød! Man er alt for raske med å plassere barnet en helt annen og ukjent plass. Barnet lider nok og trenger sine trygge omgivelser og kjente område for å helbredes! 

Anonymkode: a9957...fd2

Jeg kjenner til et par tilfeller hvor jeg mener at foreldrene burde bli pålagt å flytte, slik at barna fikk bli og beholde sin trygghet i skole, nærmiljø, folk som bryr seg og venner. Istedenfor må barn i mange tilfeller flyttes langt bort, begynne helt på nytt, mister sitt vante miljø (som var det eneste som fungerte i livene deres), og mister kontakt med venner etterhvert.

Merkelig ordning at det er de som begår alvorlig omsorgssvikt som får bli, mens barna må rives bort fra alt. Noen ganger kan det nok være godt for barna å begynne  helt på nytt og bygge opp et nytt liv, men andre ganger hadde det vært bedre for barnet å kunne bli i sitt nærmiljø (men da må jo foreldrene bort, for disse har en tendens til å ikke la ungene være i fred i slike tilfeller).

Ene tilfellet jeg kjenner til var det alvorlige bekymringsmeldinger fra barnet var litt under to år. Det tok nesten 11 år før barnet ble tatt ut av hjemmet og fikk komme i fosterhjem.

Anonymkode: 37171...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...