Gå til innhold

Litt rart å svare sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk telefon fra ei venninne i stad. Hun spurte om hvordan det gikk og jeg sa at jeg nettopp hadde kommet. Dro rett til mamma etter jobb. Pyntet juletreet hennes og handlet. Hentet guttene på trening og kjørte de til faren. 

Hva har du gjort i dag da sa jeg. Hun hadde ikke gjort noe spesielt. Går på aap. Tenkte å pynte juletreet i kveld men hun hadde sovet litt rart i natt, så ryggen var vond. 

Kanskje du vil pynte treet mitt spurte hun. Jeg trodde at hun spøkte. Jeg svarte at jeg var sliten og at jeg måtte hvile . Har en kronisk sykdom. Blir kanskje fortere sliten enn andre. Og at jeg måtte pynte til meg selv hvis jeg orket. 

Så sier jeg at ryggen blir sikkert bedre og at det er jo ei stund til jul. Da sa hun bare : Jeg har klart meg alene i mange år. Klarer dette også. Snakkes senere. Jeg må ta ett bad for å lindre ryggen. Så la hun på. 

Er ikke dette litt frekt. Det er vel ikke mitt ansvar at hun får pyntet treet sitt? Hun er jo hjemme hver dag. Kan jo ta det en dag hun orker. Jeg jobber 100% og har egentlig nok med mitt og barna 

Anonymkode: 908b7...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sløvt menneske, som forventer at alle andre skal bære de tunge løftene. 

Anonymkode: 24101...d6a

Skrevet

Litt frekt, men kanskje hun først og fremst var selskapssyk? 

Anonymkode: 0b137...de1

Skrevet

Dere er rare begge to.....🙄

Anonymkode: 784f4...6c3

Skrevet

Kanskje hun hadde lyst på selskap og treet var en unnskyldning for å få deg på besøk. Dra bort til henne med en vin under armen og så pynter dere sammen. Og i morgen kan dere ta ditt tre sammen😍

Anonymkode: ef51a...84d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

kanskje hun først og fremst var selskapssyk? 

To sjeler og en tanke☺️

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Litt frekt, men kanskje hun først og fremst var selskapssyk? 

Nei. Jeg kjenner henne. Vil hun ha besøk så sier hun det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Jeg kjenner henne. Vil hun ha besøk så sier hun det. 

Ser du skriver at hun sa at hun klart seg alene i mange år. Hun hadde kanskje en dårlig dag, var litt lei seg for det, sånt forsterker seg gjerne rundt høytider og typiske familietider.

Anonymkode: a0c4e...cc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ser du skriver at hun sa at hun klart seg alene i mange år. Hun hadde kanskje en dårlig dag, var litt lei seg for det, sånt forsterker seg gjerne rundt høytider og typiske familietider.

Skjønner det. Men jeg har stilt opp mye. Kanskje litt for mye av og til. Så nå sier jeg nei når kroppen sier i fra om at jeg trenger tid til å hvile. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner det. Men jeg har stilt opp mye. Kanskje litt for mye av og til. Så nå sier jeg nei når kroppen sier i fra om at jeg trenger tid til å hvile. 

Du har skrevet om henne her inne tidligere, har du ikke?

Skrevet

Merkelig å "stresse" med å få pynta treet når det er nesten 3 uker til jul. Det var det eg hang meg oppi her. 🤭

Skrevet
Kathrine. skrev (5 minutter siden):

Merkelig å "stresse" med å få pynta treet når det er nesten 3 uker til jul. Det var det eg hang meg oppi her. 🤭

Det tenkte jeg også. Man kanskje hun følte at hun hang etter når TS sa at hun hadde pynta tre i dag?

Anonymkode: 4d155...062

Skrevet

Høres ut som hun trengte litt omsorg i dag.  Kanskje noen å gjøre noe koselig med.

Anonymkode: 4ef1d...97f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kanskje hun hadde lyst på selskap og treet var en unnskyldning for å få deg på besøk. Dra bort til henne med en vin under armen og så pynter dere sammen. Og i morgen kan dere ta ditt tre sammen😍

Ja særlig at den dama gidder å pynte HI sitt tre😂😂 jeg hadde latt henne være ifred. Selvsentrerte mennesker har jeg fått nok av!

Anonymkode: 4464b...43b

Skrevet

Det er uansett alt for tidlig å pynte juletre, så bare ta deg et bad, du. 

Uansett: synes dere virker rare, begge to. 

Anonymkode: dc13d...559

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Altfor, i ett ord, forøvrig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har ikke badekar, så det blir litt vanskelig....

Skrevet

Det var en venninne som trengte deg fordi hun hadde det vondt, ikke i ryggen men psykisk. 

Anonymkode: 70c7a...b73

Skrevet

Veldig rart. Mulig hun hadde en dårlig dag? Jeg ville ringt henne å spurt hvis dette er ei venninne. 

Anonymkode: fcf33...791

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg fikk telefon fra ei venninne i stad. Hun spurte om hvordan det gikk og jeg sa at jeg nettopp hadde kommet. Dro rett til mamma etter jobb. Pyntet juletreet hennes og handlet. Hentet guttene på trening og kjørte de til faren. 

Hva har du gjort i dag da sa jeg. Hun hadde ikke gjort noe spesielt. Går på aap. Tenkte å pynte juletreet i kveld men hun hadde sovet litt rart i natt, så ryggen var vond. 

Kanskje du vil pynte treet mitt spurte hun. Jeg trodde at hun spøkte. Jeg svarte at jeg var sliten og at jeg måtte hvile . Har en kronisk sykdom. Blir kanskje fortere sliten enn andre. Og at jeg måtte pynte til meg selv hvis jeg orket. 

Så sier jeg at ryggen blir sikkert bedre og at det er jo ei stund til jul. Da sa hun bare : Jeg har klart meg alene i mange år. Klarer dette også. Snakkes senere. Jeg må ta ett bad for å lindre ryggen. Så la hun på. 

Er ikke dette litt frekt. Det er vel ikke mitt ansvar at hun får pyntet treet sitt? Hun er jo hjemme hver dag. Kan jo ta det en dag hun orker. Jeg jobber 100% og har egentlig nok med mitt og barna 

Jeg tror ikke hun egentlig ba om hjelp til å pynte, men mente at hun ønsket å treffe deg...

Anonymkode: d840e...532

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Høres ut som hun trengte litt omsorg i dag.  Kanskje noen å gjøre noe koselig med.

Anonymkode: 4ef1d...97f

Nettopp. Noen å gjøre noe koselig med.

Skrevet

Herregud hvor barnslige dere er? Er dere ikke voksne mennesker? Hvorfor skriver du om dette her? 

Anonymkode: 7ddd7...038

Skrevet

Hun ble åpenbart snurt. Hun er kanskje vant til at du kommer og gjør ting for henne, og fikser ikke helt at du noen ganger sier nei?

Ikke bry deg om de som sier hun " trenger selskap" - du kjenner damen, og det gjør ikke de som svarer deg. Du sier jo hun gir beskjed om hun vil ha selskap. Noen folk er krevende, og ikke særlig sympatiske om de får nei.

Men kan jo snu på flisa her - skal hi, som jobber fullt, har en kronisk sykdom, mann og barn, risikere å bli utslitt så damen som er hjemme hver dag skal få oppfylt ønsket om juletrepynting i begynnelsen av desember?

Om hi aldri kan si nei, så blir hun utslitt!

Anonymkode: 1644f...0cc

Skrevet

Jeg tror ikke hun egentlig ba om hjelp til å pynte, men mente at hun ønsket å treffe deg...

Jeg var innom henne i går og stikker innom hver mandag når guttene er på trening. Selv om jeg kanskje ikke har tid. Så nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg ikke kan stille opp bestandig. Hun har flere venner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hun ble åpenbart snurt. Hun er kanskje vant til at du kommer og gjør ting for henne, og fikser ikke helt at du noen ganger sier nei?

Ikke bry deg om de som sier hun " trenger selskap" - du kjenner damen, og det gjør ikke de som svarer deg. Du sier jo hun gir beskjed om hun vil ha selskap. Noen folk er krevende, og ikke særlig sympatiske om de får nei.

Men kan jo snu på flisa her - skal hi, som jobber fullt, har en kronisk sykdom, mann og barn, risikere å bli utslitt så damen som er hjemme hver dag skal få oppfylt ønsket om juletrepynting i begynnelsen av desember?

Om hi aldri kan si nei, så blir hun utslitt!

Anonymkode: 1644f...0cc

Hi har skrevet om den venninnen før, og hi er heller ikke spesielt sympatisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...