Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Hei! Jeg har en hannkatt på 5 1/2 mnd, som var hos veterinær og ble kastrert i dag formiddag. Fikk med et skriv der det bl.a. står at han kommer til å være trøtt resten av dagen. Det har han IKKE vært!!! Han har ikke sovet i det hele tatt siden jeg hentet han kl. 10.30, og har vært helt gaaaal!! Fullstendig sprø, veltet matskålene, løpt og herja! Han er ganske hyper til vanlig, men pleier alltid å roe seg i 14-15-tiden, og da sover han stort sett resten av dagen. Kan det være at han har reagert på narkosen eller smertestillende på et vis...? Er det noen som har opplevd noe lignende? Bør jeg være bekymret? Det virker ikke som om det er noe galt med han sånn egentlig altså, var bare så rart og uventet. Hadde jo regnet med at han var superslapp og trøtt i dag. Anonymkode: e8414...629
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Begge våre hannkatter har vært sine spinnville jeg etter kastrering. Hunkatten vi hadde hun var rolig og sov mye de første dagene etterpå Anonymkode: 22369...c95
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Begge våre hannkatter har vært sine spinnville jeg etter kastrering. Hunkatten vi hadde hun var rolig og sov mye de første dagene etterpå Anonymkode: 22369...c95 Ok. Takk for svar. Ja, jeg hadde en hunnkatt for mange år siden, hun var veldig rolig etter steriliseringen. Godt å høre at det kanskje ikke er så unormalt. ❤️ Anonymkode: e8414...629
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ok. Takk for svar. Ja, jeg hadde en hunnkatt for mange år siden, hun var veldig rolig etter steriliseringen. Godt å høre at det kanskje ikke er så unormalt. ❤️ Anonymkode: e8414...629 Det virker som det er normalt🙂 Anonymkode: 22369...c95
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 Ikke opplevd det med hankatt som er kastrert, men katter som har fått bedrøvelse ellr narkose. Pus som ble ble lagt i narkose for benbrudd klattra i gardinene noen timer etterpå. Totalt umulig å få den katta til å være litt rolig, som egentlig var super rolig før dette. Godt hun fikk mye mer gips enn hun skulle hatt og trengt, for bruddet forble stabilt selv om hun løp og klattret rundt. En annen pus som ble operert ble også helt tulling, men roet seg raskt iforhold til den andre katta. Begge ble de samme gamle etter en stund, den ene raskere enn den andre. Anonymkode: d208d...80b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #6 Skrevet 4. desember 2020 Snuppa mi var også rimelig vill de første timene etter kastrering. Jeg måtte ringe dyrlegevakta og spørre hvor mye aktivitet som egentlig var innafor. Etter hvert gikk virkningen av smertestillende over, og da ble hun sløv av smertene. Satt bare og stirret ut i lufta, eller lå og skalv. Husk at katter ikke viser smerte på "vanlig" måte. Anonymkode: 935bb...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå