Gå til innhold

1,1 m i samlet inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt på treet eller god inntekt?

Mannen min ble ufør, men har hatt en god lønn i jobb så han får en god uføretrygd. Det betydde likevel en reduksjon av inntekt - og jeg bekymret meg litt.

Så fikk jeg et uventet lønnshopp som gjorde at jeg nå tjener i overkant av 700.000. Ble så utrolig glad, og føler at vi nå er trygge (så lenge jeg har jobben da, det vet man jo aldri)

Lurer litt på hvor andre ligger.. man snakker jo sjelden om lønn «face to face»

Anonymkode: 36ffe...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Midt på treet eller god inntekt?

Mannen min ble ufør, men har hatt en god lønn i jobb så han får en god uføretrygd. Det betydde likevel en reduksjon av inntekt - og jeg bekymret meg litt.

Så fikk jeg et uventet lønnshopp som gjorde at jeg nå tjener i overkant av 700.000. Ble så utrolig glad, og føler at vi nå er trygge (så lenge jeg har jobben da, det vet man jo aldri)

Lurer litt på hvor andre ligger.. man snakker jo sjelden om lønn «face to face»

Kan si at vi betjener huslån på 2.9 og studielån på 200.000

HI

Skrevet

Vi hadde hhv 560 og 430 i årslønn da vi var gift, med 3 barn og huslån på 3.2 pluss annen total gjeld på 500.000. 

Anonymkode: 7fc1f...cfc

Skrevet

Det høres helt vanlig ut

Anonymkode: 4d042...a67

Skrevet

Når den ene har uføretrygd, så er det en veldig god inntekt synes jeg.

Anonymkode: 12492...a93

Skrevet

1,1 meter??

Anonymkode: 1f8d9...7c5

Skrevet

Jeg er ufør på laveste sats, og alene med barna. Vi klarer oss fint.

Anonymkode: 78e96...ebe

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ufør på laveste sats, og alene med barna. Vi klarer oss fint.

Anonymkode: 78e96...ebe

Da er du nok god til å planlegge, og å leve fornuftig ❤️

Vi er surrete, føler jeg. Og jeg har fokus på å bli flinkere til å tenke økonomisk. Fikk en støkk når det ble klart at han ikke kom seg tilbake i jobb. 

HI

Skrevet

Vi har det samme som dere, to voksne og et barn. Han jobber 100% og jeg 80%. Vi har huslån på 1,4 millioner og studielån på 180 000. Vi klarer oss helt fint. 

Anonymkode: 93f97...0b2

Skrevet

Det er vel ganske vanlig nå? Det tilsvarer jo to personer med hver sin lønn på 550 000 kr, og det er jo ikke spesielt høy inntekt, men ikke dårlig heller.

Anonymkode: 139c4...d4a

Skrevet

Det er jo ikke dårlig. Når begge var i full jobb tjente vi samlet kanskje 850 000 kr. Greide oss fint på det. Nå har jeg blitt student, så nå er vi litt dårligere stilt. Men håper jo å få en litt høyere lønn på sikt. Men er ikke noe veldig godt betalt yrke jeg utdanner meg til, så tjener nok ikke voldsomt mye mer etter utdannelsen, kommer nok ikke over 1 million samlet. Vi har en drøy million i lån (betaler ned over kort tid, så betaler ganske mye hver mnd). Ender jo opp med en del hundre tusen i studielån etter endt studier å.

Anonymkode: f16f6...f82

Skrevet

Helt normal lønn. God inntekt når en er ufør!

Vi tjener ca det samme. Men vi har bare lån rett over 500’ + 200’ i studielån. Så vi har det ganske så romslig. 

Anonymkode: 9fc61...22d

Skrevet

Helt ok, tror det er en vanlig inntekt. Vi har noen hundre tusen mer, og har det romslig på tross av samlet lån (hus, biler, studie) på over 5 mill. 
Vi klarte oss fint da vår samlede inntekt var i underkant av en mill også, men hadde lavere lån da. 

Anonymkode: 84311...132

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

1,1 meter??

Anonymkode: 1f8d9...7c5

Ja eg syns det var litt lav inntekt, ein må minst ha 2 meter inntekt. 

Skrevet
Syngensang skrev (3 minutter siden):

Ja eg syns det var litt lav inntekt, ein må minst ha 2 meter inntekt. 

Hvor mange kroner går det på en meter tro?

Skrevet

Vi har det samme. Han i full jobb, jeg i 80%. Lån 2,45, tre små barn. Vi klarer oss mer enn bra. Sløser, sparer , reiser og unner oss ting. Betaler ekstra på huslånet også.  Når en er ufør er dette veldig bra inntekt, ellers midt på tre.

Anonymkode: cd024...b20

Skrevet

Vi er ikke så langt unna, jeg har ca 600, mannen 700. 

Vi bikker 5 mill i samlet lån, det er jeg ikke så komfortabel med, selv om vi kan spare hele min lønn hver mnd pga den lave renten som er nå. Boligen vi har i dag er i et område med sterk vekst og veldig attraktiv. Blir nok sittende på den en stund og så flytte til noe rimeligere på sikt for å få ned gjelden, kanskje til og med bli gjeldfri. 

Anonymkode: 76aeb...912

Skrevet

Vi har 1,05 mill i samlet årsinntekt og har god og stødig økonomi uten de store utskeielsene. Huslån på 2,4 mill, ca 13 tusen i mnd på det. Verdi av bolig rundt 5,5. 2 barn på barneskolen, 1 av de går fortsatt på SFO til 3500,- pr måned. Ingen studielån eller billån nå men skal kjøpe elbil til våren så blir rundt 100 000,- i billån da. Burde spart mer og brukt mindre penger på mat, men lever bare en gang og det kommer et par millioner i arv en gang i fremtiden (håper det er lenge til) så prøver å nyte livet også. 

Anonymkode: 97afe...49b

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvor mange kroner går det på en meter tro?

Ikke meg du spør, men som ufør og fattig har jeg lært at man må tenke kreativt for å greie seg.

Siden det her ikke er gitt spesifiseringer så tenker jeg at jeg personlig ville valgt en meter med tusenlapper satt på høykant, presset dem godt sammen og målt bortover.

Anonymkode: 3cc83...9ae

Skrevet

Jeg er ufør og har 340k, mannen tjener 900k, tilsammen 1,2. Ikke dårlig men jeg har mastergrad og da er det kjipt å bli ufør bare noen år etter utdannelse. For dem som lurer, jeg fikk ikke forskring da jeg utviklet sykdom da jeg var barn.

Vi har 2 mill i lån så vi har det helt greit.

Anonymkode: 1e066...da1

Skrevet

Gjennomsnittsinntekten i Norge i 2019 var ca. 550000 kr (uavhengig av stillingsstørrelse) så det er jo veldig midt i laget vil jeg si.

Anonymkode: 2c1f8...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...