Gå til innhold

De som behandler dyra sine som barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner et par damer som ikke har barn, og som hele tiden har sagt at de ikke ønsker seg barn. Den ene har skaffet seg katt og den andre har hund. De behandler dem som de er ungene deres. Tar bilder og legger ut på sosiale medier når de har bursdag, eller halvtårsdag. Har dem med seg overalt hvor dem er, for de kan ikke være hjemme alene. Kaller seg mamma og omtaler søsken som tanter og onkler. Etc etc...

Jeg kan ikke forstå at det kan stemme at de ikke ønsker seg barn, når de tar så av med dyrene sine. De behandler jo dem på lik linje som jeg behandler mine unger. 

Anonymkode: d1353...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesus, hva er det med opphenget her inne på barnløse som har dyr. Herregud, la de være, det er pokker ikke alt du vet eller trenger å vite.

Anonymkode: dd93d...9c9

Skrevet

Trenger du å skjønne da? Kan du ikke bare respektere at de vil ha det sånn?

Det å ha barn er ikke for alle. Det finnes sikkert mange som syns at det er rart at noen vil ha barn, også. Og mange som vil ha barn, men ikke kan få barn. Noen vil ha både barn og hund, mens noen er så gærne at de vil ha barn, hund og katt.

Det jeg syns er merkelig er at folk skal henge seg opp i hvordan andre velger å leve. Det går da ikke utover noen at de kaller dyrene sine for "barna sine" og vet du - de dyrene har det nok veldig bedre enn mange andre dyr.

Anonymkode: b4a92...11a

Skrevet

Det er vel ingen grunn for å hisse seg opp. Jeg respekterer dem jo, men jeg skjønner ikke de bastante uttalelsene om hvorfor de ikke ønsker barn. Hun ene mener at de som har barn, ødelegger livet sitt. Det er jo ganske voldsomt. Likevel er det ikke måte på dulling når det kommer til dyra. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jesus, hva er det med opphenget her inne på barnløse som har dyr. Herregud, la de være, det er pokker ikke alt du vet eller trenger å vite.

Kanskje fordi de barnløse fordømmer de som har barn, og opphøyer dyrene til et nivå som blir sykelig? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje fordi de barnløse fordømmer de som har barn, og opphøyer dyrene til et nivå som blir sykelig? 

"De barnløse" fordømmer de som har  barn? Det blir vel som å si at alle med barn fordømmer de som ikke har det. Det stemmer jo ikke. Jeg kjenner flere godt voksne mennesker som ikke har barn, og det av eget valg. Aldri hørt dem snakke negativt om barn, hun ene jobber i barnehage og er ekstremt flink med ungene. Om de foretrekker dyr hjemme, så flott for dem.

Det er sikkert minst like uinteressant for alle mine venner å høre om min datter som mistet sin første tann, som det er å høre om en hund sin bursdag 🤭

Anonymkode: b4a92...11a

Skrevet

Det er sikkert noen barnløse som går for mye opp i kjæledyrene sine. Men det finnes det jaggu folk med barn som gjør også. Mine barnløse venner har stort sett ikke dyr, de vil heller bevare muligheten til ikke å være så bundet når livet nå en gang er slik at de ikke har fått mulighet til å få barn. 

At barnløse fordømmer de som har barn har jeg aldri vært borte i. 

Vi har barn og katt. Vi feirer bursdagen til katten, når vi husker den. Gir den gaver til jul. Og tar masse bilder. Fordi vi synes det er koselig og gøy. Vi bruker også noen tusen i året på at den skal ha et godt sted å være i ferier, og drasser den med rundt til familie på kortere turer som jul og påske. 

Det korte svaret er vel at fenomenet du mener å observere, ikke er noe jeg har opplevd. 

Anonymkode: 6cca9...011

Skrevet

Jeg kaller meg for "mamsen" for hunden, jeg er jo matmor ;)

"Kom til mamsen" har liksom blitt en frase, hehe.

Men jeg har fire barn altså, og selv om jeg selvfølgelig går litt opp i hundeholdet også er det langt fra det samme som å ha barn. Selv om jeg er "mammaen" i huset, også for hunden, krever ikke hundehold det samme som å ha barn. Å lufte noen ganger om dagen, mate, gå til dyrlegen og følge opp vaksiner osv og ha noen som krøller seg sammen ved siden av meg i sofaen krever likevel ganske mye mindre oppfølging enn barn...

Men det er veldig mye selskap og kos i det å ha hund, det å ha noen å snakke med i huset, noen å kose og stryke på osv. Jeg skjønner godt at barnløse velger å ha hund. Det blir liksom en mellomting mellom et helt tomt hus og et hus med barn, det er selskap og forpliktelse, uten å kreve like mye som et barn.

Anonymkode: af74e...505

Skrevet

I. Rest. My. Face.

Anonymkode: f1a8b...fe9

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

I. Rest. My. Face.

Anonymkode: f1a8b...fe9

Your FACE? 😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 47b6c...db2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner et par damer som ikke har barn, og som hele tiden har sagt at de ikke ønsker seg barn. Den ene har skaffet seg katt og den andre har hund. De behandler dem som de er ungene deres. Tar bilder og legger ut på sosiale medier når de har bursdag, eller halvtårsdag. Har dem med seg overalt hvor dem er, for de kan ikke være hjemme alene. Kaller seg mamma og omtaler søsken som tanter og onkler. Etc etc...

Jeg kan ikke forstå at det kan stemme at de ikke ønsker seg barn, når de tar så av med dyrene sine. De behandler jo dem på lik linje som jeg behandler mine unger. 

Kjenner ei sånn jeg også. Jeg ble plutselig «tante» til denne bikkja visstnok. Og hun og kjæresten er mamma og pappa 🙄 Hun kan ikke få besøk innenfor visse kl.slett fordi bikkja må hvile etter måltider osv. Helt koko. Dette er er ganske ungt par som sikkert vil ha barn i fremtiden, men ikke her og nå.. synes hele greia blir bare pinlig 🙄

Anonymkode: 9e116...075

Skrevet

Det er ny sånn tråd hver uke😂

Ja, de er stokk dumme. Ja, de trenger hjelp! 

Anonymkode: 1ce46...ed5

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er vel ingen grunn for å hisse seg opp. Jeg respekterer dem jo, men jeg skjønner ikke de bastante uttalelsene om hvorfor de ikke ønsker barn. Hun ene mener at de som har barn, ødelegger livet sitt. Det er jo ganske voldsomt. Likevel er det ikke måte på dulling når det kommer til dyra. 

HI

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Slik du skriver i denne tråden så forstår jeg godt at de nok ikke forteller deg sine innerste tanker og heller holder kontakten på dette området på et mer overfladisk nivå. Det har ikke slått deg at det for en del av de som er ufrivillig barnløse kan være enklere å si at de ikke ønsker seg barn - enn å legge sine innerste ønsker, tanker og sorg åpent for alle til å dissekere. For slik du skriver her i tråden, HI, så er jeg rimelig sikker på at du er en person som ikke innfrir tillit på et slikt nivå at du får høre sannheten.

Jeg vet ikke hvor mange hunder jeg opp gjennom årene er blitt "tante Kari" til. Og merkelig nok er uten unntak alle hundene eid av personer som har barn selv. Jeg har ikke barn (og heller ikke dyr). Hundeeierne kaller meg tante, de legger ut på sosiale medier alt mulig om hundene sine (i tillegg til barna), de markerer hundenes bursdager og hundene får "selvfølgelig" flere julegaver - også fra besteforeldrene, for skal ungene ha gaver så skal hunden også ha. Får meldinger om at Fido savner tante og at tante må komme på besøk snart.

Så det du snakker om, det er nok ganske normalt, slik jeg ser det. Og barn eller ikke barn har tydeligvis ingenting med saken å gjøre!

Det du gjør er jo bare et forsøk på å heve deg enda  mer over noen som du allerede føler deg hevet over. Trist for din del at du ikke ser hvor feil det er.

Anonymkode: 549f0...9f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Slik du skriver i denne tråden så forstår jeg godt at de nok ikke forteller deg sine innerste tanker og heller holder kontakten på dette området på et mer overfladisk nivå. Det har ikke slått deg at det for en del av de som er ufrivillig barnløse kan være enklere å si at de ikke ønsker seg barn - enn å legge sine innerste ønsker, tanker og sorg åpent for alle til å dissekere. For slik du skriver her i tråden, HI, så er jeg rimelig sikker på at du er en person som ikke innfrir tillit på et slikt nivå at du får høre sannheten.

Jeg vet ikke hvor mange hunder jeg opp gjennom årene er blitt "tante Kari" til. Og merkelig nok er uten unntak alle hundene eid av personer som har barn selv. Jeg har ikke barn (og heller ikke dyr). Hundeeierne kaller meg tante, de legger ut på sosiale medier alt mulig om hundene sine (i tillegg til barna), de markerer hundenes bursdager og hundene får "selvfølgelig" flere julegaver - også fra besteforeldrene, for skal ungene ha gaver så skal hunden også ha. Får meldinger om at Fido savner tante og at tante må komme på besøk snart.

Så det du snakker om, det er nok ganske normalt, slik jeg ser det. Og barn eller ikke barn har tydeligvis ingenting med saken å gjøre!

Det du gjør er jo bare et forsøk på å heve deg enda  mer over noen som du allerede føler deg hevet over. Trist for din del at du ikke ser hvor feil det er.

Det du snakker om er faktisk ikke normalt nei. Ingen jeg kjenner gjør dette. Kanskje de tenker at du synes det er stas med disse meldingene og slikt, siden du ikke har barn? At de tenker det er kjekt for deg å bli innlemmet i dyrelivene deres. At det er mindre sårt for deg hvis du skjønner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det du snakker om er faktisk ikke normalt nei. Ingen jeg kjenner gjør dette. Kanskje de tenker at du synes det er stas med disse meldingene og slikt, siden du ikke har barn? At de tenker det er kjekt for deg å bli innlemmet i dyrelivene deres. At det er mindre sårt for deg hvis du skjønner. 

Nei, de snakker på samme måten til venner som har barn også.

Men har det virkelig aldri slått deg at de sier de ikke ønsker seg barn fordi det kan være for vondt for dem å snakke om det til andre. Og med de holdningene du har vist denne tråden så er du nok ikke en person som de først vil velge å åpne seg til om slike ting. Ene paret jeg kjenner, f.eks., påstod at de ikke ønsket seg barn, de la ut om alle fordelene med å ikke ha barn, så mye de fikk gjort, at de var helt frie osv. Etter mer enn ti år knakk de sammen og fortalte om at de hadde forsøkt i mer enn ti år på å få barn, og at siste sjanse var prøverør, men at de hadde fått dårlige utsikter for å lykkes. Alt det tideligere snakket deres var for å prøve å overleve og ikke stadig bli minnet på og få revet opp sin største frykt og sorg, at de ikke fikk barn. De lyktes i å få barn, men fremdeles så tror alle andre at de bare ombestemte seg "i siste liten" for likevel å få barn.

En venninne av meg (som riktignok ikke kaller meg eller andre for tante) velger å ha hund. Alle andre tror hun ikke ønsker seg barn. Sannheten er at hun har opplevd ting som ingen noensinne burde opplevd, og det gjør at hun sliter. Utad er hun den kjempesterke, veldig positive, den som har så mange jern i ilden at hun ikke har tid eller ønske om barn. Andre skulle bare visst.

Noen ønsker seg ikke barn, men mange av dem kan også slite med ufrivillig barnløshet uten at du vet det. Så vær litt forsiktig med å vise de holdningene du viser her i denne tråden.

Og en annen ting, det er menneskelig å ønske å ha noen å være glad i, noen som trenger deg, noen som blir glad for å se deg, noen som du kan ha stryke på eller få litt kroppsvarme av. Noen får det med mann eller barn, andre kan få det fra dyr.

Skrevet

Vi gjør en del av det samme med vår hund, men har fire ordentlige barn også. Tar den ikke med over alt da, den kan være alene hjemme. 

Anonymkode: 1dfba...941

Skrevet

gjeeeeeesp 😴😴😴😴

Anonymkode: 6d200...d17

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

gjeeeeeesp 😴😴😴😴

Anonymkode: 6d200...d17

Gå og legg deg, ingen vits i å henge her når du er så trøtt.....

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei, de snakker på samme måten til venner som har barn også.

Men har det virkelig aldri slått deg at de sier de ikke ønsker seg barn fordi det kan være for vondt for dem å snakke om det til andre. Og med de holdningene du har vist denne tråden så er du nok ikke en person som de først vil velge å åpne seg til om slike ting. Ene paret jeg kjenner, f.eks., påstod at de ikke ønsket seg barn, de la ut om alle fordelene med å ikke ha barn, så mye de fikk gjort, at de var helt frie osv. Etter mer enn ti år knakk de sammen og fortalte om at de hadde forsøkt i mer enn ti år på å få barn, og at siste sjanse var prøverør, men at de hadde fått dårlige utsikter for å lykkes. Alt det tideligere snakket deres var for å prøve å overleve og ikke stadig bli minnet på og få revet opp sin største frykt og sorg, at de ikke fikk barn. De lyktes i å få barn, men fremdeles så tror alle andre at de bare ombestemte seg "i siste liten" for likevel å få barn.

En venninne av meg (som riktignok ikke kaller meg eller andre for tante) velger å ha hund. Alle andre tror hun ikke ønsker seg barn. Sannheten er at hun har opplevd ting som ingen noensinne burde opplevd, og det gjør at hun sliter. Utad er hun den kjempesterke, veldig positive, den som har så mange jern i ilden at hun ikke har tid eller ønske om barn. Andre skulle bare visst.

Noen ønsker seg ikke barn, men mange av dem kan også slite med ufrivillig barnløshet uten at du vet det. Så vær litt forsiktig med å vise de holdningene du viser her i denne tråden.

Og en annen ting, det er menneskelig å ønske å ha noen å være glad i, noen som trenger deg, noen som blir glad for å se deg, noen som du kan ha stryke på eller få litt kroppsvarme av. Noen får det med mann eller barn, andre kan få det fra dyr.

Ser poenget ditt. Men jeg reagerer på at de må poengtere så veldig hvor vondt de har av de som har barn, fordi de ødelegger livet sitt. De kaster det bort. Unger er bare en klamp om foten. De kan mene hva de vil, men de trenger ikke si det høyt liksom. Det er frekt. Jeg sier jo ikke at jeg har vondt av dem som ikke har barn. Jeg går aldri inn i noen diskusjon, bare sier at vi har det litt forskjellig. Og så prater jegom noe annet. Det er ikke særlig taktfullt å oppføre seg sånn, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skal synes så veldig synd på dem når de uttaler seg på denne måten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Samme tenkte jeg da jeg så overskriften. Dette er åpenbart noe som plager folk her inne. 
Har selv opplevd slike folk men aldri følt særlig behov for å prate om det liksom. Så lenge folk ikke plager meg må de gjerne amme katten sin altså. 

Anonymkode: 4a98f...7c2

Skrevet

For å si det sånn: Dine unger er like lite interessante for meg som dyrene til andre. Dyrking av egne unger og dyr i SoMe er en verkebyll for omverdenen. 

Bortsett fra det, er det ikke  vsnskeligere å forstå dem enn de som forguder ungene sine. Dyrene er deres hverdag. Det som skjer. Selv om de har valgt bort barn, betyr det ikke at de ikke er sosiale eller ønsker å dele livet med noe(n). Barnløse er ikke dømt til et liv alene uten noen å være glade i. Det er langt mindre creepy med hunder og katter, enn med reborndukker. 

Anonymkode: 0b9fb...500

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...