Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lysestaker i vinduet, julelys på terassen, juletre m.m?

Jeg er hysterisk redd for brann å slår av alt. Sjekker varmeovner x antall ganger før jeg kan sove. Livredd for at noe skal skje om natta så ungene brenner inne. Over gjennomsnittet redd og hysterisk etter en stygg brann i nabohuset hvor ett barn døde da jeg var i slutten av tenårene. 

Anonymkode: 8c498...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrur av alt inne bortsett fra julestjerne med batteri. Utelysene er på hele tiden.

Anonymkode: 5f92b...e24

Skrevet

Nei, aldri. Skrur av alt.

Anonymkode: 45fca...387

Skrevet

Ja, men det er kun led-lys. 

Anonymkode: 359ca...c49

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, aldri. Skrur av alt.

Ikke alt forresten, har krans på ytterdøra med lys på, som står på hele tiden.

Skrevet

Utelysene får stå på, men inne skrur jeg av absolutt alt. Sjekker alle ting som er i bruk med strøm (babycall, lys osv) om de har unormal varme og bruker kun led.

Anonymkode: 4293a...070

Skrevet

Her lyser det. Led-pærene blir ikke varme, og det er like stor fare for at ganglyset eller kjøleskapet skal ta fyr. 

Anonymkode: 34aaa...cb9

Skrevet

Alt lyser, ingenting som blir varmt, bruker led-belysning. 

Som en annen sa, kjøleskapet er minst like farlig og det kan man jo ikke slå av. 

Anonymkode: de7ca...a77

Skrevet

Ting som står i stikk tar jeg av, f.eks. juletreet. Lyslenker og stjerner med batteri lyser. Jentungen har forresten en nattlampe med stikk som alltid står på, med LED, selvsagt. 

Skrevet

Kun utelysene, alt inne slås av. 
En forskjell på disse lysene og feks kjøleskapet er jo at julelysene pakkes opp og ned og danderes rundt, noe som kan føre til brudd og skader i ledning og koblinger, mens kjøleskapet stort sett får stå i ro

Skrevet

Her står alt på. Bruker kun LED-lys så de blir ikke varme. Sjekker også julestjernen i vinduene hver kveld for å kjenne om de er varme. 
Har også brannvarsler i alle rom, sjekket at alle fungere og byttet batteri 1.desember 

Anonymkode: 44a5f...728

Skrevet

Alt inne skrus av. Det ute står på. 

Anonymkode: c8cbb...0dd

Skrevet

Alt står på døgnet rundt, inne og ute. Har kun LED, og røykvarslere i alle rom. 

Anonymkode: dc806...415

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alt står på døgnet rundt, inne og ute. Har kun LED, og røykvarslere i alle rom. 

Forresten, juletreet drar jeg alltid ut om natta, av en eller annen grunn. Vet ikke hvorfor..

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg er hysterisk redd for brann å slår av alt. Sjekker varmeovner x antall ganger før jeg kan sove. Livredd for at noe skal skje om natta så ungene brenner inne. Over gjennomsnittet redd og hysterisk etter en stygg brann i nabohuset hvor ett barn døde da jeg var i slutten av tenårene. 

Godt du klarer å innrømme at du er hysterisk, for det stemmer. Tar ingenting av... 

Anonymkode: e2abe...1ae

Skrevet

Alt står på. Julestjerne og adventsstake, pluss girlander med lys og lyslenker rundt julekalendere. Det er jo noe av magien, at det lyser så fint i mørket, når man kommer ned om morgenen eller er oppe om natta for å hente vann eller gå på do. Men vi har seriekoblede brannvarslere i alle rom i huset. 

Skrevet

Ja. Alt er LED. 

Anonymkode: 696c7...85c

Skrevet

Slår av det meste, har mange lys og vil jo ha det litt mørkt om natten ;) Har led i alt, så ingenting er varmt da.

Det jeg lar stå på er to stjerner og utelysene, skrur av tre stjerner og en en syvarmet stake.

Anonymkode: 8da68...556

Skrevet

Skrur av inne, ikke ute.

Anonymkode: 255de...12f

Skrevet

Slår av alt inne når jeg går å legger meg, bortsett fra lysene på gelenderet i yttergangen. De blir ikke varme og vi har brannalarm rett over trappa. 

Anonymkode: 36c90...8c1

Skrevet

Alt er av når vi ikke er hjemme eller sover. Eller den ene i vinduet er på når vi ikke er hjemme, den går på samme bryter som lyset på kjøkkenet. Vi trenger lyset på kjøkkenet slik at det ikke blir så mørkt i utetrappa.

Er vokst opp med at alt lys skal av om natta, uansett jul eller ikke så for meg er den en selvfølge at det skal av. Det er for mange branner grunnet dette også, jeg har ikke planer om å bli en av de. Det hjelper ikke at de er nye eller led, for slikt skjer uansett. Mange bruker også for mange skjøteledninger til julebelysning eller for mange kontakter i en, så det må ikke være selve staken som tar fyr, men kontaktene som går varme. 

Anonymkode: c06e3...b5e

Skrevet
On 12/3/2020 at 9:29 PM, Anonym bruker said:

kun ute

Anonymkode: 0e1db...e12

Skrevet

Skrur av alt utenom LED-lys på batteri ute. Gift med en forsikringsrådgiver og i overkant konsekvenstenker 😅

Anonymkode: bda64...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...