Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Min sønn er nå 14, og har gjennom hele sin skolegang hatt varierende arbeidsinnsats. Vi har utredet han. Kom ikke frem til noen diagnose. Lærerne har ikke sett dette før. Så han får stadig anmerkninger. (Bruker iPad i timen, vil ikke jobbe, andre dager jobber han eksemplarisk). Jeg begynner å få nok av anmerkningene, de er til ingen nytte. Har dere noen råd? Erfaringer? Kanskje dere kjenner dere igjen i en sånn type atferd? Anonymkode: 3e3d5...cfb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Kanskje prøve å få igjennom en periode der læreren ikke fokuserer så mye å gi ut anmerkninger. Så lenge han ikke forstyrrer de andre elevene, bør læreren klare å ignorere når han ikke jobber og heller prøve å komme med gode tilbakemeldinger de dagene han gjør det han skal. For å prøve å bryte ut av ett litt negativt fokus tenker jeg.. Anonymkode: 0054e...ac1
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Høres ut som en vanlig tenåring som er litt lat og skolelei til tider. Min datter var litt slik. Hun irriterte seg over det selv og etter litt samtale med skolen valgte hun bort spansk som valgfag og tok arbeidslivsfag tror jeg det heter. For henne ble det reddningen, for det ble ett avbrekk fra lese/konsentrere seg fag. Hun har fått en ny giv, og syns skolen totaltsett er mye gøyere. Det er mye fag i dette faget også, men på en helt annen måte og det syns hun er gøy. Hun var så skuffet over at det var så mye matte blandet inn i det, men så knakk hun noen koder hun ikke har klart å knekke før så hun har fått bedre karakterer i matte pga at hun har hatt matten i arbeidslivsfaget. Den måten de har det på der, passer henne bedre enn i mattetimen. Og igjen så er det gøyere i mattetimen, for hun forstår mer. Hun er enten fult konsentrert eller så gir hun litt blanke, det er ikke noe midt imellom hos henne. Det er enten gøy eller så skjønner hun ikke noe. Så du bør kanskje snakke med sønnen og skolen om det er noe dere kan gjøre for å finne ut hva som er best for han. Kan han bytte ett faglig valgfag til noe ikke faglig feks for å ett avbrekk eller om det blir for mye fag til at han mister interessen for annet. Anonymkode: 21175...167
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå