Gå til innhold

Jeg har unnet meg selv en julegave i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nemlig leid inn en dame til å ta julevasken for meg. Altså ikke rundvask, men en grundig vask av kjøkken og bad, og gulvene. 

Tør ikke si det til noen, synes det er flaut, samtidig er jeg så sliten i år, og hun trengte pengene. 

1000 kroner betaler jeg for tre timer.  Har en liten, lettstelt leilighet.

Gud som jeg gleder meg... 

Anonymkode: 50330...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En flott julegave til deg selv! Ikke noe å være flau over :)

Skrevet

Den gaven unner jeg med hver 14 dag året rundt. Ingenting å skamme seg over. 
Kos deg med velfortjent julegave!

Anonymkode: dff19...88f

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nemlig leid inn en dame til å ta julevasken for meg. Altså ikke rundvask, men en grundig vask av kjøkken og bad, og gulvene. 

Tør ikke si det til noen, synes det er flaut, samtidig er jeg så sliten i år, og hun trengte pengene. 

1000 kroner betaler jeg for tre timer.  Har en liten, lettstelt leilighet.

Gud som jeg gleder meg... 

Ja, det er flaut... 

Anonymkode: a8ece...05d

Skrevet

Jeg synes du gjør klokt i å ikke fortelle det. Det sier ganske mye om en familie om de ikke orker å vaske etter seg selv en gang.

Anonymkode: 63417...873

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes du gjør klokt i å ikke fortelle det. Det sier ganske mye om en familie om de ikke orker å vaske etter seg selv en gang.

Derfor er det så deilig å kunne si det anonymt her, for jeg gleder meg sånn at jeg måtte si det til NOEN. 

Skrevet

Så fornuftig! Og en gave som er bra for natur og miljø, ikke vanlig bruk og kast. Kos deg!

Anonymkode: a79e2...f3a

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes i grunn mer negativt om sånne som deg. 

Skrevet

Kjære hi! Dette er på ingen måte flaut! Nyt det og tenk virkelig ikke mer på negative høns her inne ♥️

Skrevet (endret)

Åhhh det kunne jeg ha tenkt meg også og ingenting å skamme seg over. Noen ganger er det helt OK å sette bort jobben.

Endret av KellyTaylor
Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Finnes det fortsatt folk med slike meninger? Kanskje hun har viktigere ting å gjøre? Kanskje hun jobber med covid-pasienter, har et kronisk sykt barn, en gammel forelder å ta seg av, jobber pro-bono som menneskerettighetsadvokat, stiller opp for nærmiljøet, er syk eller bare trenger å bruke tiden på kos og hygge med familien?

Anonymkode: da68f...468

Skrevet

Flaut? At du har kjøpt en tjeneste så du kan kose deg litt ekstra med barna og familien din? Nei, dette er absolutt ikke flaut, det er bare fornuftig prioritert 🥰

Anonymkode: 1e717...78a

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ja, det er flaut... 

Anonymkode: a8ece...05d

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg lurer sånn på hvordan dere er i det virkelige livet? Hvordan er det å være så negativ og snurpete? Det må da ikke føles bra å lire av seg slike kommentarer til et medmenneske som er glad over et valg hun har tatt? 

Anonymkode: 1668c...a1a

Skrevet

På generel basis er det ikkje flaut å leie inn vaskehjelp. Vasking er gørrkjedeleg. Hadde eg hatt økonomi til det, hadde eg leid inn kva 14. dag. 

For din del, hadde du behov for vasking og ho hadde behov for pengene. Då blir det jo vinn-vinn for begge to. Det er vertfall ikkje flaut! 

Skrevet

Flaut? Det er da helt vanlig å kjøpe tjenester som vi ikke har tid eller ønske om å gjøre selv. F eks kjøper jeg en del mat som jeg kunne skaffet selv, som å plukke bær, og hel-/ eller halvfabrikata. Vi kjøper også mat på kafé og restauranter når vi ikke gidder å lage et godt måltid hjemme. Vi har dekkhotell og lar noen skifte dekk på bilen. Tror det er noen gammeldagse tanker mht vaskehjelp, fra den tiden husarbeid var den hjemmeværende husmorens ære. Nå er det vel få av oss som har yrke som husmor, så da er det ganske naturlig å kjøpe også vasking hos andre, på lik linje med andre tjenester. 

Anonymkode: e7976...7e7

Skrevet

Ikke flaut i det hele tatt. Vi har vaskehjelp hver eneste uke. Jeg liker å ha det strøkent og rent hele tiden, og jeg tjener mye mer på å gjøre jobben min de timene det tar å vaske, så det er enkel prioritering. Hatt vaskehjelp i snart 10 år. 

Anonymkode: 4a91d...bf3

Skrevet

Det er da absolutt ikke noe å være flau over!! Hadde gjort det samme om jeg hadde hatt råd til det. 🙂 

Anonymkode: 03367...4ad

Skrevet

Ingenting å være flau over. Jeg kjøper sommervask fra Vaskebyrå hvert år, og jeg gleder meg lenge både før og etter vasken er utført. Betaler de tusenlappene med glede 😀

Anonymkode: 16510...186

Skrevet

Vi  pleier å ha ei vaskedame til å vaske før bursdager, familieselskap og sånt, ingen ting å være flau over, men ikke noe jeg pleier å fortelle til alle 🙂. 

Anonymkode: 2a5d4...0e2

Skrevet

Vi har vaskehjelp en gang i uka. Hadde vi ikke hatt det hadde ekteskapet røket. Aldri tenkt over at det skulle være flaut. Vi hadde vaskehjelp da jeg var barn også. Er ikke det vanlig da? Alle jobber liksom, om du ikke er renholder så vasker du ikke...? 

Anonymkode: e406e...7ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.12.2020 den 10.19):

?

Vi "orker" å vaske etter oss selv, men bruker helst tiden på andre ting,  derfor har vi vaskehjelp. Jeg klarer virkelig ikke å forstå problemet.

At en del av pengene våre går til Citymaid bidrar også til å holde hjulene i gang.

Anonymkode: c19bc...52b

Skrevet

God fornøyelse. Dette gjør vi hver 14.dag og det er himmelsk å komme hjem til ryddig og vasket hus. Betaler for det og og betaler moms. Ingenting å skamme seg over. Livet er for kort til å bruke noe så kjedelig som vasking. 
Men jeg skjønner du ikke vil si noe når jeg ser noen av svarene her. 
Misunnelse er IKKE sjarmerende altså.... 

Anonymkode: 07d9a...435

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.12.2020 den 10.19):

Nei, det gjer det ikkje. Men det svaret der seier ganske mykje om deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...