Gå til innhold

Pleier du å legge på deg i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange fristelser... Gjør du noe for å ikke legge på deg? 

Anonymkode: 9f6d6...278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg legger på meg i jula, men det gjør ikke noe. Jeg går ned i adventstiden og om sommeren.

Anonymkode: b026e...09b

Skrevet

Ja, legger i grunnen på meg gjennom hele vinteren 🙈

Anonymkode: f4bfc...039

Skrevet

Nei, i feriene er jeg sammen med familien døgnet rundt og spiser mindre enn jeg gjør når de er på skole og jobb og jeg går her alene hele dagen. Jeg er ufør...

Så jul og sommerferie er perioder jeg gjerne går ned litt, ikke omvendt.

Anonymkode: e0abb...a7e

Skrevet

Nei. Jeg er ikke glad i julemat, så spiser vel mindre i desember enn vanlig. Fryktelig irriterende vi selger varm julemiddag i varmeskapet på jobb, for det lukter skikkelig julemat i hele butikken. Eller irriterende er kanskje feil, for når jeg da får mindre matlyst så går det opp i opp med kaker jeg spiser. 

Ingen av ungene er veldig glad i julemat heller. Eller hun ene elsker ribbe og pinnekjøtt, men det holder med en gang av hver. Hun får ribbe julaften om hun er med min familie eller farens familie, og farfaren syns det er perfekt hun er så glad i pinnekjøtt for da må han lage det. Det er bare de to som er veldig glad i det, så med barnebarn som grunn kan han tvinge resten av slekta til å ha det til middag. Det var ikke så lett å tvinge gjennom når det bare var han. Hun andre spiser poteter i brun saus, bryr seg ikke om hva annet det er til mat siden hun ikke spiser det. (Favotittmaten hennes er poteter i brun saus, og jeg skal ikke tvinge henne til å spise ribbe og andre ting hun ikke liker disse dagene. Ellers i året smaker hun på alt av kjøtt vi har, selv om hun vet hun ikke liker det. For hun vet at vipps en dag så smaker det godt. Og spiser hun borte spiser hun selv om hun ikke liker. Og grønnsaker går ned på høykant uansett hva det er)

Anonymkode: 9d5de...fa9

Skrevet

Tja, jeg gjør jo det.

Jeg er ganske skrapt til vanlig, har lav BMI og fettprosent, og høy muskelmasse. Lever normalt uten å spise noe særlig av usunne greier. I julen slipper jeg opp og spiser både mer og mer usunne ting, og da justerer vekten seg opp litt i vann og sikkert litt fett også. Så et kg og to opp er å forvente i julen. Men de er jo vekke ila en uke eller to med strengt regime igjen.

Anonymkode: 1e281...826

Skrevet

Ikke i selve jula, mer i førjulstiden for det er da jeg baker og spiser og gumler i meg alt mulig fristelser som dukker opp i butikkene. Julebrus f eks drikker jeg fra oktober til over jul og skumnisser, hva gir du meg 🤪🤭 

Når julaften kommer blir jeg kvalm av ribba og orker egentlig lite av det jeg hadde i meg i førjulstiden 😛

Anonymkode: 21d13...fd2

Skrevet

Jeg har to størrelser, en om vinteren og en om sommeren. Det passer bra, for jeg bruker ulike klær uansett 🤪🤪

Anonymkode: aa3a7...e57

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men fra nyttår til jul derimot

Anonymkode: eb7f5...eef

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, legger i grunnen på meg gjennom hele vinteren 🙈

Anonymkode: f4bfc...039

Sjæl 😂

Anonymkode: 6f741...d32

Skrevet

Nei, det pleier jeg ikke å gjøre. Men spiser heller ikke mer enn vanlig i jula. Og så har jeg som regel fri, så det blir mye trening. 

Skrevet

Nei, har spist så sunt i mange år at kroppen regulerer det selv. Jeg har ikke samme søtsuget som tidligere og er fornøyd med bare litt av ulike ting. Kjenner at kroppen sier fra om det blir for mye søtt. Men det er jo så mye å kose seg med, masse godt pålegg og middager. Og er jeg mett på slik mat så er ikke søtsuget særlig stort, ser at jeg ofte unngår kaker og slikt, for det frister rett og slett ikke flere dager på rad lenger (var avhengig av sukker en gang i tiden).

Jul for meg er først og fremst julemiddagen, godt pålegg og bare litt kaker/godteri. Og litt vin til noen av middagene.

Anonymkode: fe3f3...5f5

Skrevet

Nei, jeg pleier ikke legge på meg i julen heldigvis.

Skrevet

Ja og det er bra. Jeg er på grensen til undervektig og når jeg blir stressa spiser jeg ikke. Min jobb er svært hektisk før jul, så i julen må jeg fete meg opp. Gode frokoster og lunsjer, svære middager og så mye dessert jeg kan klare. Går opp 2,5 kg på to uker.

Anonymkode: dcd3a...a45

Skrevet

Ja legger alltid på meg. Prøver å være litt aktiv for ikke å gå opp mer enn jeg kan justere i løpet av januar. Liker alt julen har å by på og legger lett på meg. Dårlig kombinasjon. 

Anonymkode: 13f60...00e

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Det er så mange fristelser... Gjør du noe for å ikke legge på deg? 

Anonymkode: 9f6d6...278

sjelden, holder meg på vekten jeg hadde før jul stor sett

Anonymkode: 8ffd8...501

Skrevet

Legger ikke på meg og tar ikke av meg. Småfeit året rundt rett og slett😆

Skrevet

Legger på meg - med glede. Elsker mat 😋 er sånn passe påpasselig resten av året så bekymrer meg ikke. Ser fram til å spise mye god mat!! Og vin! Spiser svært lite godteri og potetgull, da. 

Anonymkode: 3aedb...08b

Skrevet

Om jeg legger på meg i jula! Oh Yes! Jeg går gjerne ned i vekt på våren og høsten, mens jul og sommerferie da går det oppover. Er alltid tjukkest i august 😏😄 Det går som inn og utpust det. 

Anonymkode: 88855...39e

Skrevet

Jepp. Litt. Elsker mat. Men blitt flinkere med årene. Starter ikke "jula" før 23 og forsøker å holde aktiviteten oppe gjennom romjula. 

Anonymkode: 78c15...968

Skrevet

Jepp, har følger jeg årshjulet til vekten :P

Januar-juli da går vekten ned, må jo se fin ut til sommeren.
Juli-august da går vekten opp, ferie og masse kos
August-desember da går vekten ned, må jo passe inn i den søte kjolen jeg har lyst til å bruke i julen/på julebord (som det ikke blir i år)
Desember da går vekten opp igjen

Og så går no åra, sa brura :P

Anonymkode: 89b91...db5

Skrevet

Nei legger aldri på meg i julen siden jeg knasker gøtteri året igjennom, men trener endel som holder kiloene unna :)

Skrevet

Legger på meg hele tiden, men det driter jeg i, får fortsatt pikk. 

Anonymkode: 88215...b57

Skrevet

Spiser kun julemat i tre-4 dager, legger ikke på meg av det. 

Anonymkode: b5855...f05

Skrevet

Gjør jeg sikkert. Aldri tenkt på. 

Anonymkode: 72cd8...764

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...