Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #1 Skrevet 2. desember 2020 Når jeg har hjemmekontor og får et sykt barn, tar jeg sykt barn dag da? Hun er dårlig i magen og vil ha meg med å se film i stua med bøtta foran seg 😂 Anonymkode: d65dd...84b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #2 Skrevet 2. desember 2020 Hvis du kan jobbe skal du gjøre det. Da trenger du ikke bruke egenmelding. At hun har lyst til at du ser film med henne er ikke grunn for å droppe jobb. Anonymkode: fcfeb...4dc
Leverpostei Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvis du kan jobbe skal du gjøre det. Da trenger du ikke bruke egenmelding. At hun har lyst til at du ser film med henne er ikke grunn for å droppe jobb. Anonymkode: fcfeb...4dc For noe tull, selvsagt kan man ta sykt barn dag selv om man har hjemmekontor. Barn trenger omsorg og tilsyn selv om mor i utgangspunktet er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Leverpostei skrev (8 minutter siden): For noe tull, selvsagt kan man ta sykt barn dag selv om man har hjemmekontor. Barn trenger omsorg og tilsyn selv om mor i utgangspunktet er hjemme. Hvis en av foreldrene må bruke tiden på å ta seg av barnet slik at det ikke går å jobbe må de jo bruke syktbarndager, men hvis det bare er for kosens del skal ikke syktbarndager brukes. Det er en ordning for å løse problemet for foreldre som må bruke tiden på syke barn og ikke kan jobbe, slik at de ikke mister lønn. Det skal ikke være ekstra fridager. Anonymkode: fcfeb...4dc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Leverpostei skrev (14 minutter siden): For noe tull, selvsagt kan man ta sykt barn dag selv om man har hjemmekontor. Barn trenger omsorg og tilsyn selv om mor i utgangspunktet er hjemme. Dette!! Nå er hjemmekontor, i alle fall i en slik omfattende form som vi har nå, veldig nytt. Og det er viktig å holde på god omsorg (tilstedeværende) for barna når de er syke, samme som å få en god arbeidsplass mtp lys, sittestilling osv. Det er viktig å ta en tlf, få litt frisk luft mm. Ellers kommer vi til å se mange negative ringvirkninger ved at man har hjemmekontor. Jeg ser på mannen at det både har sine positive og negative sider. Selv er jeg har jeg tatt master i HMS, så ser mye spennende i forhold til dette fenomenet. Men ja 😅 Svaret blir, at trenger barnet ekstra omsorg pga sykdom, så bruker man sykt barn-dag. Anonymkode: 1dedd...557
Leverpostei Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis en av foreldrene må bruke tiden på å ta seg av barnet slik at det ikke går å jobbe må de jo bruke syktbarndager, men hvis det bare er for kosens del skal ikke syktbarndager brukes. Det er en ordning for å løse problemet for foreldre som må bruke tiden på syke barn og ikke kan jobbe, slik at de ikke mister lønn. Det skal ikke være ekstra fridager. Anonymkode: fcfeb...4dc HIs barn har magesjau og kaster opp/ sitter med bøtte. Det er klart hun trenger mammaen sin. Før korona ville ingen en gang stilt spørsmål ved om det skulle brukes en sykt barn dag. Det irriterer meg skikkelig at terskelen for å yte omsorg for egne barn er blitt så høy! Før korona ville jeg tilbrakt tiden med barnet, og tatt igjen litt nødvendig arbeid på kveldstid. Jeg ville vært tilgjengelig for spørsmål på telefon, i den grad det ikke gikk ut over barnet. Syke barn kommer først. Selv underviser jeg på teams i dag, med feber og hoste. Leder spurte om jeg ikke vær så snill kunne bare innlede timen, i stedet for å bruke egenmelding.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Om du får gjort det du trenger på hjemmekontor og pleid barneg tar du ikke sykt barn. Får du ikke arbeidet og kun tatt deg av barnet så er det egenmelding. Så tenk over hva får til av det ene og det andre, om du ikke må ta egenmelding bør du spare den. Det kan hende du trenger disse siden, så om du får dagen til å gå opp med å gjøre litt sv begge deler så gjør du det. Anonymkode: c1b31...5ee
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis en av foreldrene må bruke tiden på å ta seg av barnet slik at det ikke går å jobbe må de jo bruke syktbarndager, men hvis det bare er for kosens del skal ikke syktbarndager brukes. Det er en ordning for å løse problemet for foreldre som må bruke tiden på syke barn og ikke kan jobbe, slik at de ikke mister lønn. Det skal ikke være ekstra fridager. Anonymkode: fcfeb...4dc Aldri om jeg hadde avvist en spysjuk 4 åring og sagt jeg måtte jobbe. Alder har jo litt å si for handling. Bare fordi man har hjemmekontor skal ikke barnet overlates til seg selv. Omsorg er en del av det å være hjemme med sykt barn. Man er ikke hjemme bare fordi ma.skal passe på at ikke noe galt skjer, man er jo hjemme for å trygge og gi den omsorgen. Sykdom kan være skummelt i tillegg til vondt og ubehsgelig. Anonymkode: 45c97...9ea
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 Hvis du regner med at barnet vil trenge deg mye av dagen tar du omsorgsdag og vier deg til barnet. Et alternativ kan være å ringe din leder og si at du har en småsyk unge, men regner med at du kan få jobbet endel likevel, men at noen avbrytelser vil det bli. Det kommer litt an på alder og modenhet på barnet og åå hva slags type jobb du har om det lar seg gjøre å jobbe hjemmefra med sykt barn. En 6 åring som trenger deg til noe hele tiden og kjeder seg alene er noe annet enn en 9 åring som kan underholde seg selv endel og skjønner at du jobber. Anonymkode: 0b8de...bf1
Leverpostei Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Om du får gjort det du trenger på hjemmekontor og pleid barneg tar du ikke sykt barn. Får du ikke arbeidet og kun tatt deg av barnet så er det egenmelding. Så tenk over hva får til av det ene og det andre, om du ikke må ta egenmelding bør du spare den. Det kan hende du trenger disse siden, så om du får dagen til å gå opp med å gjøre litt sv begge deler så gjør du det. Anonymkode: c1b31...5ee Nå er det jo for de fleste av oss 15-16 arbeidsdager igjen i 2020, så dette er vel ikke tiden for å avvise spysjuke småunger for å spare på dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå