Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Kan noen hjelpe oss med oppgave 6b og 6c? Barnet sier at x og = alltid skal stå under hverandre i utregningen. Jeg ser hva som er svaret, men jeg klarer ikke å regne det ut når x og = skal stå under hverandre. Anonymkode: ca963...d50
Superdolly Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 = står alltid under = nedover når du løser ligninger, men X må ikke nødvendigvis stå under X. 6 + 7 = X - 3 (Plusser på 3 på begge sider av 😃 6 + 10= X (Snur hele greia) X. = 16 Jeg lærte i gamledager at =-tegnene skal stå rett under hverandre hele veien ned, for at det skal se pent og ryddig ut. X-ene må man nødvendigvis av og til flytte på, så de kan man IKKE alltid sette rett under hverandre.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 6+7=x-3 13=x-3 16=x x+3=y-5 x =y-8 blir det ikke bare slik? Anonymkode: 3a09f...06d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Tusen takk for svar! Ikke så lett med et barn som trenger mye hjelp i matematikk og foreldre som etter hvert kommer til kort.... HI Anonymkode: ca963...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå