Gå til innhold

Lønnsøkning 2020

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet korona ble lønnsforhandlingene våres i mai utsatt og flyttet til November egentlig. Disse starter nå denne uka. 

Noen som har hatt lønnsforhandlinger i år? Har funnet så lite tall for i år og synes det er fryktelig vanskelig hva jeg skal kreve i møtet på fredag. Sjefen er veldig på at hver enkelt skal komme med et lønnskrav. 

Mange bedrifter har jo hatt det vanskelig i år og helt forståelig hatt dårlige oppgjør. 

Jeg jobber i administrasjonen innenfor bygg og anlegg og vår bransje har jo gått så det griner med unntak av mars og april. Frem til mars og fra mai var vi godt over fjoråret. Å resultatet for hele året ser svært lovende ut. Vi har riktignok sittet på hjemmekontor, men vi har jammen stått på å jobbet langt mer enn normalt for å holde unna trykket. 

Noen som har hatt forhandlinger i sammenlignbare yrker eller vet hvor det ligger noe tall tilgjengelig? 

Anonymkode: 08092...aa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kommunen fikk «alle» mellon1000 og 1800 brutto.

Anonymkode: e8d13...ed0

Skrevet

Lærer, fikk 1400kr per år. Hadde vært bedre å ikke fått noe. For det vi fikk var et hån. Samme med andre yrkesgrupper i offentlig sektor.

Anonymkode: c4691...565

Skrevet

I vår bransje har vi hatt en lønnsnedgang på 1% siste 2 år og forventning om 6% reduksjon i år.

Anonymkode: af937...5be

Skrevet

Fikk 1,6% økning. Jobber i staten. 

Anonymkode: 87207...58d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fikk 1,6% økning. Jobber i staten. 

Anonymkode: 87207...58d

Vi fikk under 0,5%. Ingen individuelle forhandlinger. I staten.

Men du behøver ikke å få lite selv om vi i offentlig sektor ikke får noe videre. Hvis bransjen din går bra, bør du forhandle akkurat slik du ville gjort i fjor!

Anonymkode: 26fac...5cd

Skrevet

Vi fikk 2%. Og klar melding om at det ikke ble individuelle lønnsforhandlinger i år, for de som ville be om en lønnsamtale.

Anonymkode: d9c6b...29f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi fikk 2%. Og klar melding om at det ikke ble individuelle lønnsforhandlinger i år, for de som ville be om en lønnsamtale.

Er det i sammenlignbar bransje? Jeg har snusa litt på å be om 2,5%.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Lærer, fikk 1400kr per år. Hadde vært bedre å ikke fått noe. For det vi fikk var et hån. Samme med andre yrkesgrupper i offentlig sektor.

Men det ble nei i uravstemningen, så det gikk til mekling. Meklingen er utsatt, og starter rett over nyttår. 

Anonymkode: 273d9...d2d

Skrevet

Ja samme her, jobber i barnehage, folket stemte jo ja på uravstemningen. 

Anonymkode: 98668...e25

Skrevet

Vi fikk  0,3% i år. Privat næring, tariffregulert. 

Anonymkode: 568ab...11f

Skrevet

Ser at KPI for året er satt til 1,4 % for året. Så det bør jo være absolutt minimun for alle egentlig🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ser at KPI for året er satt til 1,4 % for året. Så det bør jo være absolutt minimun for alle egentlig🤔

Jeg er egentlig enig i det, selv om de fleste av oss kan se langt etter 1,4 % i år. Deste viktigere at folk som TS som jobber i bransjer som går bra ikke lar seg avspise med småpenger.

Skrevet

Vi fikk KTP 1,4%. Er i byggebransjen. Vi har hatt dalende oppdragsmengde nå mot slutten av året, men har noen store prosjekter på vent.

Anonymkode: 7c16c...344

Skrevet

Ikke hatt vårt oppgjør enda innenfor it, men mannen fikk 3% på fabrikk.

Anonymkode: 97454...06c

Skrevet

Ser jeg har fått 0,45% så vurderer nå å gå fra offentlig til privat sektor igjen. 

Når var deres lønn gjeldene fra? 

Anonymkode: 7c536...396

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ser jeg har fått 0,45% så vurderer nå å gå fra offentlig til privat sektor igjen. 

Når var deres lønn gjeldene fra? 

Anonymkode: 7c536...396

Fra desember. Jeg har og fått ca 0,45, det er bare de med lavest lønn hos oss som har fått hele 0,5 😅

Skrevet

Det er ikke noe rart i at kpi er høyere enn lønnsveksten. Det er helt naturlig når kronen har svekket seg. Da blir jo importvarene dyrere enn vi er vant til og det vi produserer blir dyrere for utlendingene å kjøpe hvis vi ikke senker lønningene. (Grovt sett)

Anonymkode: af937...5be

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Er det i sammenlignbar bransje? Jeg har snusa litt på å be om 2,5%.

Er bransje som går så det griner i pandemien., så sånn sett sammenliknbart. 

Synes du godt kan be om 2,5%, eller kanskje 3 for å ha litt forhandlingsrom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Vi fikk  0,3% i år. Privat næring, tariffregulert. 

Anonymkode: 568ab...11f

Her også.

Men hjelp meg litt, siden jeg aldri klarer å få dette til å sitte: Jeg mener at jeg har gått opp ett lønnstrinn hvert år i tillegg til oppgjøret. Stemmer det at det er automatisk? Eller må det forhandles frem i hvert oppgjør? Stusser fordi på forrige lønnslipp fikk jeg etterbetalt årets oppgjør, men hadde ikke gått opp et lønnstrinn.

Anonymkode: 5aad9...20f

Skrevet

Jeg jobber privat og også i byggebransjen. Fikk 1,9%.

Anonymkode: 969d1...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...