Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Vi er så rådvill, hva hjalp for ditt barn? Anonymkode: 35c19...1d6
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Med det ene barnet byttet vi til privatskole med få elever. Da kom barnet seg på skolen daglig. Andre barnet ble utredet og fikk en autisme diagnose, og da skolen klarte å tilrettelegge bra nok, så kom barnet seg daglig på skolen. Det var en skikkelig kamp med skolen, og BUP måtte komme på skolen og virkelig forklare de hva slags tilrettelegging barnet måtte ha. Nå har dette barnet startet på ungdomsskolen, og de har tilrettelagt så utrolig bra, så nå er barnet glad i å gå på skolen, og trives svært godt. Anonymkode: e7970...544
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Ritalin Anonymkode: 13122...c9b Får ikke, fordi han ikke går på skolen. Har mest sannsynlig adhd. Anonymkode: 35c19...1d6
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Ingenting som hjelper her. Fortvilet situasjon så følger denne tråden. Anonymkode: 38a7c...77d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Får ikke, fordi han ikke går på skolen. Har mest sannsynlig adhd. Anonymkode: 35c19...1d6 Min har adhd og null effekt av ritalin. Så det er ikke alltid en mulig Quick fix selv om det funker for noen. Anonymkode: 8693e...4ca
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Veldig nær og god oppfølging av kontaktlærer. Anonymkode: ddd47...64f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 Jeg er hun som svarte først. Kan da skrive hva som gjør at barnet mitt trives så godt. Det er at de er 4 elever sammen, de har vært venner siden første klasse, de har sitt eget grupperom, hvor de kan tilbringe hele dagen, der har de sofa, kjøleskap, Micro og vannkoker. Det er alltid 2 voksne sammen med de. 3 av de har diagnoser, en av de har bare slitt med skolevegring. Og de alle trives veldig godt. Og lærerne, assistentene og spes.peden som er der, er helt fantastiske. Mitt barn har en spesiell interresse, og det har og ene læreren. Så mitt barn får da jobbe med dette i undervisningen, der det passer. Anonymkode: e7970...544
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Jeg er hun som svarte først. Kan da skrive hva som gjør at barnet mitt trives så godt. Det er at de er 4 elever sammen, de har vært venner siden første klasse, de har sitt eget grupperom, hvor de kan tilbringe hele dagen, der har de sofa, kjøleskap, Micro og vannkoker. Det er alltid 2 voksne sammen med de. 3 av de har diagnoser, en av de har bare slitt med skolevegring. Og de alle trives veldig godt. Og lærerne, assistentene og spes.peden som er der, er helt fantastiske. Mitt barn har en spesiell interresse, og det har og ene læreren. Så mitt barn får da jobbe med dette i undervisningen, der det passer. Anonymkode: e7970...544 Er dette en spesialskole? Syntes det er rart at noen skoler har allverdens av ressurser, andre har ingen. Har en med skolevegring i en klasse på 34, med samme voksentetthet som de har på 4 elever. Skulle ønske det var likt for alle Jenta di er heldig som trives, er så viktig. Anonymkode: 38a7c...77d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Et samarbeid mellom BUP, PPT, skole og innvilgning av 100% assistent og modning hos barnet. Ingen diagnoser her. Anonymkode: d998e...d38
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Er dette en spesialskole? Syntes det er rart at noen skoler har allverdens av ressurser, andre har ingen. Har en med skolevegring i en klasse på 34, med samme voksentetthet som de har på 4 elever. Skulle ønske det var likt for alle Jenta di er heldig som trives, er så viktig. Anonymkode: 38a7c...77d Nei, men det er en ungdomsskole med nesten 700 elever, så da er det alltid noen elever med spesielle behov. Så de har i alle år hatt grupper for disse elevene. Ellers måtte en del av de sitte på grupperom alene med en person på seg. Da blir det jo billigere for skolen med 4 elever og 2 ansatte. Da kan jo en av de ansatte og bare være assistent. Vet at 3 av elevene har alle fått utfyllende rapport fra PPT, og hvor ingen av de skal ha klasse undervisning. Det å få hjelp fra PPT hjelper og mye. Anonymkode: e7970...544
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 Jeg har en sønn med adhd og høytfungerende barneautisme som har hatt alvorlig skolevegring siden 4.klasse. Han går nå i 5.klasse og har de siste ukene vært på skolen tre dager i snitt som er en stor forbedring. For han så har det hjulpet med assistent, dagsplan, tilgang på grupperom, jobbe på iPad/PC, hyppige pauser og inne i friminutt. For min sønn er det diagnosene, og da særlig autismen som gjør en vanlig skolehverdag svært krevende for han. Ideelt sett burde han ikke godt i normalskolen, men det finnes nesten ikke tilbud til barn som han. Han har normal intelligens og er ikke utagerende, så sånn sett er han ikke vanskelig å ha i klasserommet, men han får ikke med seg noe av undervisningen og blir veldig engstelig og forvirret av alle inntrykkene. Du sier ikke noe om hvorfor barnet ditt ikke vil på skolen. Er det underliggende diagnoser? Angst? Mobbing? Tilrettelegging er nøkkelen, men da må man vite hvor det går galt. Anonymkode: ab9f6...b75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå