Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke husker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare her men over alt. F.eks. hvor gammelt barnet var da det sluttet med bleie, smokk, mat på natta, når det fikk sin første tann, hva det veide på alle kontrollene å om det fikk utslett etter vaksiner osv. Mange har stålkontroll på når, hvor og hvordan på alle barna.

Jeg husker svært lite av sånne ting. Føler meg skikkelig dum. 

Sitter til legen som spør: når merket du symptomene første gang. Når tok du blodprøve sist +++ 

Mangler jeg en del av hjernen som heter huske-del?

Anonymkode: 48412...32a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene. Kan huske når barna begynte å gå, ikke mye annet. Kan ha hukommelse som en elefant på enkelte ting, men andre ting er det fullstendig gullfiskhukommelse.

Skrevet

Huskar absolutt ingenting lenger. Og å finne ting er blitt heilt håplaust. For eg gløymer kva eg leiter etter medan eg leitar. Og første tann osb, har ikkje peiling. Veit ca kortid ungane begynte å gå. Også hugsar eg faktisk bursdagane deira. Bortsett frå at eg blandar saman dei to eldste. Og dei to yngste er tvillingar. 

Anonymkode: 326d5...a64

Skrevet

Ikke bare deg. Husker enkelte ting, men må ofte grave litt i hukommelsen for å finne noe der. Som oftest husker jeg ikke sånne typiske ting du nevner, og jeg burde sikkert begynt å skrive ned mens de var små. Husker hva de heter da! 😅

Anonymkode: 2f4f1...9c6

Skrevet

Vi mennesker klarer ikke huske på alt. Det blir for mye altså. Vi husker det viktigste. Husker nada selv. Jeg angrer litt på at jeg ikke skrev opp alt, men samtidig er det egentlig så viktig å huske første brødskive og frisørbesøk? 

Anonymkode: ebba0...f4c

Skrevet

Så godt å høre det er flere enn meg.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ikke bare her men over alt. F.eks. hvor gammelt barnet var da det sluttet med bleie, smokk, mat på natta, når det fikk sin første tann, hva det veide på alle kontrollene å om det fikk utslett etter vaksiner osv. Mange har stålkontroll på når, hvor og hvordan på alle barna.

Jeg husker svært lite av sånne ting. Føler meg skikkelig dum. 

Sitter til legen som spør: når merket du symptomene første gang. Når tok du blodprøve sist +++ 

Mangler jeg en del av hjernen som heter huske-del?

Jeg husker ikke alle de tingene du nevner her, men jeg har ganske god kontroll når det gjelder barna. Husker når begge begynte å gå, fikk første tann og sluttet med smokk. Husker slett ikke hva de veide på alle kontroller, men husker fødselsvekt og cirka vekt på 1 års kontroll. Husker ikke akkurat hvilke vaksiner de har reagert på, men husker at den ene fikk litt feber etter noen av vaksinene. 

Angående meg selv roter jeg mer med slikt enn med barna. Må liksom tenke nøye etter for å huske om jeg ble operert i desember 2018 eller 2019, glemmer lett når jeg tok hvilke blodprøver, vaksiner og hvilke medisiner jeg har brukt.

Anonymkode: 977e1...c5e

Skrevet

Du er ikke alene. Jeg husker omtrent ingen sånne detaljer fra noen av ungene.

Anonymkode: 55e84...15e

Skrevet

Jeg hadde stålkontroll på vekt og lengde på alle kontroller de første to årene, ettersom barnet gikk såpass sakte opp i vekt at det var bekymringsverdig. Så ordnet det seg, og nå, et par år senere, merker jeg at alt sammen forsvinner ut av hodet. Merkelig at noe som har vært så viktig for meg bare kan bli borte igjen, men det kan der altså.

Anonymkode: accfd...713

Skrevet

Jeg har klisterhjerne når det kommer til allmennkunnskap, fag og den slags. Men husker svært lite når det kommer til milepæler i barnas første leveår. Jeg tror det har  noe å gjøre med boblen man er i da, søvnmangel og slikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...