Gå til innhold

Hvilket parti vurderer du å stemme på neste år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er dine tre viktigste saker? 

Jeg vurderer SP for første gang. 

Er sterkt i mot acer, ønsker bedre beredskap og matsikkerhet mtp at vi har et klima i endring, ønsker å beholde mer av distriktene og mindre sentralisering. Ruste opp vannkraftverkene vi har. Så er det et par punkter under skatt- og avgift som er avgjørende for min del. 

Anonymkode: 86b82...012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer faktisk det samme, men må sette meg enda mer inn i politikken deres enn jeg har gjort. Og så kommer det an på hva et eller to andre partier gjør. Jeg tenker jeg må lese noen partiprogram.

Det viktigste med neste valg er at folk ikke stemmer populistisk og pga. enkeltsaker!

Anonymkode: 34b8a...b2b

Skrevet

Jeg kommer til å stemme AP av taktiske grunner. Jeg er møkk lei blå regjering som tar fra de fattige og gir til de rike, så jeg ønsker et skifte. AP er ikke det partiet jeg nødvendigvis liker best, men de er store og kan vinne.

Anonymkode: da3cd...f61

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg kommer til å stemme AP av taktiske grunner. Jeg er møkk lei blå regjering som tar fra de fattige og gir til de rike, så jeg ønsker et skifte. AP er ikke det partiet jeg nødvendigvis liker best, men de er store og kan vinne.

Anonymkode: da3cd...f61

Tenker det samme. Har aldri stemt ap før. 

Anonymkode: 7e135...5d0

Skrevet

Skal stemme Senterpartiet. Det eneste partiet som ser ut til å prioritere distriktene i det hele tatt. Den blå regjeringen har rasert kommunene. Pålagt kommunene utallige flere oppgaver uten at det følger penger med. Nå kuttes det derfor (beklager- mente man har et NEDTREKK i budsjettene) for oppvekst og helse i det ganske land. Det går som vanlig ut over de svakeste. De som trenger tjenester som avlastning, støttekontakter, samtaler med helsesykepleier, lavterskeltilbud for psykisk helse, spesialundervisning, varm og sunn mat for de eldre osv osv. 

Senterpartiet puster AP i nakken nå så de som tenker å stemme taktisk for skifte bør stemme enda mer taktisk og sørge for et enda bedre og større skifte. AP har gått fra å være "Arbeiderpartiet" til å bli et parti for Oslo vest der kameradiet råder og ikke et menneske har hatt annet arbeid enn å jobbe i partiet. 

Anonymkode: e44d7...bf6

Skrevet

Vurderer Senterpartiet her også! 

Anonymkode: ee0c8...8ff

Skrevet

I Norge har vi det stort sett ganske godt. Vi har et velferdssystem som fungerer greit. Vi har så godt som gratis helsesystem og skole. Vi har mange velferdsordninger, selv om det alltids kan bli bedre. Alt i alt, så handler det om økonomi. Vi får penger inn, som igjen går ut. Så er det litt slingringsmonn hit og dit, alt etter hvordan en prioriterer. Et regjeringsskifte vil kun føre til små forandringer.

SP blir for nasjonalistiske for min del. De prioriterer bygdene, men lite ellers. Politikken deres er ikke bærekraftig på sikt. Jeg frykter for miljøet om de får for mye makt.

MDG kan bli for bastante i forhold til miljø. Heller ikke deres politikk er bærekraftig.

AP har for mye intern surr. 

Jeg kommer til å stemme Venstre. De er et lite parti (noe som forundrer meg litt), men de har fått til mye i Regjering. De satser på både skole og miljø, som er viktige saker for meg. I tillegg vil de satse på nye arbeidsplasser, noe vi absolutt trenger. 

Anonymkode: 15b2b...488

Skrevet

Jeg har stemt sp i 30 år. Kommer til å fortsette med det.

Anonymkode: f6fa7...b5a

Skrevet

Ap eller MDG, det siste for å få mer fart i klimatiltak.

Men skulle ønske meg ny og bedre ledelse i AP, kunne ønske Stoltenberg kom tilbake. 

Anonymkode: 73a3e...f5f

Skrevet

Jeg vet ikke. Alle politikerne driver skuespill.

Jeg har sett Jens Stoltenberg (ja, jeg vet at han ikke er Aps leder mer, jeg vet! jeg har likevel sett han, personlig) "bak scenen", hvor han sto og pratet med noen journalister og et par fra Ap. Mannen var en klyse de lux! Han dro noen tørre vitser som ikke fantes morsomme, likevel lo alle med han. Bare fordi han sa noe som liksom var "morsomt".

Jeg har møtt en nåværende toppolitiker for et parti på venstresiden. Vedkommende var nysgjerrig på meg personlig, i stedet for å diskutere politikk. Når jeg ikke ble sjarmert så måtte vedkommende plutselig prate med noen andre til stede i stedet. Jeg ble mektig skuffet.

Jeg er personlig et sted mellom Rødt og SV. Der er grunner til at jeg ikke er overbevist om at noen av de vil gjøre noen forskjell.

Ja da, kall meg ting og angrip meg fordi jeg har mistet troen på politikerne våre. Det hjelper helt sikkert.

Men jeg vet faktisk ikke.

Anonymkode: ad61f...5dd

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Og hva er dine tre viktigste saker? 

Jeg vurderer SP for første gang. 

Er sterkt i mot acer, ønsker bedre beredskap og matsikkerhet mtp at vi har et klima i endring, ønsker å beholde mer av distriktene og mindre sentralisering. Ruste opp vannkraftverkene vi har. Så er det et par punkter under skatt- og avgift som er avgjørende for min del. 

Anonymkode: 86b82...012

Høyre :) Kommer ALDRI til og stemme på AP

Anonymkode: 8bd50...2ee

Skrevet

For første gang i mitt liv skal jeg stemme på Senterpartiet 🍀

Det handler om distriktspolitikk, oppløsning av det håpløse nye fylket Viken. Jeg er også sterk i mot Acer. 

Kort og greit drittlei sittende regjering og hvordan de øker forskjellene mellom fattig og rik her i landet. Det har vært en skremmende utvikling på å ta fra de fattige og gi til de rike og mange skjebner bak mange avgjørelsene. 

Anonymkode: 2ec8c...542

Skrevet

Stemmer Høyre. Erna er stødig

Anonymkode: cf604...d05

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I Norge har vi det stort sett ganske godt. Vi har et velferdssystem som fungerer greit. Vi har så godt som gratis helsesystem og skole. Vi har mange velferdsordninger, selv om det alltids kan bli bedre. Alt i alt, så handler det om økonomi. Vi får penger inn, som igjen går ut. Så er det litt slingringsmonn hit og dit, alt etter hvordan en prioriterer. Et regjeringsskifte vil kun føre til små forandringer.

SP blir for nasjonalistiske for min del. De prioriterer bygdene, men lite ellers. Politikken deres er ikke bærekraftig på sikt. Jeg frykter for miljøet om de får for mye makt.

MDG kan bli for bastante i forhold til miljø. Heller ikke deres politikk er bærekraftig.

AP har for mye intern surr. 

Jeg kommer til å stemme Venstre. De er et lite parti (noe som forundrer meg litt), men de har fått til mye i Regjering. De satser på både skole og miljø, som er viktige saker for meg. I tillegg vil de satse på nye arbeidsplasser, noe vi absolutt trenger. 

Da ønsker du egentlig å beholde Høyre og mest trolig Frp også, da?

Skrevet

Ap🌹

Skrevet

Jeg stemmer ikke ut fra parti eller person, jeg stemmer på en ideologi jeg tror på. Og siden det er Arbeiderpartiet som representerer den ideologien her til lands, så stemmer jeg Arbeiderpartiet ved neste stortingsvalg også. Det aller viktigste er å få fjerna de blå fra regjeringskontorene. 

Anonymkode: 8c44b...b1f

Skrevet

Her står det mellom Sp og Frp. 

Selv om jeg bor i Oslo så er vi avhengig av at ting fungerer i bygdene også. 

Anonymkode: 7f87b...e69

Skrevet

Dere som vurderer å stemme sosialistisk, er dere klare over hvordan de har det i sosialistiske Venezuela?

Anonymkode: b66c2...c81

Skrevet

Sp

- ut av Schengen

- nei til vindindustri som raserer landet

- makta tilbake til folket, ikke til pengepampene som Erna bukker og skraper for

Anonymkode: 51a7d...207

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

For første gang i mitt liv skal jeg stemme på Senterpartiet 🍀

Det handler om distriktspolitikk, oppløsning av det håpløse nye fylket Viken. Jeg er også sterk i mot Acer. 

Kort og greit drittlei sittende regjering og hvordan de øker forskjellene mellom fattig og rik her i landet. Det har vært en skremmende utvikling på å ta fra de fattige og gi til de rike og mange skjebner bak mange avgjørelsene. 

Anonymkode: 2ec8c...542

Full støtte 👍

Anonymkode: 51a7d...207

Skrevet

Sp! Eneste skolepartiet igjen, da de var de eneste som oppriktig var imot de idiotiske kompetansekravene som fikk tilbakevirkende kraft for lærere! (Kompetansekrav er greit nok altså, men ikke med tilbakevirkende kraft!) 

Anonymkode: 7e324...007

Skrevet

Har Sp garantert å ikke gå i samarbeidsregjering med Høyre og Frp ved neste valg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da ønsker du egentlig å beholde Høyre og mest trolig Frp også, da?

Erna er stødig, så ja. Håper de greier å styre unna FrP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...