Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Ble bedt om å skrive under på samtykkeskjema til å innhente opplysninger fra helsesøster av barnehagen. Foran 2 andre foreldre og dem hadde bekymringer for språket. Dette ble sakt til meg foran andre foreldre! Følte det som ubehagelig i ettertid.. Anonymkode: 5bedc...057
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Drit i å ta deg sjøl så høytidelig. Du er ikke krenka, det er ikke farlig, og ungen din trenger all hjelp den kan få. Anonymkode: 6fa44...3e2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Drit i å ta deg sjøl så høytidelig. Du er ikke krenka, det er ikke farlig, og ungen din trenger all hjelp den kan få. Anonymkode: 6fa44...3e2 Å fysj for en ufyselig kommentar! 🤮 Anonymkode: 5bedc...057
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Å fysj for en ufyselig kommentar! 🤮 Anonymkode: 5bedc...057 Nei, ikke ufyselig. Barn trenger hjelp om det er bekymring for språk. Og du kan ikke bli krenket så lett. Anonymkode: fd78c...1c9
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Nei, ikke ufyselig. Barn trenger hjelp om det er bekymring for språk. Og du kan ikke bli krenket så lett. Anonymkode: fd78c...1c9 Det dette er snakk om er ikke at Hi blir krenket. Det har med det å gjøre at barnehagen trolig tråkker over grensen for taushetsplikt, og det er faktisk et alvorlig overtramp. Dette angår jo egentlig ikke Hi selv, men det er snakk om at barnet har lovfestet rett til å få sitt privatliv og helseopplysninger beskyttet! Hi motsetter seg jo ikke hjelp, bare at barnehagen oppfører seg svært uprofesjonelt og trolig ulovlig. Flere bør reagere på slike overtramp, for det er veldig uprofesjonelt av barnehagen. I dette tilfellet er det kanskje ikke så veldig alvorlig, men det kan det være for det neste barnet som blir behandlet slik av barnehagen. Hi - jeg ville tatt dette opp med styrer av barnehagen, for slik har de ikke lov å ta foran andre. Selv om barnets utfordringer kanskje ikke ble nevnt, så skal slikt tas uten at andre overhører det! Bra du reagerer! Anonymkode: ade2e...56a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det dette er snakk om er ikke at Hi blir krenket. Det har med det å gjøre at barnehagen trolig tråkker over grensen for taushetsplikt, og det er faktisk et alvorlig overtramp. Dette angår jo egentlig ikke Hi selv, men det er snakk om at barnet har lovfestet rett til å få sitt privatliv og helseopplysninger beskyttet! Hi motsetter seg jo ikke hjelp, bare at barnehagen oppfører seg svært uprofesjonelt og trolig ulovlig. Flere bør reagere på slike overtramp, for det er veldig uprofesjonelt av barnehagen. I dette tilfellet er det kanskje ikke så veldig alvorlig, men det kan det være for det neste barnet som blir behandlet slik av barnehagen. Hi - jeg ville tatt dette opp med styrer av barnehagen, for slik har de ikke lov å ta foran andre. Selv om barnets utfordringer kanskje ikke ble nevnt, så skal slikt tas uten at andre overhører det! Bra du reagerer! Anonymkode: ade2e...56a Ja skal ta det opp med bestyreren! Barnets utfordring som jeg ikke viste eksisterte engang ble jo tatt opp rett foran di andre foreldrene Anonymkode: 5bedc...057
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Veldig uproft, jeg synes du skal ta det opp med de. Anonymkode: ca383...6f2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ja skal ta det opp med bestyreren! Barnets utfordring som jeg ikke viste eksisterte engang ble jo tatt opp rett foran di andre foreldrene Anonymkode: 5bedc...057 Da er det jo enda verre gjort av barnehagen! Bra du vil ta det opp! Jeg ville vært veldig tydelig på at den ansatte som gjorde dette brøt taushetsplikten sin og at det er et alvorlig brudd på det lovverket de har å forholde seg til, og så ville jeg spurt styrer hvordan denne har tenkt å sikre at de ansatte ikke gjentar dette. Jeg ville også krevd at den som gjorde det må unnskylde seg, for det skal ikke være enkelt når slike ting gjøres. Så ville jeg tatt opp at jeg forventer at barnehagen opptrer langt mer profesjonelt når det kommer til saker som gjelder barnets helse, og spørre hvorfor de ikke med ett eneste ord har nevnt disse påståtte problemene for deg før den ansatte plutselig og foran andre krever at du undertegner et samtykkeskjema. Jeg ville sagt at dette ikke er bra nok av barnehagen, og så ville jeg bedt om full gjennomgang av hvor lenge de har registrert problemet, hva de har gjort med det og hvorfor de ikke har involvert deg og ev. far i dette - og jeg ville spurt hvor de har sviktet, hvem som har ansvar for dette og hva de har tenkt å gjøre fremover. Det er selvfølgelig mulig at dette er en glipp, men det virker mer som en systemsvikt hos dem. Du burde jo ha blitt informert om dette tidligere, og da uten andre tilstede. Og om det var behov for å innhente opplysninger om barnet så skulle du vært bedt om dette uten at andre kunne overhøre det. Så de har sviktet i flere ledd, slik jeg ser det. Da er det trolig også flere som har sviktet, ikke bare den som nå ba om en underskrift. Jeg hadde ikke hisset meg opp, men jeg ville vært veldig saklig og krevd klare svar. Og jeg ville krevd å få et møtereferat i etterkant. Håper alt går seg til for din datters del Anonymkode: ade2e...56a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Da er det jo enda verre gjort av barnehagen! Bra du vil ta det opp! Jeg ville vært veldig tydelig på at den ansatte som gjorde dette brøt taushetsplikten sin og at det er et alvorlig brudd på det lovverket de har å forholde seg til, og så ville jeg spurt styrer hvordan denne har tenkt å sikre at de ansatte ikke gjentar dette. Jeg ville også krevd at den som gjorde det må unnskylde seg, for det skal ikke være enkelt når slike ting gjøres. Så ville jeg tatt opp at jeg forventer at barnehagen opptrer langt mer profesjonelt når det kommer til saker som gjelder barnets helse, og spørre hvorfor de ikke med ett eneste ord har nevnt disse påståtte problemene for deg før den ansatte plutselig og foran andre krever at du undertegner et samtykkeskjema. Jeg ville sagt at dette ikke er bra nok av barnehagen, og så ville jeg bedt om full gjennomgang av hvor lenge de har registrert problemet, hva de har gjort med det og hvorfor de ikke har involvert deg og ev. far i dette - og jeg ville spurt hvor de har sviktet, hvem som har ansvar for dette og hva de har tenkt å gjøre fremover. Det er selvfølgelig mulig at dette er en glipp, men det virker mer som en systemsvikt hos dem. Du burde jo ha blitt informert om dette tidligere, og da uten andre tilstede. Og om det var behov for å innhente opplysninger om barnet så skulle du vært bedt om dette uten at andre kunne overhøre det. Så de har sviktet i flere ledd, slik jeg ser det. Da er det trolig også flere som har sviktet, ikke bare den som nå ba om en underskrift. Jeg hadde ikke hisset meg opp, men jeg ville vært veldig saklig og krevd klare svar. Og jeg ville krevd å få et møtereferat i etterkant. Håper alt går seg til for din datters del Anonymkode: ade2e...56a Veldig bra beskrevet! Takk for veldig utfyllende svar har aldri vært i en alik situasjon før så visste jo ikke helt hva jeg skulle si/gjøre der og da. Om jeg har en datter eller sønn vil jeg ikke nevne mtp fare for gjenkjennelse på nett Anonymkode: 5bedc...057
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 3 hours ago, Anonym bruker said: Ble bedt om å skrive under på samtykkeskjema til å innhente opplysninger fra helsesøster av barnehagen. Foran 2 andre foreldre og dem hadde bekymringer for språket. Dette ble sakt til meg foran andre foreldre! Følte det som ubehagelig i ettertid.. Anonymkode: 5bedc...057 ser ikke problemet. snakk og og bli krenka for ingenting Anonymkode: 06c45...8a0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): ser ikke problemet. snakk og og bli krenka for ingenting Anonymkode: 06c45...8a0 Det har ingenting med krenka å gjøre. Selvfølgelig er det et problem med uproffe ansatte som ikke passer taushetsplikten sin. Anonymkode: ca383...6f2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Veldig bra beskrevet! Takk for veldig utfyllende svar har aldri vært i en alik situasjon før så visste jo ikke helt hva jeg skulle si/gjøre der og da. Om jeg har en datter eller sønn vil jeg ikke nevne mtp fare for gjenkjennelse på nett Anonymkode: 5bedc...057 Beklager, av en eller annen grunn trodde jeg at jeg hadde lest datter i hovedinnlegget, men ser jo at det har du ikke Jeg kom på at jeg glemte å skrive en annen ting over her. I tillegg til det andre jeg skrev at jeg ville tatt opp, så ville jeg startet med å si at du setter pris på at barnehagen ønsker å finne ut av språkproblemene barnet har, at de faktisk bryr seg og tar tak i den biten, i tilfelle det skulle vise seg at barnet trenger ekstra oppfølging på dette området, og at det er en selvfølge at barnehagen og du går den veien sammen. Da starter du med å vise velvilje og viser samarbeidsvilje. Så kan du fortsette med et "men".... og så ta opp resten. (Ps... jeg kjenner en som nå er godt voksen, han begynte ikke å snakke før han var fem år gammel. Men når han først gjorde det så snakket han to språk flytende Mor fra et land og far fra et annet. Jenta til en kompis av meg snakket veldig lite til hun var to og et halvt år, nesten tre år, syntes også å henge etter motorisk, men hun var rett og slett litt treg av seg og fulgte sitt eget tempo. I dag går hun på skolen, har et større ordforråd enn sine jevnaldrende og er høyt og lavt i fysisk aktivitet. Så det må ikke være noe galt, men det er veldig bra at bhg. ønsker å ta tak i det i tilfelle litt ekstra hjelp kan hjelpe barnet ditt.) Anonymkode: ade2e...56a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Beklager, av en eller annen grunn trodde jeg at jeg hadde lest datter i hovedinnlegget, men ser jo at det har du ikke Jeg kom på at jeg glemte å skrive en annen ting over her. I tillegg til det andre jeg skrev at jeg ville tatt opp, så ville jeg startet med å si at du setter pris på at barnehagen ønsker å finne ut av språkproblemene barnet har, at de faktisk bryr seg og tar tak i den biten, i tilfelle det skulle vise seg at barnet trenger ekstra oppfølging på dette området, og at det er en selvfølge at barnehagen og du går den veien sammen. Da starter du med å vise velvilje og viser samarbeidsvilje. Så kan du fortsette med et "men".... og så ta opp resten. (Ps... jeg kjenner en som nå er godt voksen, han begynte ikke å snakke før han var fem år gammel. Men når han først gjorde det så snakket han to språk flytende Mor fra et land og far fra et annet. Jenta til en kompis av meg snakket veldig lite til hun var to og et halvt år, nesten tre år, syntes også å henge etter motorisk, men hun var rett og slett litt treg av seg og fulgte sitt eget tempo. I dag går hun på skolen, har et større ordforråd enn sine jevnaldrende og er høyt og lavt i fysisk aktivitet. Så det må ikke være noe galt, men det er veldig bra at bhg. ønsker å ta tak i det i tilfelle litt ekstra hjelp kan hjelpe barnet ditt.) Anonymkode: ade2e...56a Klokt tenkt, det skal jeg si! barnet mitt er langt fra 5 år og flerspråklig 😁 gått i norsk barnehage i 3 mnd Anonymkode: 5bedc...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå