Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Har funnet ut at dette går ikke lenger. Har for mye lån. Er så sliten av å prøve å få det til å gå rundt hver måned. Tenkte å søke gjeldsordning. Men gjelden er ny og ikke inkasso. Men da er vel sjansen liten for gjeldsordning? Noen med erfaring med dette? Anonymkode: 97c3d...209
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Du får ikke gjeldsordning da nei. Men ta kontakt med gjeldsrådgiver/økonomisk rådgiver i kommunen, det er nav som formidler time der, så kan en økonom med nye øyne se på problemene dine og kanskje se løsninger du ikke ser. Anonymkode: 97f11...37e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Har du noe å selge da? Anonymkode: 396b0...75a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Hvilken gjeld er det? Boliglån, forbrukslån, billån? Anonymkode: 3f06e...3a8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Har du flere forbrukslån? I så fall ville jeg gått gjennom de, fått deg en oversikt over rente og minimumsbeløp. Betal mest ned på de med høyest rente først og betal litt over minimum på de med lavest rente. Anonymkode: 11c9e...de8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Du får nok ikke det nå. Men bestill tid hos økonomisk rådgiver i kommunen så får du hjelp videre. Evt.kan du søke på luksusfellen? De hjelper mange i samme situasjon 👍 Lykke til. Anonymkode: 999ba...89e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Offentlig gjeldsordning kan nok bli vanskelig, men det er ingenting i veien for å forsøke å få til en privat avtale. Start med å kartlegge inntekter og utgifter. Har du en god venn som kan hjelp deg? Hvis du kjenner noen som er systematiske eller gode til å forhandle, så kan det være mye hjelp. Lag et budsjett og finn ut hvor mye du har igjen til å betale ned gjelden. Få oversikt over gjelden. Husk at det verste du kan få er nei når du ringer for å forhandle. Du taper ingenting på det. Kreditorer ønsker å få inn pengene, de har ofte rom for forhandling rundt renter/gebyrer. Anonymkode: 67aee...236
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Jeg skjønner at det blir vanskelig. Men vil de ha pengene sine, så er det jo bra hvis jeg får det. Som det ser ut nå så er jeg på vei til at det går til inkasso uansett Anonymkode: 97c3d...209
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner at det blir vanskelig. Men vil de ha pengene sine, så er det jo bra hvis jeg får det. Som det ser ut nå så er jeg på vei til at det går til inkasso uansett Anonymkode: 97c3d...209 Generelt så får man ikke gjeldsordning på ny gjeld Anonymkode: 6697b...076
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner at det blir vanskelig. Men vil de ha pengene sine, så er det jo bra hvis jeg får det. Som det ser ut nå så er jeg på vei til at det går til inkasso uansett Anonymkode: 97c3d...209 Ingen utlånere vil ha gjeldsordning på ny gjeld, da vil de neppe få alle pengene du skylder dem... De ønsker at du skal betale så lenge det går, blir det inkasso og utestående gjeld som ikke blir betalt blir historien en annen, da er det bedre få tilbake litt enn ingenting. Anonymkode: 97f11...37e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Generelt så får man ikke gjeldsordning på ny gjeld Anonymkode: 6697b...076 Er 1.5 år ny gjeld? Anonymkode: 97c3d...209
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Føler med deg, mange som sliter økonomisk nå. Ta kontakt med økonomisk rådgiver og hør hvilke muligheter du har. Lykke til. Anonymkode: 3ce62...64d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 Har du noe å selge? Bil? Bunad? Sportsutstyr? Småting, litt og litt så blir det summer tilslutt. Bor du for dyrt? Selge bolig/flytte til noe billigere? jobber du? Prøv å få ekstrajobb nå før jul? Røyk/snus/brus osv? Kutt alt unødvendig. hvilken type gjeld er det? Anonymkode: 449e3...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå