Gå til innhold

Serien Atlantic Crossing på NRK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den ikke litt på kanten? Vet man med sikkerhet at forholdet mellom kronprinsesse Märtha og president Rossevelt var så heftig? 

Anonymkode: 5b2e5...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke en hemmelighet at det er tatt mange friheter i ulike fremstillinger i denne serien. Noe historisk korrekt er der jo, ellers hadde de ikke hatt noe å bygge karakterene på, men fremstillingen av Märtha er nok ikke helt slik det var. Liker likevel serien svært godt.

Anonymkode: 5c850...2bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke en hemmelighet at det er tatt mange friheter i ulike fremstillinger i denne serien. Noe historisk korrekt er der jo, ellers hadde de ikke hatt noe å bygge karakterene på, men fremstillingen av Märtha er nok ikke helt slik det var. Liker likevel serien svært godt.

Anonymkode: 5c850...2bc

Jeg liker også serien veldig godt. Dog synes jeg nok at Märtha blir framstilt i et noe dårlig lys......

Anonymkode: 5b2e5...30a

Skrevet

Historisk sett er den mer på trynet enn alle de andre dårlige filmframstillingene de siste årene til sammen.

Anonymkode: 03f13...1df

Skrevet

Dette er ingen dokumentar, det er en dramaserie BASERT PÅ virkelige hendelser. 

Anonymkode: b5331...4c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er noe «off» med å lage drama basert på virkelige hendelser med så mange kunstneriske friheter når det omhandler enkeltpersoner - og intime detaljer om deres liv. Jeg syns det er helt absurd egentlig.. 

Anonymkode: 8159d...682

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Nettopp, det er en spinnvill story med innslag av reelle hendelser. 

Anonymkode: 4b7ac...d04

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nettopp, det er en spinnvill story med innslag av reelle hendelser. 

Anonymkode: 4b7ac...d04

Et innslag? Det er vår nåværende kongefamilie du snakker om. Det er presidenten i USA. Det er en meget reell krig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Et innslag? Det er vår nåværende kongefamilie du snakker om. Det er presidenten i USA. Det er en meget reell krig.

Der er jo da det blir så absurd og koke det sammen med intime detaljer uten rot i virkeligheten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo sant. Serien er historisk sett høyst ukorrekt. Jeg synes det er helt vilt at de har tatt seg så mange friheter når de har laget serien. For den uopplyste seer fremstilles jo handlingen dokumentarisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Der er jo da det blir så absurd og koke det sammen med intime detaljer uten rot i virkeligheten. 

Det er jo det jeg sier - dette har for sterke historieske bindinger til at man kan dikte fritt. Slett håndverk, rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...