Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei Jeg har to barn som fort fryser på hendene. Har noen noe gode tips til merker/modell votter eller hansker? De jeg har nå (stormberg?) er tydeligvis ikke bra nok, så nå må det handles. Anonymkode: e7fe1...bb4
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Votter er mye varmere enn hansker. Tova ullvotter med vindvott over er godt og varmt. Anonymkode: a8753...113
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Ullforede votter. Hold deg unna syntetiske votter. De varmer ikke like bra. Jeg kjøpte ullforede på stormberg for noen år siden, men tror de har sluttet med dem? Hestra har opp til 6 år i alle fall. Anonymkode: 94001...88d
nerdybirdy Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Mine har hestra votter, og det fungerer veldig bra. De er foret med ull, men tåler endel vann. De har både votter hvor man kan ta ut foret og votter med integrert for. Største problemet her er å få dem til å gå med vottene
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Kommer ann på alder på barna og hva de skal brukes til. Mine hadde tovede votter i barnehagen, der hadde de ett lager for de blir våte når det er vått ute. I barnehagen kunne de bytte votter ofte, de hadde ofte ett tørt par i lomma og bytta slik at de slapp å gå inn for å bytte. På skolen var ikke dette praktisk, såda måtte vi gå på leit for å finne noe som varmet. Hva de syns var varmt nok var veldig forskjellig, så det ble noen bomkjøp.jeg lærte meg etterhvet å kjøpe ett par i større størrelse når vi fant en varm nok vott for de, slik at de hadde ett par neste vinter. De sleit ut vottene begge to, så de gikk ikke i arv. Hun ene måtte h votter og hansker. Hansker var ikke varme nok, men hun leka og herja så mye at hun ville ha hansker og votter i lomma slik at hun kunne bytte på. Nå er de tenåringer begge to og nå er det selbuvotter for alle penga. Mormor lo når hun fikk ønskelista deres iår, der var det kun nye votter og veldig spesifikke farger og størrelser. Minsta skal nemlig ha de trange og ikke luftige, så der må mormor strikke de med noen pinne nr mindre enn de egentlig skal. Nå leker de ikke lengre, går frem og tilbake til skolen slik at det er forskjell på hva behovet er nå og før. De har også en haug med tovede votter, noe som er bedre når det er skikkelig kaldt eller blåser. Anonymkode: 01163...143
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Kommer ann på alder på barna og hva de skal brukes til. Mine hadde tovede votter i barnehagen, der hadde de ett lager for de blir våte når det er vått ute. I barnehagen kunne de bytte votter ofte, de hadde ofte ett tørt par i lomma og bytta slik at de slapp å gå inn for å bytte. På skolen var ikke dette praktisk, såda måtte vi gå på leit for å finne noe som varmet. Hva de syns var varmt nok var veldig forskjellig, så det ble noen bomkjøp.jeg lærte meg etterhvet å kjøpe ett par i større størrelse når vi fant en varm nok vott for de, slik at de hadde ett par neste vinter. De sleit ut vottene begge to, så de gikk ikke i arv. Hun ene måtte h votter og hansker. Hansker var ikke varme nok, men hun leka og herja så mye at hun ville ha hansker og votter i lomma slik at hun kunne bytte på. Nå er de tenåringer begge to og nå er det selbuvotter for alle penga. Mormor lo når hun fikk ønskelista deres iår, der var det kun nye votter og veldig spesifikke farger og størrelser. Minsta skal nemlig ha de trange og ikke luftige, så der må mormor strikke de med noen pinne nr mindre enn de egentlig skal. Nå leker de ikke lengre, går frem og tilbake til skolen slik at det er forskjell på hva behovet er nå og før. De har også en haug med tovede votter, noe som er bedre når det er skikkelig kaldt eller blåser. Anonymkode: 01163...143 Dette! Ellers har vi god erfaring med Hestra. Anonymkode: 89bc2...51a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Hjemmestrikket ullvotter med regnvotter når det er ekstra vått. Det som fungere aller best. Disse tjukke vottene spesielt til småbarn er helt håpløse Anonymkode: 27347...5f0
Tekla123 Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 7-åringen liker Hestra (de med uttagbart ullfor) og Reima best.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Selvsagt svarer alle Hestra her. Votter til 600 kr paret til småbarn som roter bort 7 par i året, liksom. 🙈🙄 De vi har best erfaring med er faktisk vottene fra Sport Outlet. Tror de koster 75 kr paret. De er varme og lette, samt at de strammer godt rundt håndleddene slik at de ikke ramler av. Anbefaler de hvis du bor i nærheten av en Sport Outlet. Anonymkode: 28243...919
Tekla123 Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Selvsagt svarer alle Hestra her. Votter til 600 kr paret til småbarn som roter bort 7 par i året, liksom. 🙈🙄 De vi har best erfaring med er faktisk vottene fra Sport Outlet. Tror de koster 75 kr paret. De er varme og lette, samt at de strammer godt rundt håndleddene slik at de ikke ramler av. Anbefaler de hvis du bor i nærheten av en Sport Outlet. Anonymkode: 28243...919 Min har aldri mistet et vottepar. Enten har du ekstremt surrete barn eller så er det elendig oppfølging i bhg.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Tekla123 skrev (Akkurat nå): Min har aldri mistet et vottepar. Enten har du ekstremt surrete barn eller så er det elendig oppfølging i bhg. Sikkert en kombinasjon. Vi mister ting hele tiden, ikke bare votter. Jakker, bukser, hele regndresser. Jeg kjøper minst 10 par vanter i året til mine to barn. Og så er jeg dessverre redd for at når det står Hestra på vottene er det utrolig enkelt for misunnelige mammaer og pappaer å putte de i barnehagesekken når ingen ser. Anonymkode: 28243...919
Tekla123 Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sikkert en kombinasjon. Vi mister ting hele tiden, ikke bare votter. Jakker, bukser, hele regndresser. Jeg kjøper minst 10 par vanter i året til mine to barn. Og så er jeg dessverre redd for at når det står Hestra på vottene er det utrolig enkelt for misunnelige mammaer og pappaer å putte de i barnehagesekken når ingen ser. Anonymkode: 28243...919 Shit! Høres mer ut som at det er noen som forsyner seg av deres saker.. Har aldri opplevd at noe annet enn en sokk har blitt borte.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sikkert en kombinasjon. Vi mister ting hele tiden, ikke bare votter. Jakker, bukser, hele regndresser. Jeg kjøper minst 10 par vanter i året til mine to barn. Og så er jeg dessverre redd for at når det står Hestra på vottene er det utrolig enkelt for misunnelige mammaer og pappaer å putte de i barnehagesekken når ingen ser. Anonymkode: 28243...919 Jøss. I løpet av barnehagetiden tror jeg vi mista én sokk. Og i hvertfall ingen Hestra-votter. Men så brukte vi sprittusj og skrev enten fornavn eller initialer på dem også, så det var rimelig synlig hvem de tilhørte. Anonymkode: 89bc2...51a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 Hestra egner seg best for store barn. 6+ de blir litt klumpete for de små. Er min erfaring Anonymkode: 27347...5f0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #15 Skrevet 30. november 2020 Vi har brukt troll og hestra. I barnehagen forsvant de aldri. Men da barna startet på skolen og SFO. Så forsvant de alltid med en gang. Så da måtte vi bruke H&M på skolen, og hestra hjemme. Anonymkode: 8fd15...dc5
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #16 Skrevet 30. november 2020 Kjøp votter med avtagbar vindvott på utsiden. Anonymkode: cb483...70d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #17 Skrevet 30. november 2020 Beklager laber respons, men ble lang dag på jobben i dag. Takk for mange gode tips, da har jeg et utgangspunkt å gå etter 🙂👍 Barna er forøvrig barnehage og barneskole alder, men ser jeg har fått gode tips for alle aldre her. ❄️🧣🙂 Anonymkode: e7fe1...bb4
Superdolly Skrevet 30. november 2020 #18 Skrevet 30. november 2020 Jeg stemmer i med de som anbefaler ullvotter, gjerne hjemmestrikkede og tovet. Ellers har vi aldri mistet et vottepar, men jeg fikk tips av en barnehageansatt en gang om å skrive barnets etternavn med sprittusj synlig utenpå klærne. Det har jeg gjort på dyre dresser og votter. Da blir det ikke så stas for andre å gå med det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #19 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Sikkert en kombinasjon. Vi mister ting hele tiden, ikke bare votter. Jakker, bukser, hele regndresser. Jeg kjøper minst 10 par vanter i året til mine to barn. Og så er jeg dessverre redd for at når det står Hestra på vottene er det utrolig enkelt for misunnelige mammaer og pappaer å putte de i barnehagesekken når ingen ser. Anonymkode: 28243...919 Vi har aldri mistet noe. Etter til sammen 11 år i barnehage og fem år på skole. Har heller ikke blitt frastjålet noe. Her kjøper folk Hestravottene sine selv. Tror ikke folk tenker over hva slags merker andre har. Anonymkode: 068d7...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå