Gå til innhold

Fjerning av Mirena hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nesten litt desperat etter å høre om noen andre har negative erfaringer etter fjerning av Mirena hormonspiral... Hadde en skummel opplevelse 3 dager etter at gynekologen fjerna den. Fikk en styrtblødning som jeg aldri har opplevd før; blodet fossa ut med store koagler. Jeg var vettskremt og ringte 113-trodde jeg skulle blø ihjel. Blålys inn til sykehuset, der de etterhvert fikk stoppa blødningen med medisiner. Blødningen stoppa i løpet av to døgn, men jeg er fremdeles livredd for at det skal starte opp igjen-nå etter 14 dager. Går konstant med store «mensensmerter». På norske nettsider finnes ingenting om negative erfaringer med Mirena hormonspiral, men utenlandske nettsider har forum som tar opp dette. Er fremdeles vettskremt, og det hjelper nesten litt å høre fra andre som kan ha lignende erfaringer... De to private gynekologene jeg går til hadde aldri opplevd eller hørt om dette.... Sykehuset derimot mente at de så dette fra tid til annen. Blir veldig takknemlig for svar💗

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjernet mirena for 5 år siden, jeg blødde konstant fra dagen etter og 5-6 uker frem, aldri hatt så store blødninger før, verken menstruasjon eller etter fødsler. Tror det var ca 1 uke etter fjerning så ga det seg i 2 dager, satt i bilen og kjente det bare fosset ut, ikke sett på maken. Var hos legen og målte blodprosent, den var fin. Fastlegen hadde ikke hørt om det før heller, så vet ikke hvor vanlig det er. Kanskje det hadde "samlet" seg opp der i 2 år og alt bare rant ut når den ble tatt ut, høres veldig usannsynlig ut, men...nå har jeg hatt ny i 4 år, bytter neste år igjen, er jo fornøyd med den.

Anonymkode: 9c815...681

Skrevet

Tusen takk for at du deler! Blir litt beroliga av at jeg ikke er helt alene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...