Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 For 5 mnd. siden fikk vi en trivelig dame overført til avdelingen min. Er noen år eldre enn meg, men en skikkelig humørspreder. Da hun slet med smerter i en skulder, ville arbeidsgiver prøve henne ut i «min avdeling». Vi har alle prøvd å tilrettelegge for henne, men merker det begynner å slite på å alltid måtte ta de tunge løftene og jobbene. Har revmatisme og endel smerter i kroppen selv. Det flere nå begynner å reagere på er alle unnskyldningene. Ikke kan hun trene fordi hun har det travelt. Ikke kan hun få behandling fordi det er så mye stress før jul. Synes det er rart at man ikke vil jobbe litt for å bli bedre. Jeg skal gi en tilbakemelding til sjefen neste uke, men synes det er litt vanskelig når jeg føler hun ikke prøver. Anonymkode: b4c2d...dbe
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Du skal ikke tolke krav - det er det arbeidsgiver som skal gjøre. Men hvis det er din oppgave å rapportere om utprøvingen så må du jo rapportere sannferdig. Anonymkode: 04d1e...465
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 .... ikke STILLE krav.... urg... autokorrektur! Anonymkode: 04d1e...465
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Enig med over, du skal jo gi tilbakemelding til sjefen, og da må du gi en tilbakemelding som forteller hvordan ting faktisk er. Jeg ville først sagt det første du sier, at hun er en humørspreder og at hun i utgangspunktet er positiv for arbeidsmiljøet. Men, at hun dessverre også har blitt en stor belastning for dere andre, fordi dere får såpass store ekstrabelastninger pga. det hun sier hun ikke kan gjøre. Og fortsatt med at dere har stor forståelse for de fysiske problemene hun har, men at dere andre ikke kan akseptere at dere selv blir dårligere fysisk fordi dere får såpass store ekstrabelastninger. Spesielt når hun hele tiden utsetter å ta ansvar for egen helse og dermed forlenger perioden dere får tyngre belastning, ved at hun ikke "har tid" til hverken å trene eller ta behandlinger. Ville rett og slett sagt fra at dette er noe dere andre ikke lenger kan akseptere, at leder må finne en løsning på dette ved å enten sette noen på topp av henne, eller omplassere henne. Men dette er jo interessant for leder også, for om hun skulle sykemelde seg så kan denne trolig bestrides mtp. at hun ikke vil følge opp trening/behandling selv. Jeg hadde IKKE fortsatt å ta så mye tyngre løft, og ville bedt leder finne en løsning på dette umiddelbart slik at dere andre ikke får belastningsskader pga. dette. Jeg ville også vurdert å snakke med hms/tillitsvalgt, for dette bør ses som en større sak om leder ikke raskt finner en løsning. Anonymkode: 91255...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå