Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Jeg hadde dette for noen uker siden, og ble lagt inn på sykehus for å få stoppet det. I ettertid har jeg erfart at jeg nesten ikke kan gjøre noe som helst før jeg blir sittende med mye kynnere og anspent mage resten av dagen og kvelden. Er dette vanlig? Anonymkode: cd19d...b94
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Jeg ble innlagt i uke 29, og lå med riehemmende drypp i fire døgn. Fikk også lungemodningssprøyte. Ble sendt hjem fra sykehus med beskjed om at jeg kunne føde når som helst. Ungen kom ikke før uke 39! Det er 11 år siden nå, men jeg husker at jeg satt med stoppeklokke og rieteller nesten hver eneste kveld. Jeg klarte ikke å støvsuge, gå til butikken eller reise meg opp fra sofaen uten at magen ble en hard ball. Ofte var kynnerne så vonde at jeg måtte puste meg gjennom dem. Jeg vet ikke hva som er "vanlig", men du bør absolutt holde deg mest mulig i ro. Ikke stryk på magen eller ta på puppene, det trigger produksjon av oxytocin. Få hjelp med husarbeidet. Ta tiden mellon kynnerne, og hvis du er bekymret - ring føden! Heller en gang for mye!! Anonymkode: dab31...f9e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Jeg ble innlagt pga blødning i uke 28 i mitt første svangerskap. Hadde rier jeg ikke merket, men som kunne ses på innvendig UL. Fikk lungemodningssprøyte og var innlagt i en ukes tid tror jeg. Fikk beskjed om å kun være i ro, ikke røre magen, ikke gå mer enn nødvendig og hvert fall ikke løfte noe. Bare jeg rørte litt på meg eller tok bussen på kontroll hver uke etter det så fikk jeg kynnere. Magen var hard nesten hele tiden. Jeg levde som normalt fra uke 37-38, altså når jeg nærmet meg termin. Men barnet ble født to uker over termin etter at jeg måtte settes i gang. Dette er over 10 år siden, så man får nok ikke gå så lenge over termin lengre tror jeg. Likevel merkelig at jeg var så redd for prematur fødsel så lenge og endte opp med å bli ekstremt utålmodig på slutten Anonymkode: 16b0c...b6a
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Jeg hadde premature rier i uke 28 og var innlagt en uke og fikk riehemmende drypp. Resten av svangerskapet fikk jeg kynnere bare jeg såvidt rørte på meg, så måtte holde meg helt i ro. Heldigvis kom ikke barnet før i uke 38, så det kan absolutt gå fint, men ville unngått alt som forårsaker kynnere. Det fikk jeg beskjed om. Anonymkode: 4f1dc...009
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Tror det er ganske vanlig ja. Ble innlagt med rier i uke 34, de klarte å stoppe det, hadde 4 cm åpning. Hadde mer eller mindre konstant kynnere hvis jeg beveget meg og fikk beskjed om å ta det med ro frem til uke 37. Fødte i uke 42 og måtte utrolig nok igangsettes😁 Anonymkode: 77fdb...1ad
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Jøss, da høres det ut som det er veldig vanlig, ja! I løpet av en hel dag lager jeg stort sett bare middag, og kanskje vasker en maskin med litt klær. Det er alt. Gjør jeg mer enn det, kjennes det ut som det skal starte opp igjen. Hi Anonymkode: cd19d...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå